Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Bryllupsreise er en reise man foretar raskt etter bryllupet. Går det uker og måneder kalles det ferie. Ser så dumt ut når dere skriver at dere skal på bryllupsreise lenge etter bryllupet.
Gjest Gamle Alex Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 det var også noe å irritere seg over. Hvorfor er det dumt
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Hvorfor er det dumt ← Det skrev jeg da over. Bryllupsreise er i forbindelse med bryllupet, ikke lang tid etterpå. Noen sutter på bryllupskaramellen så lenge at det er til å le seg skakk av. Leste om ei her som er gift, men ennå har de ikke bestemt seg for hvor de skal på bryllupsreise, de måtte blant annet spare penger.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 Vi har vært gift et helt år før vi får tatt vår første ferietur sammen som gift par. (pga jobb og økonomi) Hva vi måtte kalle denne ferien plager vel ikke noen andre.. Vi har ikke "påstått" at vi skal på "bryllupsreise", men flere vi kjenner har svart med "ja, så dere skal endelig på bryllupsreise" når vi har fortalt dem om ferien vår. Men en ferie er jo det den er.. Ordet "bryllupsreise" betyr for meg bare første ferie som gift par.. Det er da vel ikke no mer? Eller legger du mer i det siden du kaller det å "sutte på bryllupskaramellen"?
Gjest Gamle Alex Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 Leste om ei her som er gift, men ennå har de ikke bestemt seg for hvor de skal på bryllupsreise, de måtte blant annet spare penger. ← Neiiiiiiiii , tenke seg og gjøre noe så dumt som og spare en stund før man drar på bryllupsreise, hvis man ikke har råd. Noen mennesker altså- herregud ( ) For den som ikke skulle forstå det
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #6 Skrevet 17. oktober 2005 Bryllupsreisa er den første lengre turen ein tar saman etter bryllupet. Om denne reisa kjem ei veke eller eitt år etter bryllupet er vel knekkande likegyldig? For oss blir bryllupsreisa ei reise for slappa av og nyte kvarandre, og blir annleis enn andre feriar, fordi det nettopp er ei bryllupsreise. Om du syns det er plagsomt at folk ikkje reiser tidlegare på bryllupsreise syns eg du skal prøve å tenke på noko anna.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #7 Skrevet 17. oktober 2005 Neiiiiiiiii , tenke seg og gjøre noe så dumt som og spare en stund før man drar på bryllupsreise, hvis man ikke har råd.Da heter det ferie. Er så latterlig når bryllupsgalskapen strekkes i årevis.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #8 Skrevet 17. oktober 2005 Bryllupsreisa er den første lengre turen ein tar saman etter bryllupet. Om denne reisa kjem ei veke eller eitt år etter bryllupet er vel knekkande likegyldig? For oss blir bryllupsreisa ei reise for slappa av og nyte kvarandre, og blir annleis enn andre feriar, fordi det nettopp er ei bryllupsreise. Skjønner jo at din ferie blir bryllupsreise da, og at den skiller seg fra annen type ferie. Du skal vel ha med brudekjolen du. Bryllupsreise er reise i forbindelse med bryllup. Hvis man reiser uker og måneder etter bryllupet er det ingen bryllupsreise, men en ferie - uansett om det er første turen etter bryllupet eller ikke. Og hvor har du det fra at det skal være en lengre tur? Du finner på så mye rart.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #9 Skrevet 17. oktober 2005 Da heter det ferie. Ingen som har nektet for at en ferie er en ferie vel? Men noen ferier betyr noe annet for de som drar på den.. Uten at det er noe som på noe vis bør plage noen andre.. Er så latterlig når bryllupsgalskapen strekkes i årevis. Er det noen sammenheng mellom bryllupsgalskap og bryllupsreise? Jeg har aldri vært smittet av noen bryllupsgalskap, jeg.. Verken før, senere , i kort eller lang tid.. (men nå skal jeg altså på bryllupsreise.. så da blir jeg tydeligvis smittet? eller?)
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #10 Skrevet 17. oktober 2005 Og hvor har du det fra at det skal være en lengre tur? ← Det har eg frå 1960-utgåva av "Skikk og bruk"! Kan du ikkje berre gå å leike med nokon andre viss vi på bryllupsforumet irriterer deg så fælt?
