Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg testet positivt for ca 1 uke siden, og er i dag uke 5+2. Har de siste 3-4 dagene opplevd brun spotting. Det kommer ikke noe i undertøyet, men når jeg tørker meg ved toalettbesøk. Det er en lysebrun farge. Ved en anledning hadde jeg 1 dråpe med lyserosa blod. Kjenner ikke noe smerter i magen, utover litt murring nederst i magen om kveldene når jeg legger meg. Har ømme bryster. Ingen andre symptomer.

Spottingen bekymrer meg veldig. Jeg er en som har spottet mye i ukene før og etter menstruasjon, men tenkte dette skulle gi seg når man blir gravid. Andre med lignende erfaringer?

Jeg vurderer en tidlig ultralyd i uke 6. Ble så glad for å være gravid, men klarer ikke slutte bekymre meg for om det ikke er noe der 😕

Anonymkode: b02cd...21f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig vanlig :) Like vanlig med småblødninger som å ikke blø noe i det hele tatt. Jeg har blødd brunt og rosa flere ganger i svangerskapet. Anbefaler å høre på babyverden side podcaster. Der snakker de en del om ufarlig småblødninger. De sier blant annet at det ikke er noe å bekymre seg for så lenge man ikke har kramper og store blødninger med friskt blod. Litt rødt, rosa eller brunt blod var ikke noe å tenke på en gang. :) Har likevel forståelse for at det er skummelt å finne blod. Man får jo en liten støkk, men det er heldigvis veldig vanlig og som oftest helt ufarlig. :) 

Anonymkode: 988ce...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er veldig vanlig :) Like vanlig med småblødninger som å ikke blø noe i det hele tatt. Jeg har blødd brunt og rosa flere ganger i svangerskapet. Anbefaler å høre på babyverden side podcaster. Der snakker de en del om ufarlig småblødninger. De sier blant annet at det ikke er noe å bekymre seg for så lenge man ikke har kramper og store blødninger med friskt blod. Litt rødt, rosa eller brunt blod var ikke noe å tenke på en gang. :) Har likevel forståelse for at det er skummelt å finne blod. Man får jo en liten støkk, men det er heldigvis veldig vanlig og som oftest helt ufarlig. :) 

Anonymkode: 988ce...f1d

Tusen takk for svar💛 Jeg prøver betrygge meg med at dette er normalt, men leser historier om personer som hadde begynnende MA med brun spotting. Jeg får rett og slett bare krysse fingrene for at dette går bra 😊

Anonymkode: b02cd...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...