AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Jeg er på boligjakt men har ti tommeltotter selv og når jeg er på visning så tør jeg aldri å legge inn et bud for jeg er så redd for at jeg kommer til å kjøpe katta i sekken. Har heller ingen å ta med meg som har peiling på vedlikehold, så jeg lurer på om det er vanlig å leie med seg en håndverker som kan hjelpe meg å sjekke standard i boligen? Anonymkode: 6ee43...e2c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Aldri hørt om å leie en håndtverker, men om dere ikke kjenner en person som vet hva h*n skal se etter så er det kanskje ikke så dumt 🤷🏼♀️ Anonymkode: c29f2...40d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Svigerfar insisterte på at vi hadde med oss en bekjent av ham (tømrer med mesterbrev) på visning da vi skulle kjøpe hus. Det var bortkastede penger for vår del, for mesteparten av det som var galt i boligen var godt skjulte feil som han ikke hadde muligheter til å oppdage uten en grundigere gjennomgang. Anonymkode: 2644a...694 1
Grønt blad Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Vi har aldri hatt med håndverker, men vi finleste prospekt, takstrapport og egenerklæring, og sjekket ganske mye på visning (f.eks. kikke bak møbler og under skjæreplater/fat på kjøkkenbenken, se på overganger, åpner/lukker flere vinduer og dører, har med lommelykt for å sjekke loftet og kjelleren ++) På Internett finnes det flere grundige lister med tips til hva man bør sjekke, og jeg anbefaler å følge dem, spesielt om man ikke har peiling (slik vi er/var). Gå også på mange visninger for å få trening. Ja, det er slitsomt, men det har også gjort at vi ikke har lagt inn bud på boliger vi fort kunne ha kjøpt. Det som irriterer mest, er når selger eller megler prøver å skjule ting, og jeg håper det blir bedre nå som reglene ble endret ved nyttår. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå