AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Hei! jeg er 2.års sykepleiestudent som nå skal ut i min første sykehuspraksis på kirurgisk avdeling. Jeg er veldig nervøs og gruver meg masse. Jobber fra før av med psykiatri og trives godt med det. Når det kommer til sykehus og alle prosedyrer man skal gjøre derfår jeg litt hetta. Jeg får hjertebank og blir ekstremt skjelven på hendene noe som gjør prosedyrer som kateterisering og innleggelse av PVK veldig utfordrende. Er det noen her med erfaring som kan si noe om dette vil skape trøbbel for meg? Evt om det skulle bli slik at jeg ikke klarer å fullføre prosedyrene, vil jeg da stryke i praksis? Jeg syns faget er veldig spennende, men kjenner at det at jeg ikke klarer å kontrollere nervene mine plager meg en del. noen som kan gi meg noen gode råd så setter jeg pris på det🙏🏻 Anonymkode: 98d35...a9c 1
Mezzosoprena Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Kjære deg, dette er første gang du skal gjøre dette, det er virkelig ingen som forventer at du skal være fullt utlært når du kommer ut i praksis. Praksis er jo for at du skal lære, få mengdetrening, bli trygg og sikker fram til den dagen da du faktisk er ferdig utdannet og skal ut i jobb med det ansvaret det innebærer. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Teatrica skrev (6 minutter siden): Kjære deg, dette er første gang du skal gjøre dette, det er virkelig ingen som forventer at du skal være fullt utlært når du kommer ut i praksis. Praksis er jo for at du skal lære, få mengdetrening, bli trygg og sikker fram til den dagen da du faktisk er ferdig utdannet og skal ut i jobb med det ansvaret det innebærer. Ja, det vet jeg! Jeg er der for å lære så dette handler ikke om at jeg mener at det forventes veldig mye av meg i starten. Det jeg spør om råd for er hvordan jeg kan mestre nervene litt bedre enn jeg gjør nå. Anonymkode: 98d35...a9c
Mezzosoprena Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det vet jeg! Jeg er der for å lære så dette handler ikke om at jeg mener at det forventes veldig mye av meg i starten. Det jeg spør om råd for er hvordan jeg kan mestre nervene litt bedre enn jeg gjør nå. Anonymkode: 98d35...a9c Ok, beklager - jeg forsøkte bare å oppmuntre deg og si noe om at dette er veldig vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Du kommer ikke til å stryke om du ikke får til alle prosedyrer. Vær ærlig med veilederen din om at du er nervøs. For min del hjalp det å tenke på at tusenvis av andre studenter hadde klart praksis før meg, så statistisk sett var det stor sjanse for at også jeg ville lykkes. Litt nerdete, men det virket for meg. Masse lykke til! Anonymkode: 98119...7db
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det vet jeg! Jeg er der for å lære så dette handler ikke om at jeg mener at det forventes veldig mye av meg i starten. Det jeg spør om råd for er hvordan jeg kan mestre nervene litt bedre enn jeg gjør nå. Anonymkode: 98d35...a9c Si takk istedenfor at du vet. Anonymkode: de423...3d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå