Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg trenger virkelig litt veiledning her. Jeg hadde MA 11.des. Blødde i ca 11 dager. Idag "tror" jeg at jeg er 10-11 dager dpo. Jeg fikk igår formiddag en positiv test 30 min etter fristen. Idag testet jeg negativt på morgenurin. Sist gang jeg var gravid var testene mye mer klarere på dette tidspunktet. Det gjør meg bekymret. Hvorfor er testen svakere om morgenen enn igår formiddag? er dette en kjemisk graviditet, erfaringer? Jeg har hele tiden har hatt sterke og vedvarende symptomer som trøtthet, vond korsrygg med mer.20220106_085307.thumb.jpg.ea482bf2cbcbf73c8d44a3d0358bb849.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonym3940 skrev (Akkurat nå):

Hei! jeg trenger virkelig litt veiledning her. Jeg hadde MA 11.des. Blødde i ca 11 dager. Idag "tror" jeg at jeg er 10-11 dager dpo. Jeg fikk igår formiddag en positiv test 30 min etter fristen. Idag testet jeg negativt på morgenurin. Sist gang jeg var gravid var testene mye mer klarere på dette tidspunktet. Det gjør meg bekymret. Hvorfor er testen svakere om morgenen enn igår formiddag? er dette en kjemisk graviditet, erfaringer? Jeg har hele tiden har hatt sterke og vedvarende symptomer som trøtthet, vond korsrygg med mer.20220106_085307.thumb.jpg.ea482bf2cbcbf73c8d44a3d0358bb849.jpg

Test igjen om 48timer. (noen får positivt kun utpå dagen i starten)

Anonymkode: 1752b...8f6

• Liker 2
Skrevet

Dette kan gå begge veier. Mange opplever å være gravid, men at testen svinger fordi man tester tidlig og urinkonsentrasjonen har ekstremt mye å si. 

Samtidig skriver du at den positive testen kom etter tidsfristen, så da må man ha det i bakhodet. 

Får nok ikke noe svar før det har gått litt tid. Forsøk på så sterk urinkonsentrasjon som mulig da. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar! får ta tiden til hjelp ja. skal heldigvis til legen på mandag og kommer til å be om blodprøve da :) det hører med til historien at jeg vet at dette ikke er rester etter MA da jeg mistet alle symptomene når jeg var ferdig med å blø og testet klart negativt. Deretter gikk det en ukes tid. Så hadde jeg noen dråper blod 5-6 dager etter samleie, antar dette er festeblødning og fikk morgenen etter symptomer som vond korsrygg og ømme bryst. Litt for spennende dette.

Endret av Anonym3940
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan også hende at ikke all HCGen fra MAen er helt ute av kroppen? Tester skal heller ikke leses av etter tidsfristen, så ville nok ansett den som negativ, dessverre!

Anonymkode: 5f1cf...11c

• Liker 2
Skrevet

Ja tanken har slått meg altså på dette med rester..men testet klart negativt etter MA og symptomene forsvant. Følte energien var tilbake og jeg var som "før". Men så fikk jeg altså disse dråpene med blod og symptomer igjen, Er det noen som har opplevd kjemisk og kan fortelle hvordan den erfaringen var? jeg tenker kanskje at det er det.

AnonymBruker
Skrevet
Anonym3940 skrev (40 minutter siden):

Ja tanken har slått meg altså på dette med rester..men testet klart negativt etter MA og symptomene forsvant. Følte energien var tilbake og jeg var som "før". Men så fikk jeg altså disse dråpene med blod og symptomer igjen, Er det noen som har opplevd kjemisk og kan fortelle hvordan den erfaringen var? jeg tenker kanskje at det er det.

Jeg hadde positiv test en dag, og så begynte jeg å blø noen dager senere (noen dager etter jeg egentlig skulle hatt mensen). Kjemisk graviditet vil egentlig bare si at graviditeten gå til grunne veldig tidlig, før uke 5+0. Noen egg rekker ikke å feste seg engang og streifer kun borti livmoren, noe som fører til en lite HCG-produksjon som kan slå ut på en test. Så det eneste tegne på kjemisk mange har er kun en positiv test som blir svakere/negativ igjen, og at menstruasjonen kommer litt senere enn normalt. 

Det kan jo også så klart være at du bare har testet på mindre konsentrert urin nå :) Krysser fingrene for det! Men ettersom den positive testen kom etter tidsfristen ville jeg som nevnt regnet den for negativ, enn så lenge.

• Liker 1
Skrevet

Takk for erfaringsdeling! det var veldig greit å få litt info om kjemisk. Hadde du også symptomer når du testet positivt?

AnonymBruker
Skrevet
Anonym3940 skrev (4 timer siden):

Takk for erfaringsdeling! det var veldig greit å få litt info om kjemisk. Hadde du også symptomer når du testet positivt?

Ikke noe problem! :) Hadde ikke så mye symptomer egentlig, bare ømme bryster (men jeg kjente ikke etter heller, siden jeg ikke hadde prøvd å bli gravid. Testet kun fordi mensen uteble). Jeg hadde heller ikke symptomer da jeg testet positivt i graviditeten som varte da, så for min del har det ikke spilt så mye rolle🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Test på kveldsurin. 

Anonymkode: 30a0f...600

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Test på kveldsurin. 

Anonymkode: 30a0f...600

Takk for tips! Det skal jeg gjøre🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...