Gå til innhold

Baby 10 mnd har feber, hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg har en gutt på ti måneder som fikk feber forigårs på kvelden. I går og idag har han vært i fin form på dagen, spist og drukket bra, men på ettermiddagen og kvelden litt mer gråt og utilpass, så vi gav paracet. 

Jeg gjør det jeg skal, gi væske, passe på så han ikke blir for varm, kos og atter kos. Men jeg veit ikke hva feberen skyldes, og veit derfor ikke når jeg bør kontakte lege eller om det er poeng? 

Han vil ikke ha pupp på dagen, det er greit siden han får i seg nok drikke. Det ser også ut som det er en tann nr to som kommer opp. Men han holder seg noen ganger for begge ørene, men han virker ikke plaget. Han kan fint legges ned, er ikke tett i nesen, hører bra.. 

Bør jeg bare se det an eller er det viktig å vite hva grunnen er? Når bør jeg egentlig kontakte legen? 

Sorry, virker kanskje teit, dette er mitt andre barn og ingen av de har vært særlig syke og jeg vil bare gjøre ting riktig. 

Anonymkode: f2cfd...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmenntilstanden høres jo rimelig bra ut, og han får i seg mat og drikke. Det er ikke uvanlig at formen forverres på kvelden. Jeg hadde ikke stresset med dette enda, og gjort akkurat det du sier at du gjør nå. Hvis det varer i bortimot en uke eller mer, hadde jeg tatt en telefon til legen for å forhøre meg om hva som er lurt å gjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Allmenntilstanden høres jo rimelig bra ut, og han får i seg mat og drikke. Det er ikke uvanlig at formen forverres på kvelden. Jeg hadde ikke stresset med dette enda, og gjort akkurat det du sier at du gjør nå. Hvis det varer i bortimot en uke eller mer, hadde jeg tatt en telefon til legen for å forhøre meg om hva som er lurt å gjøre videre.

Tusen takk for betryggende svar😊 jeg kan se an litt. Håper det bedrer seg snart. Det er litt skummelt når de små er syke, for de er jo avhengige av at vi klarer å tolke riktig. 

Anonymkode: f2cfd...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...