Gå til innhold

Kjølebind og lindreskum - er det noe vits??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe nyttig egentlig - eller et kommersielt påfunn?? Folk har jo født barn i mange år uten (selv har jeg født flere). Aldri savnet dette.

Men er det gode produkter som vil gi en aha-opplevelse og man innser hva man har gått glipp av tidligere eller..!? 

Koster mange hundrelapper på fodebagen.no, så kjedelig å kjøpe noe som koster så mye om det er helt unyttig.

Interessert i å høre hva andre mener! Spesielt dere som har vært igjennom fødsler både uten og med dette bruket.

Anonymkode: 63c7e...e16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sinnsykt vondt i underlivet sist, men jeg tar meg ikke råd til disse kjølebindene denne gangen hvor jeg vet om de likevel. Lindret i dusjen et par ganger om dagen og tok paracett. 

Anonymkode: 9222e...e8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk isbind på sykehuset, hadde ikke klart meg uten! Men, visste ikke man kunne kjøpe selv?

Anonymkode: 948c7...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å ta vanlige bind ut av pakken, legge de flatt, dyppe i vann og legge i fryseboksen. Dette gjør de på føden i Tønsberg :)

Anonymkode: 4969f...38f

• Liker 3
Skrevet

Fikk et isbind på føden sist husker jeg, det var så jævlig og hardt at det måtte jeg ta rett av. Var bedre uten, for min del iallfall :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette noe nyttig egentlig - eller et kommersielt påfunn?? Folk har jo født barn i mange år uten (selv har jeg født flere). Aldri savnet dette.

Men er det gode produkter som vil gi en aha-opplevelse og man innser hva man har gått glipp av tidligere eller..!? 

Koster mange hundrelapper på fodebagen.no, så kjedelig å kjøpe noe som koster så mye om det er helt unyttig.

Interessert i å høre hva andre mener! Spesielt dere som har vært igjennom fødsler både uten og med dette bruket.

Anonymkode: 63c7e...e16

Har vært gjennom to fødsler og har ikke brukt noe slikt. Jeg hadde heller ikke behov for det. 

Anonymkode: 3a7f3...16e

AnonymBruker
Skrevet

Hør på sykehuset om de har isbind. Dette lager du også enkelt selv, hvis du trenger hjemme. Ta en pakke bind, ha på vann, vri så opp- slik at du ikke sitter med en stor isbit av et isbind. Legg i fryseren- og voila! 😊

Hvis det gjør veldig vondt i underlivet, spørr ogås etter bedøvelsesgele (xylocain). Dette kan du ta på ca 10 min før du skal på toalettet. Kan hjelpe godt på hvis du har noen vonde rifter. Anbefaler også å eventuelt tisse i dusjen den første tiden 😊

Anonymkode: 13f80...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk isbind på sykehuset. Hjemme hadde jeg ikke noe behov.

Anonymkode: 4c34d...c61

Skrevet

Har vært gjennom 4 vanlige fødsler og har aldri tenkt at jeg hadde behov for noe slikt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har bare født en gang og da hadde jeg med meg kjølebind fra fodebagen. For min del ble det en ekstrem god lindring jeg ikke kunne vært foruten! Da jeg gikk tom måtte jeg kjøpe mer fordi ingen ting annet hjalp (min erfaring da). 
Lindreskum følte jeg derimot ikke hadde like mye effekt - men anbefaler sykt kjølebindene: de er myke og kalde en god stund etter man «aktiverer» dem + at de absorberer godt og dekker stort område.

Anonymkode: 09e74...8be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte ikke tanken en gang på noe kjølebind eller isinnpakning der nede. Var ikke behov for det. Ikke i det hele tatt.

Hva er alle disse greiene de nå finner på at fødende "må ha" og trenger? Nå har det altså kommet en egen nettside som heter Fødebagen, som antageligvis selger alt de mener fødende trenger å pakke!??  

Anonymkode: 779be...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jordmord tipsa meg om å våte et nattbind, legge i frysern og bruke som kjøling. 

Anonymkode: 9c0d5...b4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte ikke tanken en gang på noe kjølebind eller isinnpakning der nede. Var ikke behov for det. Ikke i det hele tatt.

Hva er alle disse greiene de nå finner på at fødende "må ha" og trenger? Nå har det altså kommet en egen nettside som heter Fødebagen, som antageligvis selger alt de mener fødende trenger å pakke!??  

Anonymkode: 779be...540

Antar at du ikke var massakrert der nede da? 

Anonymkode: c2dc6...578

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (8 timer siden):

Fikk et isbind på føden sist husker jeg, det var så jævlig og hardt at det måtte jeg ta rett av. Var bedre uten, for min del iallfall :)

Det er jo ikke det samme som kjølebindene Ts mener. De man kjøper blir vel kalde pga. kjemien, de er ikke fryst. Selvsagt blir det hardt med en isklump i trusa.

Anonymkode: c2dc6...578

Skrevet (endret)

Nei! Det var bare ubehagelig. For min del var det mer viktig at der var mykt. Anbefaler dog skylleflaske, men her kan du bruke en drikkeflaske selvom «strålen» er mer konsentrert.

I tillegg veide de kjølebindene mye og jeg tviler på oppsugningsevnen det faktisk har.

Endret av mereo
Tillegg
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte på Finn.no, mange som selger billigere :)

Anonymkode: 0c960...428

AnonymBruker
Skrevet

Dette er garantert kommersielt 😄 Fikk isbind på sykehuset da jeg fødte både i 2007 og 2010. 

Anonymkode: c36ce...543

AnonymBruker
Skrevet

Var veldig glad jeg kjøpte isbind fra Fødebagen.no. Fordelen med disse i motsetning til de du lager selv er at disse er absorberende. Jeg hadde glatt kjøpt igjen!

Anonymkode: 551c3...13a

AnonymBruker
Skrevet

Fikk isbind på sykehuset etter fødsel og aner virkelig ikke hvordan jeg skulle klart meg uten. Hadde veldig vondt nedentil og isbindene lindret helt soleklart veldig mye. Dumt at de ikke absorberte noe mtp blødningen, så ved en evt ny fødsel kommer jeg definitivt til å kjøpe de på fodebagen.no! 

Anonymkode: 8299e...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Revnet ikke og hadde ikke spesielt vondt der nede, så hadde ikke noe behov ved noen av mine fødsler. Så kommer sikkert veldig an på hvordan fødselen utarter seg?

Anonymkode: b5d8e...3a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...