AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Hei Jeg venter barn til sommeren og er usikker på om jeg ønsker å føde i Drammen eller Kongsberg. Er det noen som har født nå i nyere tid som har lyst til å fortelle litt om deres opplevelser der? Anonymkode: e447f...41d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Kongsberg har tid til deg og du får god oppfølgning. Drammen er fult, de har ikke tid og du kan lett bli glemt og man blir ikke hørt. Så er det din første og det i utgangspunktet ikke er noen grunn (som det var for meg) til at du ikke kan føde på Kongsberg så vill jeg valgt det. Om du må til Drammen, velg barsel på Kongsberg. Spørsmålet er også hvor du bor, for 45 min i bil med rier er ikke så stas! De vil ikke ha deg inn for tidlig i Drammen. Anonymkode: 2e335...2d2 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 Enig med overnevnte. Kongsberg har tid til deg, Drammen har ikke. Jeg har to fødsler på Kongsberg og følte meg svært godt ivaretatt ved begge. Drammen var jeg overlatt mye til meg selv fordi det var så fullt. Anonymkode: aab7e...42e 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Etter min erfaring fra to fødsler på Drammen sykehus så stemmer det de skriver over her; På Drammen får du ikke komme inn før du er i aktiv fødsel omtrent, du må mase utrettelig for å (kanskje, hvis du er heldig) få epidural/smertestillende og de har ikke tid til å følge deg opp skikkelig. MEN; På Drammen har de nyfødt intensiv, dersom det skulle være behov for det. Føder du på Kongsberg og det går galt risikerer du/babyen å måtte bli fraktet til Drammen for intensivbehandling, og da er det jo både bedre og tryggere å være der hvor de har kompetansen på plass. Derfor valgte jeg Drammen begge gangene. Anonymkode: eda23...e4a 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 Drammen er rå på fødeavdelingen og elendige på barselavdelingen. Pluss at de har nyfødtintensiv. Anonymkode: decb0...2c4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Etter min erfaring fra to fødsler på Drammen sykehus så stemmer det de skriver over her; På Drammen får du ikke komme inn før du er i aktiv fødsel omtrent, du må mase utrettelig for å (kanskje, hvis du er heldig) få epidural/smertestillende og de har ikke tid til å følge deg opp skikkelig. MEN; På Drammen har de nyfødt intensiv, dersom det skulle være behov for det. Føder du på Kongsberg og det går galt risikerer du/babyen å måtte bli fraktet til Drammen for intensivbehandling, og da er det jo både bedre og tryggere å være der hvor de har kompetansen på plass. Derfor valgte jeg Drammen begge gangene. Anonymkode: eda23...e4a Det er 15-20 minutter i ambulanse hvis du trenger nyfødtintensiven sånn som vi gjorde. Ingen som sender et sykt barn på toget til Drammen akkurat…, så den avstanden er ubetydelig. I svært, svært sjeldne tilfeller går det så gærent at de 15 minuttene er for lange. TS, velg Kongsberg. De har tid til deg, og du er SVÆRT NÆR drammen om du trenger nyfødtintensiven. Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse i Komgsberg hvor jordmødrene hadde tid til meg. La på barsel i 12 timer før vi ble sendt til nyfødtintensiven i Drammen. Anonymkode: 1bfb4...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 Har født både på Drammen og Kongsberg. På Drammen følte jeg meg veldig alene, selvom sykepleierne og jordmødrene er flinke. Syns oppholdet der var slitsomt. Kongsberg var virkelig fantastisk å føde på, og barselavdelinga er rolig med folk som har tid til deg. Anonymkode: de0ad...749 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 Kan også legge til at vi etter hvert måtte til Drammen pga sykt barn, og avstanden med ambulanse gikk raskt. Anonymkode: de0ad...749
Petra200 Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 Valgte bort Drammen fordi jeg hadde hørt så mange dårlige erfaringer og valgte derfor Bærum. Ingen barnelege på vakt og vakthavende gynekolog sto med barnelege i Drammen på FaceTime .. før vi ble hastet av sted i ambulanse til Drammen og NFI. For all del, en veldig kort kjøretur på ca 15 minutter men de minuttene var LANGE og det føltes utrolig risikofylt å føde på et sted uten tilstrekkelig kompetanse hvis ting går galt. Som førstegangs hadde jeg ikke tenkt på dette men føder aldri igjen uten umiddelbar tilgang på barnelege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå