Gå til innhold

9-åring som har kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Etter første skoledag i går etter juleferien kom min datter på 9 år hjem glad og fornøyd. Hun fortalte meg at hun nettopp hadde blitt sammen med en gutt i klassen den dagen, og at de kyssa. De har vært veldig gode venner siden 1. klasse, men nå er de altså i et forhold. Dattera mi sier at de to er "dritforelska", og nå til helga vil hun ha overnattingsbesøk av den nye kjæresten sin. Jeg er litt skeptisk til dette da de kun går i 4. klasse. Min datter er en veldig blid og sosial jente som har mange venner på skolen, og jeg synes det er veldig hyggelig at hun har med venner hjem. Hun er enebarn også, og har derfor ingen søsken å leke med når hun ikke er med vennene sine. Men å ha med kjæresten sin hjem på overnattingsbesøk blir jo noe annet enn å ha med venner på overnattingsbesøk. Kan jeg tillate dette? Kan jeg tillate at de to sover rett ved siden av hverandre? Hun fikk sin første mensen nå i oktober, så jeg er litt bekymra for hva som kan skje. De er jo bare barn. Kommer dette overnattingsbesøket til å gå bra? Har små 4. klassinger som er kjærester tanker om sex?

Anonymkode: c0c76...93f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt nei til overnatting, men ellers hadde jeg ikke tatt det så seriøst. Nei, jeg håper og tror at niåringer ikke går å tenker på sex men det er klart de kan være nysgjerrige og barn har en seksualitet. 

Anonymkode: 1f7ea...fef

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lekte allerede doktor når jeg var i 4 klasse. Det skjer enten hjemme eller på skolen. Så har ingenting å si egentlig.

Anonymkode: 762c2...5ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uaktuelt hele greia.

Anonymkode: 369ac...fae

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lekte allerede doktor når jeg var i 4 klasse. Det skjer enten hjemme eller på skolen. Så har ingenting å si egentlig.

Anonymkode: 762c2...5ac

Tenker du det om det meste? At de kan gjøre det andre steder, så da er det fritt frem for alt i heimen? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta en samtale med hans foreldre? Og høre hva de tenker 

Anonymkode: 2d861...fd0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja til kjæreste, nei til overnatting. Han kan komme og de kan leke og se film og spise popkorn i stua med dere, og han kan hentes kl.21 eller noe. Så kan dere møtes igjen og gå på skøyter på søndag.

Anonymkode: c67fb...581

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Min datter overnattet til sin kjæreste som også går i samme klasse. De går i 5.trinn. Vi har god kontakt med foreldrene og min datter er god venn med storesøster som går i 6.klasse så hun sov også sammen med dem. Nå har det ikke vært noe kyssing/ og min datter er svært sosial og ikke minst ærlig. Hun har derimot ikke fått mensen. 

Men de oppfører seg mer som venner enn kjærester vel og merke. Dette må dere som foreldre føle på og kjenner deres datter best. Her var det ikke noe problem den ene gangen, pluss at storesøster var med på overnattingen. Ellers er de på besøk hos hverandre på dagtid. De er mest opptatt av å spille og leke ute i Hagen. 

Anonymkode: 69f81...14a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt ja til besøk, nei til overnatting. De har tross alt bare vært kjærester i noen få dager 😂

Anonymkode: d3773...c8d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde sagt ja til besøk, nei til overnatting. De har tross alt bare vært kjærester i noen få dager 😂

Anonymkode: d3773...c8d

Signerer denne. De vet vel ikke helt hva de skal med den overnattingen enda antagelig, men uansett ville det hos oss vært svært mange år til det ble aktuelt med overnatting av noen kjærester, så hadde bare lagt den regelen ned med en eneste gang, enkelt og greit. Vanskeligere å skulle si nei om to år når du skjønner ting blir seriøst, når du har sagt ok i to år allerede. 

Også greit å lære at man kan vente noen dager før man går til sengs med en ny type 😛 

Anonymkode: 68fae...695

• Liker 10
Skrevet

Sønnen min på 8, har hatt kjæreste i seks år han 😛 de sover ikke hos hverandre, men er mye på besøk hos hverandre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (2 minutter siden):

Sønnen min på 8, har hatt kjæreste i seks år han 😛 de sover ikke hos hverandre, men er mye på besøk hos hverandre. 

De er vel venner og ikke kjærester. 

Anonymkode: 86424...e71

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

De er vel venner og ikke kjærester. 

Anonymkode: 86424...e71

De har kalt hverandre kjærester fra start og har nussa de siste tre årene. De sier at de elsker hverandre og har allerede lagt planer for å gifte seg etter videregående 😂

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde overnattingsbesøk av gutt da jeg var 9, men vi var bare venner og ikke kjærester. Jeg tror ikke vi tenkte tanker i nærheten av seksuelle greier. Vet ikke om gutter begynner tidligere enn jenter, men jeg ville i så fall hatt åpen dør og gått forbi eller innom noen ganger. Det gjør jeg når jenter er på besøk.

Anonymkode: 60e1a...b1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde overnattingsbesøk av gutt da jeg var 9, men vi var bare venner og ikke kjærester. Jeg tror ikke vi tenkte tanker i nærheten av seksuelle greier. Vet ikke om gutter begynner tidligere enn jenter, men jeg ville i så fall hatt åpen dør og gått forbi eller innom noen ganger. Det gjør jeg når jenter er på besøk.

Anonymkode: 60e1a...b1b

Samme her. Men vi var også bare venner da. Med noen man betegner som kjæreste tenker jeg det er litt annerledes. Ville sagt nei til overnatting. 

Anonymkode: 66edf...38a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke undervurder barns seksualitet og nysgjerrighet. Jeg hadde alt for få jenter i omgangskretsen, men jeg hadde pult fra 8års alder, hvis jeg hadde fått sjansen.  

Men koselig med kjæreste da, uansett. 

Anonymkode: 5e4df...2e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min 10år gamle gutt har også kjæreste. Hun er like gammel, men mer moden enn han. Han er laaaangt unna sex og sånt og langt unna puberteten. De spiller minecraft sammen osv. Men jeg ville ha sagt nei til overnatting. 

Anonymkode: 58d83...c01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂😂

Anonymkode: 9c56d...5fd

Skrevet

Vi hadde vell kjærester i den alderen selv.  Ser ikke noe galt I det jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Mensen og 9 år?

Anonymkode: 55443...ce5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...