AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Jeg har fått med meg at det er kommet nye regler for salg av bolig nå i 2022. Vi vurderer å flytte men jeg er redd for å selge med de nye reglene. Vi hadde uflaks sist gang vi solgte også på grunn av nye regler og tapte minst 500.000. Det var fordi det kom krav til utvidet tilstandsrapport og at takstmannen kommenterte ting som egentlig ikke var en mangel. Vi har ikke råd til å flytte hvis vi taper masse penger på å selge denne boligen også. Det som bekymrer meg er kravet til dokumentasjon. Han vi kjøpte leiligheten av var en håndverker med familie og venner som (også fagfolk) som hjalp han å rehabilitere leiligheten. Hele leiligheten er pusset opp med bla nytt bad, nytt kjøkken, elektrisk, rør +++ for få år siden, men vi har ikke noe dokumentasjon på arbeidet som er gjort. Arbeidet er gjort av fagfolk, men siden det er gjort av familie og venner foreligger det ikke papirer på arbeidet. Det eneste vi har er egenerklæringen til selger hvor dette står. Noen med erfaringer fra boligsalg i 2022 eller som har noen tips? Anonymkode: 06af5...5ac
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Om man ikke har dokumentasjon på arbeid, så vil de komme tydelig frem på tilstandsrapporten og takst. Sålenge dere skriver sannheten, så har dere ingenting og frykte. Si at det er gjennomført av tidligere eier som gjennom bekjente faglærte har gjennomført arbeidet. Du har ikke fått dokumentasjon på det. Anonymkode: abcea...eff 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Er det ikke verre? Anonymkode: 06af5...5ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå