Gå til innhold

Lave ankelsokker midtvinters

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange unge kvinner som bruker lave ankelsokker når snøen ligger i knehøyde og det er 10 minusgrader? Det er jo kaldt. Er det fordi det er viktigere å være sexy enn å holde varmen?

Anonymkode: 18465...142

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sexy er det ikke. Ser helt dust og malplassert ut. 

Hvorfor aner jeg ikke. Nå hadde det vært mer vanlig med strømpebukse under, og ikke bare ankler. De får nok igjen for det når de blir gamle. 

Anonymkode: 6c8ea...87f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fryser ikke på anklene så ikke noe problem å gå med lave sokker🙂

Anonymkode: 62f33...b6f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mote/se bra ut er viktigst. 

Anonymkode: 8b4cf...77f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest ungdom som gjør det. De bruker sneakers og ankelsokker selv om de blir våt og kald på føttene i sørpa. Ser helt idiotisk ut, men de tror vel de ser kulere ut enn med vintersko da vil jeg tro. Evt har de ikke råd til vintersko og ullsokker.

Anonymkode: d157f...f95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er mange boomers uten peiling her. Jeg har kun hvite ankelsokler fordi jeg synes alle andre sokker er ekle, og har brukt kun det hele året i sikkert 15 år. Fryser ikke på anklene. 

Anonymkode: 13fe1...f39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser jo helt idiotisk ut. Som å gå med tykke strikkesokker på en sommer dag med 25+. Begge deler lyser idioti lang vei

Anonymkode: 2fdae...f2e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fryser ikke på anklene så ikke noe problem å gå med lave sokker🙂

Anonymkode: 62f33...b6f

Ett av kroppens største varmetap er der. Nei, du fryser ikke på anklene, men der du begynner å fryse på kroppen skyldes nesten alltid varmetap fra enten ankler, håndledd eller hodet. 😉 Så kle på deg du...

Anonymkode: 262c7...54d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser det er mange boomers uten peiling her. Jeg har kun hvite ankelsokler fordi jeg synes alle andre sokker er ekle, og har brukt kun det hele året i sikkert 15 år. Fryser ikke på anklene. 

Anonymkode: 13fe1...f39

En tåpeligere kommentar skal man lete lenge etter... 

• Liker 11
Skrevet

Jeg er en skikkelig frysepinne. Hadde aldri klart å gått i korte bukser, og ankelsokker i mange minus. Blir kald bare jeg tenker på det🙈

AnonymBruker
Skrevet

Ved ankler og håndledd ligger store blodårer tett opptil huden, og gir dermed varmetap. Samme gjelder hodet. Men du fryser ikke nødvendigvis på hodet, anklene eller håndleddene. Men fryser du, er det rimelig sikkert at der er fortiet av de tre stedene ikke er godt nok isolert. Om du ikke fryser uansett, ja, da ville jeg gått til legekontor sjekket. Fordelt er unormalt ikke å fryse i 10 blå om man ikke kler seg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har tidvis brennende ankler og føtter og da er ankelsokker perfekt inne. Ute har har jeg litt høye sko så ingen ser hva slags strømper jeg har på uansett. Utover det ser jeg ikke hvorfor man skal legge seg oppi hva slags strømper folk har på seg.

Anonymkode: 4225c...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Sexy er det ikke. Ser helt dust og malplassert ut. 

Hvorfor aner jeg ikke. Nå hadde det vært mer vanlig med strømpebukse under, og ikke bare ankler. De får nok igjen for det når de blir gamle. 

Anonymkode: 6c8ea...87f

Enig. De fremstår meget forfengelige og ikke minst uintelligente.
MEN få igjen for det når de blir gamle? Den må du utdype.

Anonymkode: 58a73...dee

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg hadde fryst om jeg hadde gått med Ankelsokker nå. Jeg liker best å ha lange sokker når jeg bruker vintersko som rekker ned til der de lange sokkene slutter.🙂

Endret av Lea
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig. De fremstår meget forfengelige og ikke minst uintelligente.
MEN få igjen for det når de blir gamle? Den må du utdype.

Anonymkode: 58a73...dee

Noen hevder frost/ kulde vil gi mer gikt og den type skavanker med alder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor er det så mange unge kvinner som bruker lave ankelsokker når snøen ligger i knehøyde og det er 10 minusgrader? Det er jo kaldt. Er det fordi det er viktigere å være sexy enn å holde varmen?

Anonymkode: 18465...142

Ankelsokker er vel det minst sexy man kan ha på? Og er bare ankler egentlig sexy? Whaaat?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ankelsokker er vel det minst sexy man kan ha på? Og er bare ankler egentlig sexy? Whaaat?

Ankelsokker og spesielt hvite er sexy

Anonymkode: 885ec...cf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er ute?

Er det på tur i skogen?

Joggetur?

Eller til og fra bilen?

Jeg kler meg i inneklær om jeg skal ett sted som er inne, kjøpesenter, jobb, venner, treningssenter.

Man tåler litt tid ute uten tykke klær. Er du redd for å fryse, gå litt raskere, så blir du varm med en gang.

Anonymkode: 23b6e...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Gutter i ankelsokker, spesielt på vinteren, er vel ihvertfall litt spesielt 🤢🤮 

Anonymkode: 91a3d...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen hevder frost/ kulde vil gi mer gikt og den type skavanker med alder. 

Hvem hevder det?  Kan du vise til noe konkret?  (Eller er dette overtro-kunnskap på linje med myten at man blir forkjøla av å ha på seg for lite klær? -og det hjelper ikke hvor mange mange ganger man sier at nei, forkjølelse er et virus.....  😄)

Anonymkode: 4160d...ab5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...