Gå til innhold

Gravid igjen etter partiell mola - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev et innlegg på «prøvere» først, men vil gjerne høre erfaringer fra noen som har blitt gravide etter MA og påvist partiell mola. Så håper det er greit at jeg spør i denne gruppa også. Ble gravid for første gang i oktober, men i desember ble det påvist MA og jeg hadde utskraping for tre uker siden. Fikk beskjed om partiell mola i dag, og nå er jeg så frustrert og lei meg pga denne ventetiden jeg har foran meg. Er det noen her som har blitt gravide etter partiell mola, og når ble dere det? Noen som har tatt sjansen på å bli gravide i kontrollperioden, eller som har blitt det ved et uhell? Har såå lite lyst til å begynne på p-pillene igjen, når det føltes så deilig å slutte på de etter 15 år i høst. 

Anonymkode: 25b67...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg gjennomgikk MA i -19 og fikk påvist blæremola. Ble gravid igjen etter ca 5 mnd - altså før jeg burde/ ble anbefalt, men alt gikk heldigvis bra. Har hatt to helt normale svangerskap og fødsler etterpå💕

Endret av Elleven
AnonymBruker
Skrevet
Elleven skrev (17 timer siden):

Jeg gjennomgikk MA i -19 og fikk påvist blæremola. Ble gravid igjen etter ca 5 mnd - altså før jeg burde/ ble anbefalt, men alt gikk heldigvis bra. Har hatt to helt normale svangerskap og fødsler etterpå💕

Tusen takk for at du deler, og så fint å høre at du har hatt normale svangerskap og fødsler etterpå! Det hjelper veldig å høre om for min del, mens jeg står midt oppe i det. ❤️ Husker du hvor lang tid det tok før du fikk mensen etter utskraping?

Skrevet

Jeg ble også gravid igjen etter ca 5 mnd. Sånn delvis med vilje.. orka ikke vente alle de månedene, selv om jeg sikkert burde. Liten sjans for at det skal gå galt, men er vel en grunn til at de anbefaler å vente også, da. Nå er jeg gravid for andre gang etter dette, og begge svangerskap etter blæremola har gått helt fint. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Nalaque skrev (14 timer siden):

Jeg ble også gravid igjen etter ca 5 mnd. Sånn delvis med vilje.. orka ikke vente alle de månedene, selv om jeg sikkert burde. Liten sjans for at det skal gå galt, men er vel en grunn til at de anbefaler å vente også, da. Nå er jeg gravid for andre gang etter dette, og begge svangerskap etter blæremola har gått helt fint. :) 

Så fint å høre, og ikke minst gratulerer så mye☺️💕 Jeg har trengt noen dager til å bearbeide og innfinne meg med at jeg må vente noen måneder. Men siden flere andre land anbefaler «bare» 3 måneder etter normalisering etter 8 uker, så kan det hende jeg tar sjansen på å prøve igjen da. Er jo ikke akkurat gitt at det går med én gang da heller. Men det er godt å høre at det har gått bra med svangerskap hos andre etter blæremola, så takk for at du deler det! Gir litt håp☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...