smil Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Noen som bruker gymball her? Er det verdt å bruke penger på en sånn?
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg vet at mange sverger til de ballene, men jeg er ikke så begeistret. Man må ihvertfall ha litt balanse, ellers så blir det vanskelig å få gjort øvelser på den. Balansen vil nok komme etterhvert, men det spørs jo hvor god tålmodighet man har.
vilde Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har også kjøpt, og funnet ut at jeg eier jo ikke balanse i det hele tatt. Hehe, det ser nok ganske morsomt ut når jeg styrer med den! Har ikke kommet helt inni det enda, men syns den er grei. Kosta vel 150 kr inkl pumpe, så er jo ikke akkratt noen investering heller da!
Anca Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 Hvor fikk du tak i en slik trim ball til 150 kr? Hørtes vedlig billig ut. Jeg kunne godt tenke meg å prøve....
vilde Skrevet 17. oktober 2005 #6 Skrevet 17. oktober 2005 Hvor fikk du tak i en slik trim ball til 150 kr? Hørtes vedlig billig ut. Jeg kunne godt tenke meg å prøve.... ← Jeg kjøpte den på Sportshuset (?), stor sportsbutikk ikke langt fra Brugata i Oslo sentrum.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #7 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har begynt å bruke slike baller på treningsstudioet mitt, og jeg har aldri vært så støl i magen før! Jeg eier ikke balanse, men det skal visst ikke gå lang tid før en merker stor forskjell. (Og i mellomtida balanserer jeg så godt jeg kan, med litt hjelp av gulv og ribbevegg!)
smil Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2005 Hvor finner man "bruksanvisning" til ballen? Følger det med når en kjøper? Kanskje det finnes nettsteder med øvelser?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #9 Skrevet 17. oktober 2005 Øvelser kan du f.eks finne ved søke etter gym ball exercises på google. Jeg kjøpte en bok med min ball, en får jo også kjøpt dvd osv. Jeg kjøpte min ball på http://www.physique.co.uk/ Pass på at du får rett størrelse på ballen, det er vanskeligere å gjøre øvelsene på en ball som er for stor, så vidt jeg har sett tidligere har xxl en 75 cm ball som passer for folk rundt 1,80. Jeg hadde ikke så verst balanse da jeg startet, men man lærer fort uansett. F.eks å sitte på ballen å balansere kan virke vanskelig, men et triks jeg lærte er å fokusere på et punkt for å holde balansen og det er utrolig hvor stor forskjell en får ved å følge et slikt tips. Hvis du kjøper en ball og ikkje bruker den likevel er det ikke helt bortkastet, den kan f.eks brukes som stol også. Det viktigste med ballen er vel at en får trent kjernemuskulaturen i kroppen som er viktig for en god holdning, det får du ikke gjort ved å trene på apparater i et treningsstudio.
Gjest gjesta Skrevet 17. oktober 2005 #10 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg fikk med treningsvideo til min gymball.. Synes det funker bra jeg, har aldri vært så støl i magen før iallefall.. På grunn av at man må holde balansen i tillegg så bruker man muskler man ellers ikke bruker
Gjest Liz2005 Skrevet 17. oktober 2005 #11 Skrevet 17. oktober 2005 En annen ting som er vesentlig når det gjelder core-trening er å trekke inn magen mens du holder på med øvelsene og holde fokus på magen. Får med en gang bedre balanse. Er også lurt å fokusere på et punkt foran seg som gjest over her sier. Essensen i core trening er jo å holde fokus og konsentrasjon, man kan ikke bare legge seg på ballen og regne med at det går bra. Lykke til! ( Til gjest: Jeg har lært at 75 cm ballene passer til de som er 175cm og høyere, en grei regel å følge)
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #12 Skrevet 17. oktober 2005 Mitt beste treningskjøp ihvertfall På xxl har de 75cm til 149,- Sett rimelige på obs og coop også, men der var de 65cm. Øvelser kan du finne her: www.iform.nu http://www.bindependent.com/hompg/bi/binde...rciseballdo.htm http://gymball.com/flex.html http://www.bodytrends.com/balex.htm http://www.iform.nu/polopoly.jsp?d=1307&a=6216 http://www.shape.com/workouts/?action=work...er&bodypart=Abs
smil Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2005 Hvilken skal jeg velge da. Jeg er 1,65 og smilemannen er 1,80. Hvis vi begge skal bruke den, hvilken størrelse er best å kjøpe?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #14 Skrevet 18. oktober 2005 ( Til gjest: Jeg har lært at 75 cm ballene passer til de som er 175cm og høyere, en grei regel å følge) ← I så fall strides de lærde, dette fant jeg på en side 55 cm. højde : 155 - 171 cm. 65 cm. højde : 171 - 186 cm. 75 cm. højde : 187 - 198 cm. På den plassen hvor jeg kjøpte ballen står det at 65 cm passer ca 173 til 183, det blir litt circa da målene er oppgitt i feet og inches. Jeg er selv 173 cm og har både en 65 og en 75 cm ball, men den som er 75 blir rett og slett for stor til mange av øvelsene, samt at det er vanskelig å komme seg oppå den.
Gjest Liz2005 Skrevet 18. oktober 2005 #15 Skrevet 18. oktober 2005 Ja det kan stemme det....har vel ikke egentlig så veldig stort grunnlag til å uttale meg i forhold til størrelsen på ballen bortsett fra at det er det jeg har hørt på treningssenteret når vi skal velge ball på gruppetimer, men der er det jo omtrent bare de to størrelsene å velge mellom. Så gjest: du har nok rett i tallene du har skrevet Og til smil: det ser nesten ut til at det er lurt å kjøpe to baller, en i hver størrelse!
Holly Hobbie Skrevet 18. oktober 2005 #17 Skrevet 18. oktober 2005 Jeg skal faa en saann en paa jobben fordi jeg sliter med vond rygg naar jeg sitter for mye. Blir spennende aa se om den funker!
smil Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter #18 Skrevet 19. oktober 2005 Og til smil: det ser nesten ut til at det er lurt å kjøpe to baller, en i hver størrelse! ← Det ser sånn ut ja Har kjøpt en i str. 75 cm nå. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en 55 cm til en rimelig pris?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #19 Skrevet 19. oktober 2005 Fra den engelske siden jeg anbefalte litt over her, physique får du en ball til ca 220 nok. Denne prisen er inkludert porto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå