Gå til innhold

Tusenbein inne i leiligheten

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Vet ikke. Vi har også vært plaget med en del tusenbein. Jeg er så redd for de så jeg tør ikke trykke på linken din en gang.

Skrevet

Tror ikke de gjør noen skade på hus eller innbo, men er det ikke en skadedyrkontrollør i nærheten du kan kontakte for å høre hvordan man kan bli kvitt dem?

Skrevet

Sjekk plantene dine. Jeg hadde en liten periode der jeg titt og ofte fant et tusenbein luskende over stuegulvet og fant ikke ut hvor de kom fra før en av plantene mine døde og fant dem godt gjemt i den ene blomsterpotta ;)

Skrevet

Vi hadde uteplantene inne på stua i 2 uker mens vi var på ferie (fordi det var steikende varmt ute og vi ikke hadde noen som kunne vanne dem) og når vi kom hjem var jo de selvfølgelig i svært dårlig stand, pluss at vi fant masse tusenbein og andre rariteter rundt i huset en tid etterpå. Så det kan gjerne komme fra blomstrene dine! Og moralen er: ikke vær så dum at du setter uteplantene inne på stua i to uker :ler:

Skrevet
Og moralen er: ikke vær så dum at du setter uteplantene inne på stua i to uker :ler:

Da må moralen min være; sjekk plantene før du kjøper og setter dem i stua :ler:

Skrevet

Trøst?

Forebyggende tiltak

Det kan forekomme stor aktivitet av tusenbein spesielt om høsten når de begir seg ut på vandring. Forebyggende tiltak kan være å fjerne lagrede materialer/ved inntil hus o.l. Tusenbein som kommer inn i hus vil dø av seg selv i løpet av kort tid. Behandling med kjemikalier vil ikke ha noen effekt, og kan ikke anbefales

Gjest Violetta
Skrevet
:hoho: Kikket på filmklippet som stod der. Det så jo morsomt ut! Og ja, den kan ta tusenbein også ser det ut som. :)

Enig med den videoen. "Stuff you don`t need, but you really, really want". Kult! :ler:

Gjest TomKrus
Skrevet

Fnys. Vi har en edderkopp på størrelse med en kvinnehånd som lusker rundt i huset. Den tar seg av slike tusenbein. Må likevel innrømme at jeg ikke likte at den forsvant fra sin vante plass, for jeg vil gjerne vite hvor han holder til.

Menmen, den vil ikke drepe meg bare gjøre meg veldig syk hvis den finner på å bite meg. Noe som er lite trolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...