Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Et spørsmål: Er frekt av meg å spørre om typen kan være med i bursdag til ei venninne?? De har ikke møtt hverandre før. Typen min og jeg har vært sammen 10 måneder- 1 måned i sommer da det var slutt. Venninnen min og jeg møttes sist i sommer (vi er barnsdomsvenninner, bor i forskjellige byer og har ikke så tett kontakt lenger..) hun hadde ikke fått med seg at vi var sammen igjen da hun sendte ut invitasjon. Derfor var invitasjonen bare til meg og jeg ringte og la igjen beskjed på svareren om at jeg kommer på festen, og lurte på om han kunne være med. Fikk svar i dag om at hun syns det var frekt av meg å spørre. Hun skrev at det var ok at han kom, men det er jo ikke så moro for ham når han ikke føler seg velkommen. Mange av venninnene mine( og jeg !! ) fyller rundt år i år. Jeg har mange venninner som bor andre steder og som jeg ikke ser så ofte. Derfor har typen min og jeg vært på flere bursdager sammen til venninner av meg han ikke hadde møtt før. Alle har synes det var veldig naturlig, og hyggelig. De andre barndomsvenninnene mine er selvsagt bedt med kjærester/samboere og håper at vi kommer begge to. Hun det gjelder har også samboer som selvsagt kommer. Problemet er altså at hun ikke har sett typen min før, og syns det er frekt av meg å spørre siden jeg fikk skriftlig innbydelse. Men når vi barndomvenninnene møtes så sjelden sammen med typene våre hadde det vært så koselig å ha ham med. Det er jo et seriøst forhold jeg har… ikke en tulleflørt! Litt kjip situasjon egentlig. Ikke noe morsomt å bli oppfattet som frekk!! Er jeg det?
Gjest baby-E Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 (endret) Syns ikke det var frekt i det hele tatt! Det er hender jeg også får innbydelser til bursdager, og om jeg veit at det ikke bare skal være jenter der spør jeg gjerne om kjæresten min kan være med og da får jeg ofte som svar at jo selvfølgelig, og at de bare ikke hadde tenkt på det... Det må da være hyggelig for henne å møte din utkårede! Endret 17. oktober 2005 av baby-E
LilleMy Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Nei, det synes jeg absolutt ikke du er..... Er dere ikke voksne mennesker og venninner som kan ha en åpen dialog om nettopp slike ting? Det er da bare naturlig at du ringer og legger frem saken slik den er i dag. Synes snarere venninnen din er litt frekk, jeg!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg synes det ikke er frekt i det hele tatt - snarere hun som er frekk som inviterer 'alle andre' med partnere, uten å sp¢rre deg om du har en kjæreste du vil ha med. Det er en bursdag, for God's sake - ikke et intimt lite bryllup (hvor jeg ofte har h¢rt at partnere ikke er invitert med mindre paret er samboere..) Herre Jemini hvor seri¢st enkelte personer tar seg selv!
Gjest Gitte Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 Syns det var riktig av deg å spørre jeg. Skjønner ikke helt hvorfor hun mener du var frekk.. :klø:
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #6 Skrevet 17. oktober 2005 Takker for svar:-) Jada vi er voksne jenter, det er snakk om 30års dag. Snakket med henne og hun syns fremdeles det var frekt av meg å spørre. Hun vet ikke om hun hadde invitert typen min selv om hun visste vi var sammen. Og begrunnelsen er: det er hennes fest, hun har brukt mye penger på lokale, mat osv, og da vil hun i utgangspunktet ha sine egne venner der. Ikke folk hun ikke har møtt. Jeg har ikke lyst til å starte en krangel, så jeg prøver å være litt ydmyk...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #7 Skrevet 17. oktober 2005 Har forresten tilbudt å betale ekstra for ham.. Hadde egentlig lyst til å holde meg borte fra hele festen. Men ting blir vel ikke bedre av det. Syns nesten det er litt barnslig av henne jeg. Er det ikke??
Gjest Bellatrix Skrevet 17. oktober 2005 #8 Skrevet 17. oktober 2005 Nei, du er ikke frekk. Hadde det vært en jentekveld hadde du vært frekk. Men ikke når alle de andre også har med kjærester. Det må da være hyggelig å få møte kjæresten din?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #9 Skrevet 17. oktober 2005 Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert om dette var en venninne jeg ville ha, siden hun så tydelig har nok med seg og sitt. Dropp festen og gå på kino med kjæresten i stedet.
