Gå til innhold

Appetitthemmende

Gjest anonym akkurat nå

Fremhevede innlegg

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Min stedatter på 14 har rast ned i vekt siste 6 mnd. Hun sier at hun ikke har kastet opp men brukt appetitthemmende tabletter som hun har kjøpt på helsekosten. Hun "husker" ikke hva de heter - noen som vet om dette eksisterer?

Hvorfor blir det solgt til 14 år gamle jenter som er helt normale?

Er litt bekymret for at hun ikke spiser skikkelig når hun er hos mor (mor jobber skift og det er sjelden felles måltider når hun er der). Hos oss spiser vi middag og kvelds sammen stort sett hver dag og da spiser hun normalt. Men er litt bekymret for disse pillene hun har tatt (eller tar)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes sikkert kjempemange tabletter som skal virke apetitthemmende på apoteket, men de har minimal hvis noen effekt.

Fint at du har tak i dette...det høres ut som starten på en spiseforstyrrelse..

Skrevet

Høres ut som noen problemer rundt maten der ja.

Ta henne for deg og be om navn på de hun har tatt og få pilleboksen. Ellers hadde jeg dratt henne med meg til nærmeste helsekost og bedt henne peke ut boksen for meg.

Som Susanne skriver, de fleste virker ikke og lite.

Har du snakket med din samboer/mann om dette? Sånn at dere kan få tatt en prat meg jentas mor også.

Sikker på hun ikke kaster opp etter hun har spist hos dere da? Går ikke på do sånn rett etter måltidet? Bare vær obs...

Håper dette ordner seg og at det er piller som faktisk virker, men tror egentlig ikke det :tristbla:

Skrevet
Min stedatter på 14 har rast ned i vekt siste 6 mnd. Hun sier at hun ikke har kastet opp men brukt appetitthemmende tabletter som hun har kjøpt på helsekosten. Hun "husker" ikke hva de heter - noen som vet om dette eksisterer?

Hvorfor blir det solgt til 14 år gamle jenter som er helt normale?

Er litt bekymret for at hun ikke spiser skikkelig når hun er hos mor (mor jobber skift og det er sjelden felles måltider når hun er der). Hos oss spiser vi middag og kvelds sammen stort sett hver dag og da spiser hun normalt. Men er litt bekymret for disse pillene hun har tatt (eller tar)

Da jeg gikk på videregående var det en jente i klassen min som spiste epleeddik for å miste lysten på godteri... Hun kastet opp av det, og da skulle hun visst slutte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...