Gå til innhold

Typiske modningstegn, stikk/menssmerter/nedpress/baby detter ut, kan fortsatt være uker igjen? Erfaringer? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg kjent på disse i overskriften ca hele dagen jeg har vært oppe og gått. Var ute og handlet tidligere og måtte bare komme meg i bilen fordi jeg ble svimmel og kaldsvett i tillegg. Samme skjedde da vi var ute og ordnet noen siste babyting i sted. Måtte bare sette meg ned på en benk kvalm og svimmel og blek av denne nedpressende følelsen, mens resten av familien handlet ferdig. Noen googlesøk sa meg at dette var typisk modningstegn, men de er jo så intense. Jeg er bare 36+3. Ingen rier, vannavgang eller blod ennå, så vet jo at det foreløpig går bra, men det hadde jo vært greit å høre om andre som har hatt intense modningstegn så tidlig, og kanskje gikk til uke 40 for det om? :) Kjenner meg helt grei når jeg sitter da, så det kan jo hende det bare er en 3kg tung baby som presser på nervene mine. Andregangs, om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde veldig mye mer av dette i andre svangerskap. Og litt regelmessige kynnere etterfulgt av litt blod flere ganger. Det var fra ca. uke 34, og jeg fødte 40+4. Jeg ble undersøkt hos jordmor et par dager før, og hadde 4 cm åpning og "modne forhold", selv om fødselen ikke hadde startet. 

Anonymkode: 09303...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Er med i to termingrupper på fb og der har omtrent alle de samme "symptomene" du beskriver, uten at det ser ut som fødsel er veldig nærstående. 

Anonymkode: fb179...9fe

Skrevet

Takk for svar begge to, det var godt å høre. :) Gleder meg jo kjempemasse, men setter pris på at hun holder seg inne der i et par tre uker til mens vi ordner de siste småtingene som gjenstår. Så det var fint at det ikke hastet enda 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...