Gjest jamsi Skrevet 17. oktober 2005 #10 Skrevet 17. oktober 2005 Det er ikke frekt når du spør først, frekt er å ta med en person til i selskap uten å gi beskjed. Var det venninner dere var sa du? Når jeg leser her inne om hva venner faktisk kan få seg til å si eller gjøre så lurer jeg noen ganger på hva som legges i et vennskap.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #11 Skrevet 17. oktober 2005 Hadde selvsagt aldri spurt hvis det var snakk om jentekveld!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #12 Skrevet 17. oktober 2005 hm.. ja fristende å gi opp festen. Men vi har flere felles venner som kommer. Og det hadde vært så koselig med en kveld sammen med min kjære og dem. Noen av dem bor langt unna meg, og flere har barn, så det kan lang tid til neste mulighet for en fest sammen :-(
Gjest Milah Skrevet 17. oktober 2005 #13 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg synes hun er frekk jeg! Skal man først invitere venner med kjærester, må man invitere alle kjærestene!
Caramba Skrevet 17. oktober 2005 #14 Skrevet 17. oktober 2005 Enig med alle som mener at HUN er frekk! Hadde da aldri sagt noe sånt til en venninde? Dessuten, i mitt gjeng er det en selvfølge at kjærester er med på ting som skjer. Hadde en middag hjemme i fjor, faktisk, og da ringte en av kompisene mine og spurte pent om han kunne ta med en date... Han har vært singel i alle år, så jeg syntes det var superhyggelig at han faktisk hadde en å ta med seg. Det ble litt trangt rundt bordet, men det gikk da fint. Det går bare ikke an å si nei til venner når de faktisk moter seg opp for å ringe å spørre om de kan ta med kjæresten sin, særlig hvis alle de andre kommer med følge. Hun høres ut som en skikkelig uhøflig og kiip dame, kanskje du bare skal holde deg hjemme?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #15 Skrevet 17. oktober 2005 Takk for støtte. Er nok litt hårsår når det gjelder sånt, og venninnen min står hardt på at jeg er frekk. Det er forøvrig to uker til festen, og hun har leid stort lokale, så plass burde ikke være noen hindring...
Gjest gjesten Skrevet 17. oktober 2005 #16 Skrevet 17. oktober 2005 Det er IKKE frekt å spørre om man kan ta med kjæresten i slike sammenhenger, særlig når man faktisk har vært sammen en stund også. Derimot er det frekt å bare dukke opp uten å ha spurt. Spesielt i de tilfellene der det er mat og drikke med i bildet slik jeg forstår det er her. Men jeg forstår på en måte at venninna di reagerte, men tror vel heller at det er fordi hun må være stresset på grunn av alt styret med festen. Ikke at det er noen unnskyldning for hennes oppførsel mot deg (bare en forklaring kanskje).
Gjest synseren Skrevet 17. oktober 2005 #17 Skrevet 17. oktober 2005 Synes ikke du er frekk siden de andre venninnene skal ha med følge. Hadde vært annerledels hvis det var en ren venninne fest.
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #18 Skrevet 17. oktober 2005 hmmmm... de gangene jeg har invitert til "stor-fest" har jeg invitert "navn " m/følge om jeg har vært usikker på hvor de for tiden er på forholds-fronten. Man inviterer da ikke noen med følge og noen uten? Synes det var rimelig frekt jeg, ikke at duspurte......
Gjest Sesselja Skrevet 17. oktober 2005 #19 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg synes ikke du var frekk som spurte. Jeg skjønner at hun vil ha en fest med folk hun kjenner, men hun har da rett til å svare 'nei, det passer dessverre ikke denne gangen'. Å bli spurt om noe er ikke ensbetydende med at man må svare ja.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2005 #20 Skrevet 19. oktober 2005 Opplevde noe liknende en gang og brøt kontakten med hun det gjaldt. Angrer litt på det i ettertid. Så det beste er kanskje å bare heve seg over det. Dra på festen med hevet hode. Du og alle andre som får høre historien vet jo at det er hun som har oppført seg sært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå