Gå til innhold

Bryllupsreise.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Bryllupsreise er en reise man foretar raskt etter bryllupet.  Går det uker og måneder kalles det ferie.

Ser så dumt ut når dere skriver at dere skal på bryllupsreise lenge etter bryllupet.  :ler:

synes ikke det er dumt i det hele tatt eg..

folk kan vel få kalle det hva de vil,det er ikke alle som har råd til bryllupsreise rett etter bryllupet... vet om mangen som har tatt bryllupsreisen måneder etter bryllupet.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
synes ikke det er dumt i det hele tatt eg..

folk kan vel få kalle det hva de vil,det er ikke alle som har råd til bryllupsreise rett etter bryllupet... vet om mangen som har tatt bryllupsreisen måneder etter bryllupet.. ;)

Ja, finnes de som har tatt bryllupsreise flere år etter bryllupet også. Jeg lurer bare på hvorfor de da ikke kan kalle det ferie da.
Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty (mod)

Skrevet

Jeg synes man kan kalle ferieturen sin hva man vil jeg, uten at sure oppgulpere har noen rett til å forsure den.

Jeg ser på en bryllupsreise som noe man foretar seg som en ferie bare sammen med partneren, enten man hadde anledning rett etter bryllupet eller måtte vente en stund.

I ordet bryllupsreise ligger det mye romantikk og kjærlighet, og det er vel det som skiller den fra en vanlig ferietur, sånn rent mentalt. Man legger vel godsida til litt mer aktivt for at det skal bli en romantisk tid til å nyte hverandre.

Du, sure gjest - gå og lek et annet sted. Finn noe vesentlig å diskutere i stedet for å hakke på dem som ikke hadde anledning til å reise på bryllupsreise dagen etter at de giftet seg!

Skrevet
Bryllupsreise er en reise man foretar raskt etter bryllupet.  Går det uker og måneder kalles det ferie.

Ser så dumt ut når dere skriver at dere skal på bryllupsreise lenge etter bryllupet.  :ler:

:overrasket:

Selv om det blir litt senere. Så er det en ferie IFORBINDELSE med bryllupet. En kjærlighetsferie ETTER man gifter seg.

Er det så farlig om ferien blir litt forsinka?.. :ler:

.

.

.

Noen som er litt misunnelige kanskje... :sjarmor:

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med hovedinnlegger her jeg - når man drar et halvt år etter bryllupet er det ikke lengre snakk om en bryllupsreise men en ferie.

Bryllupsreise er en eventuell reise i nær tid til bryllupet. Men noen vil jo aldri gi slipp på karamellen sin, skulle gjerne ha giftet seg om og om igjen...

Folk må for all del få lov til å kalle turen sin hva de vil, omdefinere og planlegge, men en bryllupsreise er det IKKE lenge etter bryllupet dersom man skal være tro mot hva som egentlig ligger i ordet.

Slo for gøy opp for å finne definisjonen på ordet:

1. A holiday taken by a newly married couple.

2. The early usually calm and harmonious period of a relationship; business or political

"Newly married" er man ikke et år etter....

Kanskje man har håp om ekstra bra service og rabatter og derfor kaller det bryllupsreise så lenge etterpå?

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet
Har dog ei venninne som sier at det er bryllupsreisa hver gang ho reiser noen plass, og ho får utrolig bra service (oppgradering av romstandard, blomster og champagne etc.). Eneste problemet hennes er jo at ho må skifte reisebyrå for hver gang ho skal på ferie, hehe.

Hvordan er det mulig? Etter det jeg vet må man vise fram vielsesattest for å få slike bryllupsreisefordeler (det pleier det dessuten å stå på sidene til reisebyråer og slikt), og det er jo logisk det eller så kan jo hvilket som helst par bare si at det er bryllupsreise.

Skrevet

Er det så farlig om man kaller det bryllupsreise eller ikke.. :ler:

La folk kalle det hva de vil og heller vær glad på deres vegne at de har giftet seg og vil ha en romantisk ferie sammen!! :roll::roll:

Skrevet
Er det så farlig om man kaller det bryllupsreise eller ikke..  :ler:

La folk kalle det hva de vil og heller vær glad på deres vegne at de har giftet seg og vil ha en romantisk ferie sammen!!  :roll:  :roll:

Jeg har aldri sagt det er farlig, og jeg har aldri sagt at folk ikke kan kalle ferien hva de vil. Derimot står det meg fritt å mene det er latterlig. Nå kjenner dere både norsk og engelsk definisjon på bryllupsreise, så får dere kalle det hva dere vil. Blir omtrent på samme nivå som å arrangerer juletrefest i april.

Ser forresten du selv omtaler det som ferie. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...