Gjest gjest 0 Skrevet 17. oktober 2005 #11 Skrevet 17. oktober 2005 Unnskyld meg men er det "mobbe Veslo dagen" i dag??? Synes det er mange innlegg som går direkte på å være ekkel mot henne her i dag.... Men jeg er litt enig i at bryllupsreisen bør taes så snart etter bryllupet som mulig, men jeg skjønner ikke at det blir galt å kalle det en bryllupsreise selv om det er et år etter bryllupet....
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #12 Skrevet 17. oktober 2005 Skjønner jo at din ferie blir bryllupsreise da, og at den skiller seg fra annen type ferie. Du skal vel ha med brudekjolen du. Som sagt skal jeg for første gang på ferie med min MANN.. Det er faktisk noe spesielt for meg.. (hva du synes om det driter jeg fullstendig i) Bryllupsreise er reise i forbindelse med bryllup. Jupp.. etter at man er gift.. Hvis man reiser uker og måneder etter bryllupet er det ingen bryllupsreise, men en ferie - uansett om det er første turen etter bryllupet eller ikke. Jo, min er..
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #13 Skrevet 17. oktober 2005 Det har eg frå 1960-utgåva av "Skikk og bruk"! Så hvis et brudepar reiser fra Oslo til København dagen etter bryllupet, så er det ikke bryllupsreise, men hvis de reiser til Australia etter tre år så er det bryllupsreise?. 1960-utgaven er nok også veldig relevant for andre forhold som har med bryllup i dag å gjøre.
Blueberry Skrevet 17. oktober 2005 #14 Skrevet 17. oktober 2005 Forstår ikke at det går an å opprette et eget diskusjonsemne for noen så idiotiske utsagn jeg. Det er noe som heter nettetikk, og det innebærer at du ikke skal skrive noe til noen på internett som du ikke ville ha sagt til vedkommende ansikt til ansikt. Og hvis du mener at du kunne ha sagt alt det du har skrevet her direkte til f.eks. Veslo, så mangler du noe........
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #15 Skrevet 17. oktober 2005 Så hvis et brudepar reiser fra Oslo til København dagen etter bryllupet, så er det ikke bryllupsreise, men hvis de reiser til Australia etter tre år så er det bryllupsreise?. 1960-utgaven er nok også veldig relevant for andre forhold som har med bryllup i dag å gjøre. ← Når det står ein lengre tur, trur eg dei meiner turar som er lengre enn eit besøk på nabogarden 5 km borte, liksom. Ein tur frå Oslo til København blir nok betegna som ein lengre tur både i 1960 og i dag. Og du skal ikkje undervurdere "Skikk og Bruk" altså. 1960-utgåva er faktisk veldig relevant på mange område! Det står til og med forslag til korleis ein skal plassere skilte foreldre og steforeldre. Det er ikkje sååå lenge sidan 1960 då..
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #16 Skrevet 17. oktober 2005 Eg syns det er greit at du er ueinig, men då må du også tolerere at vi har andre meiningar enn deg. ← Klart jeg tåler det. Jeg synes det er latterlig, men dere må da bare reise på bryllupsreise hvor mange ganger dere vil. Er da dere som ikke tåler andre syn på dette.
Blueberry Skrevet 17. oktober 2005 #17 Skrevet 17. oktober 2005 Har jeg skrevet at jeg skal på bryllupsreise om ti år? Da beklager jeg at jeg har skrevet feil, for jeg skal jo på BRYLLUPSREISE i februar 2006, men vi har ikke bestemt hvor vi skal reise enda. Grunnen til at vi ikke reiser før på nyåret er jo fordi mannen min jobber offshore i høst (reiste ut 4 dager etter bryllupet. Ikke akkurat tid til en lengre reise da nei...). Så det er kanskje litt lurt å tenke seg om før man kommer med slike påstander... Hvor skal du på ferie da? Og når giftet du deg?
Gjest Hippopotamus Skrevet 17. oktober 2005 #18 Skrevet 17. oktober 2005 Herregud... Tenk å ha så lite å bry seg med. La nå folk få dra på bryllupsreise når de vil. Hva får du egentlig ut av å virre rundt fra tråd til tråd her inne for å plage enkeltpersoner?
liv Skrevet 17. oktober 2005 #19 Skrevet 17. oktober 2005 Lengre gjenspeiler seg på tid, for før skulle varigheten av en bryllupsreise være minst en mnd slik at hun kom hjem gravid.
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #20 Skrevet 17. oktober 2005 Lengre gjenspeiler seg på tid, for før skulle varigheten av en bryllupsreise være minst en mnd slik at hun kom hjem gravid. ← Sjølvsagt!! Godt vi fekk klarhet i det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå