Gå til innhold

Recruitere - bruker dere egentlig linkedin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har laget Linkedinkonto og prøver å bygge den opp.

Jeg søker jobber i store firma med egne recruitere. Jeg følger ett par av dem der inne for å prøve å få de til å kjenne igjen navnet mitt neste gang de trenger folk.

Men helt ærlig. Hvor mange arbeidsgivere BRUKER egentlig Linkedin?

Det virker jo som om folk flest bruker det som ett slags facebook hvor de deler nyheter om firmaene sine?

Anonymkode: 36fbe...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt headhuntet gjennom LinkedIn.  Men du må optimalisere profilen din slik at du kommer høyt opp i søk for aktuelle stillinger.

Anonymkode: 2f4cc...e3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har blitt headhuntet gjennom LinkedIn.  Men du må optimalisere profilen din slik at du kommer høyt opp i søk for aktuelle stillinger.

Hvordan gjør jeg det? Må jeg ha betalt medlemskap?

Jeg registrerer at jeg dukker opp i søk av og til. Men kontaktnettet mitt er ikke stort enda. Føler likevel jeg har nødvendig info på kontoen

AnonymBruker
Skrevet

Virker som om enkelte kun bruker Linkedin til å skaffe arbeidstakere. . 

Anonymkode: 2857f...337

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan gjør jeg det? Må jeg ha betalt medlemskap?

Jeg registrerer at jeg dukker opp i søk av og til. Men kontaktnettet mitt er ikke stort enda. Føler likevel jeg har nødvendig info på kontoen

Må ikke ha betalt medlemsskap. Du må Google hvordan LinkedIn sin algoritme fungerer, samt kartlegge arbeidsmarkedet og vanlige stikkord i stillinger/bransjer du ønsker å jobbe. Er egentlig veldig enkelt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir jevnlig kontaktet på LinkedIn av rekrutterere og arbeidsgivere, så er nok mange som finner kandidater der. Jeg har en veldig ettertraktet utdannelse, men er samtidig notert at jeg ikke er ute etter jobb på LinkedIn, men det er ingen hindring for kontakt. 

Anonymkode: 41dfc...46d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir jevnlig kontaktet på LinkedIn av rekrutterere og arbeidsgivere, så er nok mange som finner kandidater der. Jeg har en veldig ettertraktet utdannelse, men er samtidig notert at jeg ikke er ute etter jobb på LinkedIn, men det er ingen hindring for kontakt. 

Anonymkode: 41dfc...46d

Jeg er funksjonell tester, og blir stadig kontaktet for å bli være teknisk tester.

Anonymkode: 449bb...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rekrutterer og bruker ofte Linkedin for å finne kandidater. 

Anonymkode: 84b50...735

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kontaktet nesten daglig av rekrutterere, så ja, vil si at rekrutterere bruker LinkedIn. 

Anonymkode: ce6eb...01e

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 2ebb3...cab

AnonymBruker
Skrevet

Interessant! Tusen takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Yes we do 😊

Anonymkode: fb089...692

AnonymBruker
Skrevet

Nope. Er så oppkonstruert. Folk skriver gjerne mer enn de har og har hele vennelista si der. Uproft.

Anonymkode: 1f226...44c

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke bransjer/fagfelt gjelder dette, dere som har svart i tråden?

Har selv vurdert å opprette en konto på Linkedin, men er litt skeptisk. Vil ikke gjøre det, bare for å gjøre det eller for å skryte eller promotere meg selv. Men et mål om å få et nettverk. Jeg har en bachelor i noe som det absolutt er behov for, men kanskje vanskelig å selge seg inn.

Anonymkode: 81374...ec3

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke LinkedIn funket for det i Norge. Hvilke sektorer rekrutteres det innen der? Jobber selv innenfor kultur og organisasjonslivet, som er gjennomsyret av vennenettverk og vanskelig å komme gjennom. har en killer CV på området, men er selv trolig dårlig på å nettverke (noen må jo jobbe også og ikke bare preike med folk) så om det finnes et sted man faktisk kan stikke seg fram hadde det vært GULL! 

Anonymkode: 200ea...330

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trodde ikke LinkedIn funket for det i Norge. Hvilke sektorer rekrutteres det innen der? Jobber selv innenfor kultur og organisasjonslivet, som er gjennomsyret av vennenettverk og vanskelig å komme gjennom. har en killer CV på området, men er selv trolig dårlig på å nettverke (noen må jo jobbe også og ikke bare preike med folk) så om det finnes et sted man faktisk kan stikke seg fram hadde det vært GULL! 

Anonymkode: 200ea...330

Jeg tror det er mest for IT sektor. 
Jeg er barnehageansatt og tror ikke LinkedIn er noe for meg. 

Anonymkode: bf6d9...d20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilke bransjer/fagfelt gjelder dette, dere som har svart i tråden?

Har selv vurdert å opprette en konto på Linkedin, men er litt skeptisk. Vil ikke gjøre det, bare for å gjøre det eller for å skryte eller promotere meg selv. Men et mål om å få et nettverk. Jeg har en bachelor i noe som det absolutt er behov for, men kanskje vanskelig å selge seg inn.

Anonymkode: 81374...ec3

Jeg er også skeptisk. Kan man ha lukket profil der? 

Anonymkode: bf6d9...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...