Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere sitter liksom med beina spredt, litt som en mann bare med gravidmage. Hva er grunnen til at dere ikke plutselig sitter med beina samlet? Jeg er kvinne forresten.

Anonymkode: d8b37...a34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😂 😂 😂 Mye man kan henge seg opp i. Siden de fleste gjør det, får du tenke at det er mest behagelig. 

Anonymkode: 7a68d...881

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Enda verre etter de har født...

Anonymkode: 2527c...41e

AnonymBruker
Skrevet

Fordi presset på magen er ubehagelig, og det er slitsomt å bruke de ekstra musklene for å opprettholde det presset.

Anonymkode: 17ee8...583

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det føles vel bedre da. Mange har smerter og ubehag i rygg, hofter, bekken, bekkenbunn.

Mest sannsynlig burde vi alle sittet litt mer sånn, de fleste av oss sitter dårlig.

Anonymkode: 70e30...eb1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enda verre etter de har født...

Anonymkode: 2527c...41e

Hva mener du? Verre hvordan da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere sitter liksom med beina spredt, litt som en mann bare med gravidmage. Hva er grunnen til at dere ikke plutselig sitter med beina samlet? Jeg er kvinne forresten.

Anonymkode: d8b37...a34

Bekkenløsning, symfyseløsning, følelsen av babyens hode ned i bekkenet som gjør vondt å samle beina. Om jeg satt med beina samlet så hvilte magen høyere og da sleit jeg mer med å trekke pusten fordi magen var i veien. 

Anonymkode: fbebf...4d0

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi gravide sitter slik vi må for å få det behagelig, vi har trossalt en svær mage som står i veien for det meste, se en høygravid ta på seg sokker du 😅 og etterpå når underlivet er vrengt og sårt må vi også sitte på en måte som ikke belaster underlivet på noe måte 

Anonymkode: e886b...eee

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg fødte føltes det som en gigasvær ball som skulle ut av mitt aller helligste. Jeg ble klippet og revnet i hver retning. Jeg satt på siden eller helst lå de første ukene pga smertene. 

Anonymkode: fbebf...4d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, dette gjorde jeg aldri…

Mest fordi jeg ikke gadd folk gnåle og spørre meg om: GÅR DET BRA???!!!??!!

Som at det liksom skal være en inngangsbillett til å snakke om det. 

Så ekstremt lite kreativt… 🤢🤢🤢🤢

Jeg er så sykt misunnelig på dere som plutselig tør å drite dere ut med en gang dere har en eller annen unnskyldning for det. Graviditet, eller noe. 

Jeg har måttet forklare folk så mye at jeg spyr av hele tanken på at folk plutselig klarer å legge sammen 2 + 2 når de ser en gravid mage. Føler meg så heslig dum av hele opplegget. Oj. En bulk på magen min. Nå trenger du ikke å bruke så mye ekstra tid på å sanke inn info, vel? Klarer du å slappe av i den tette nøtten din nå? 

Ja, se der. Jeg er gravid… woooow… move on, jeg har dårlig tid. 

Anonymkode: 9c397...521

Skrevet

Teip en vannmelon på magen og sett deg. Så vil du forstå 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vi gravide sitter slik vi må for å få det behagelig, vi har trossalt en svær mage som står i veien for det meste, se en høygravid ta på seg sokker du 😅 og etterpå når underlivet er vrengt og sårt må vi også sitte på en måte som ikke belaster underlivet på noe måte 

Anonymkode: e886b...eee

Ja, jeg vet, har vært der selv😅 Jeg bare reagerte på tonen, som om det ikke var noen god grunn til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter alltid med beina spredt selv om jeg er kvinne. Visste ikke at vi kvinner hadde et forbud mot det?

Anonymkode: 3c35b...290

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bekkenet vårt er lagd slik at det er mest behagelig å sitte med beina litt spredt, at pene piker skal sitte med beina samlet er en tillært greie, og når man er gravid er det nok såpass mye ubehag og evt smerter at man begynner å drite i slike kulturelle konstruksjoner. Jeg lærte aldri å sitte "pent" som barn, og får en og annen kommentar på womanspreadingen min, men jeg har det i hvert fall komfortabelt i kroppen min. 

Anonymkode: c18c5...14b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fått streng beskjed av fysio om å sitte sånn for å unngå ytterligere spenninger og press.

Anonymkode: ee718...0a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For min del så ble magen i veien rett og slett, den kom på en måte oppå låra og med en «hard» baby inni så blir det jo ubehagelig. Prøvde en gang å sitte pent med beina i kors, men fikk jo faen ikke puste .. Med beina litt fra hverandre så «detter» magen liksom litt mellom beina og ytterkantene hviler på lårene, det er den mest behagelige måten å sitte på, enkelt og greit :) 

Anonymkode: 98d5e...ba2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke sitter med bena spredt, så ligger magen oppå lårene. Det er ikke så behagelig.

Anonymkode: 6bba7...42c

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg liker å kunne puste.

Anonymkode: 8eeaf...6c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Haha, dette gjorde jeg aldri…

Mest fordi jeg ikke gadd folk gnåle og spørre meg om: GÅR DET BRA???!!!??!!

Som at det liksom skal være en inngangsbillett til å snakke om det. 

Så ekstremt lite kreativt… 🤢🤢🤢🤢

Jeg er så sykt misunnelig på dere som plutselig tør å drite dere ut med en gang dere har en eller annen unnskyldning for det. Graviditet, eller noe. 

Jeg har måttet forklare folk så mye at jeg spyr av hele tanken på at folk plutselig klarer å legge sammen 2 + 2 når de ser en gravid mage. Føler meg så heslig dum av hele opplegget. Oj. En bulk på magen min. Nå trenger du ikke å bruke så mye ekstra tid på å sanke inn info, vel? Klarer du å slappe av i den tette nøtten din nå? 

Ja, se der. Jeg er gravid… woooow… move on, jeg har dårlig tid. 

Anonymkode: 9c397...521

Wow, hva har du røyka? 

Anonymkode: a8424...6fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Wow, hva har du røyka? 

Anonymkode: a8424...6fb

Samme tenkte jeg 😂😂 Skjønte ikke bæret av mesteparten!

Anonymkode: 360da...81b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...