AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Kan dere beskrive hva dere gjør etter skole og barnehage? Hvilke aktiviteter? Hvor mye tid får de bruke på nettbrett/se film/serier/spill? Skriv gjerne alderen. Lurer spesielt på barn i alderen 5 og 9 Anonymkode: 66f2a...b71
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 8 år, max 30 minutter skjermtid om dagen. Må lese 20 minutter sammenhengende og gjøre lekser, ellers er det litt forskjellig hva vi gjør men mye tid går jo til å lage og spise middag sammen. Anonymkode: d6df6...df9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 1 time før legging spiller de De er 5 og 8. De leker sammen frem til legging. Har besøk av venner eller drar på besøk. De klarer seg fint uten av foreldre skal dille og dulle. Vi foreldre gjør husarbeid eller andre ting. I helgene bruker vi tid sammen på forskjellige aktiviteter. Min mening er at foreldre ikke skal underholde barna hele tiden. De må faktisk kunne finne på andre ting enn å henge på oss. Anonymkode: a44e6...af5 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 9-åringen får spille så mye han vil. Etter at lekser er gjort. Han er også aktiv på fotball, og synes det er like gøy som gaming, og så lenge han også er ute på fotballbanen omtrent daglig (når det ikke er snø), er det helt greit for meg at han gamer. Han gamer alltid med kompiser, snakker med hverandre med headset mens de spiller hver for seg hjemme, eller sammen hjemme hos hverandre, så det er sosialt. Og når vi sier at det er middag, eller noe annet som skjer, er han flink til å avslutte spillingen, så det er ikke en besettelse som ikke kan kontrolleres. Han har blitt kjempegod i engelsk, da, så det er en gevinst av gamingen. Og blitt kjent med folk han ikke møter på fotballen. Anonymkode: 03440...fa6 3
regnbuebarn Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan dere beskrive hva dere gjør etter skole og barnehage? Hvilke aktiviteter? Hvor mye tid får de bruke på nettbrett/se film/serier/spill? Skriv gjerne alderen. Lurer spesielt på barn i alderen 5 og 9 Anonymkode: 66f2a...b71 Vi lager middag, er ute, tenner bål, middag på termos, går tur, aker, måker snø, i natt sov vi ute. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 Har en femåring. Hun leker med andre fra barnehagen innimellom. Er enebarn og jeg er alenemor, så vi er mye sammen. Hun liker rollelek og er flink til å finne på mye rart og jeg henger på så best jeg kan. Hverdager blir det en del innetid på denne tiden av året, da jeg dessverre ikke er så flink til å motivere til å trene på ski, men vi kan ta en kveldstur til fots i skogen, i barnehagen eller på lekeplassen. Gøy med hodelykt 🙂 Vi lager snømann/snølykt når det er kommet snø. Hvis hun er sliten etter barnehagen sitter hun med perling, tegning/maling, klipp og lim eller noen hobbybøker. Hun elsker å bade og kan sitte vel en time i badekaret (bader ikke hver dag altså, det ville tatt opp all fritid heh). Har ikke nettbrett, og er ikke begynt med spill. Ser litt forskjellig barnetv fra nrk super om kvelden. ca en halvtimes tid. Leser bøker, eller blar i fotoalbum før leggetid, eller finner på tøysehistorier Anonymkode: ac95e...837
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 9-åringen får spille så mye han vil. Etter at lekser er gjort. Han er også aktiv på fotball, og synes det er like gøy som gaming, og så lenge han også er ute på fotballbanen omtrent daglig (når det ikke er snø), er det helt greit for meg at han gamer. Han gamer alltid med kompiser, snakker med hverandre med headset mens de spiller hver for seg hjemme, eller sammen hjemme hos hverandre, så det er sosialt. Og når vi sier at det er middag, eller noe annet som skjer, er han flink til å avslutte spillingen, så det er ikke en besettelse som ikke kan kontrolleres. Han har blitt kjempegod i engelsk, da, så det er en gevinst av gamingen. Og blitt kjent med folk han ikke møter på fotballen. Anonymkode: 03440...fa6 Samme her. Jeg jobber i skolen og ser tydelig hvordan noen barn med foreldre som er nazi på skjerm faller utenfor. Jeg har en veldig fysisk aktiv klasse, men det skjer mye på spillplattformene på kveldstid, som da noen få ikke får være med på. Anonymkode: bfc35...298 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #8 Skrevet 7. januar 2022 Vi gjør alt av vanlige aktiviteter, drar på biblioteket, svømmehallen, ut og aker, baker, inviterer besteforeldre på eget hjemmebakt, bygger lego og roboter, lager egen pynt til jul/påske/bursdager. Vi leser og lager oss lese-kose-kvelder. Også spiller de så mye de vil. Men det regulerer seg stort sett selv. Noen perioder blir det mye (typisk når nye oppdateringer kommer ut, fått nytt spill), mens andre perioder er det andre ting som er mer interessant. Vi snakker sammen da, og vi voksne skjønner forskjellen på surre-rundt og dille spilling, og viktige-greier en har avtalt med kompiser spilling. Det som hovedsaklig utgår, og skiller våre gutters oppvekst fra min egen - TV-titting er nesten ikke-eksisterende. Er stort sett bare om vi foreldre ønsker å spise helgens kosemat foran lørdagsunderholdningen på tv. Det vi prøver å bremse litt på, og avlede over til annen aktivitet, er når de i perioder blir fanga i endeløs YouTube-surring. Ikke at vi er imot de ser YouTube, men med endeløs strøm av nye videoer kan det bli vanskelig å ta en pause for barnehjerner (og voksne for den saks skyld). Anonymkode: 8b4a2...e2b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå