AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Del Skrevet 5. januar 2022 Skal ta R1-matte som privatist til våren. Trenger strengt tatt bare å bestå, men målet er å få iallfall en 4er på eksamen. Vet at dette kommer til å bli et hardt løp, i og med at jeg ikke er særlig matte-flink. Har noen av dere tips og råd, til hvordan jeg på best mulig måte kan forberede meg? Og da spesielt rettet mot R1 matte. Vil det være overkommelig tror dere? Tok P-matte på vgs. Takk! Anonymkode: 2f930...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FunnyBoy123 Skrevet 5. januar 2022 #2 Del Skrevet 5. januar 2022 (endret) Fokuser mye på del 1. Lær deg hva som kommer igjen for hvert år av R1 eksamen. Vanligvis holder det å klare oppgave 1, 2 og 3 på del 1 for å bestå. Du trenger minst 12 poeng for å bestå. Gjør masse oppgaver i boken og enda flere eksamens-oppgaver. Selv brukte jeg 70 % av tiden på eksamenssett. Til slutt var jeg så selvsikker at jeg ca visste hva type oppgaver jeg ville få på den ekte eksamen (ikke til å anbefale å stole blindt på tidligere eksamensoppgaver som jeg gjorde, man kan i verste fall gå på en skikkelig smell!!) . Da jeg hadde eksamen føltes det ut som at jeg hadde gjort den 100 ganger før. Fikk 3er i P-matte på vgs, og 5er på R1 eksamen som privatist! Privatiststudier er i mine øyne bortkastet, iallfall hvis du tar et nettstudie.. Fysisk undervisning kan være bra, men nettstudie hadde jeg holdt meg unna. Finnes mange gode videoer på YouTube og diverse nettsider. Anbefaler heller ikke Sonans. Reklamene "Sonans hjalp meg fra å gå fra en 2er til 6er" er bare tull. Går utifra at mange blir betalt for å si det på reklamene deres. Bare fordi 3 privatister klarte det, så betyr ikke det automatisk at alle andre kan klare det av å gå på Sonans. Noe Sonans prøver å få deg til å tro. Lærerne følger heller ikke tett opp til hver enkel elev, man blir som en brikke som må klare seg helt på egenhand. Jeg gikk på Sonans (R1 matte), men fikk ingen oppfølgning etc. Måtte som sagt gjøre alt på egenhånd. Vær obs på det iallfall! 15,000 kr rett ut av vinduet egentlig. Enkelt forklart: De bryr seg kun om penger. Alt handler om selvdisiplin. R1 matte er ikke så vanskelig som folk skal ha det til, er tross alt VG2 pensum.. Er sikker på at du greier det, du må bare ville nok! Der aller viktigste er å bruke masse tid på det! Gjør oppgaver til du blir grønn i trynet. Brukte rundt 900 timer på å øve. Altså ca 5 timer hver dag i 6 måneder. Kom inn på drømmestudiet etterpå! De 900 timene var 1000 % verdt det, selv om jeg hatet livet noen ganger.. Endret 5. januar 2022 av FunnyBoy123 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Del Skrevet 5. januar 2022 FunnyBoy123 skrev (8 minutter siden): Fokuser mye på del 1. Lær deg hva som kommer igjen for hvert år av R1 eksamen. Vanligvis holder det å klare oppgave 1, 2 og 3 på del 1 for å bestå. Du trenger minst 12 poeng for å bestå. Gjør masse oppgaver i boken og enda flere eksamens-oppgaver. Selv brukte jeg 70 % av tiden på eksamenssett. Til slutt var jeg så selvsikker at jeg ca visste hva type oppgaver jeg ville få på den ekte eksamen (ikke til å anbefale å stole blindt på tidligere eksamensoppgaver som jeg gjorde, man kan i verste fall gå på en skikkelig smell!!) . Da jeg hadde eksamen føltes det ut som at jeg hadde gjort den 100 ganger før. Fikk 3er i P-matte på vgs, og 5er på R1 eksamen som privatist! Privatiststudier er i mine øyne bortkastet, iallfall hvis du tar et nettstudie.. Fysisk undervisning kan være bra, men nettstudie hadde jeg holdt meg unna. Finnes mange gode videoer på YouTube og diverse nettsider. Anbefaler heller ikke Sonans. Reklamene "Sonans hjalp meg fra å gå fra en 2er til 6er" er bare tull. Går utifra at mange blir betalt for å si det på reklamene deres. Bare fordi 3 privatister klarte det, så betyr ikke det automatisk at alle andre kan klare det av å gå på Sonans. Noe Sonans prøver å få deg til å tro. Lærerne følger heller ikke tett opp til hver enkel elev, man blir som en brikke som må klare seg helt på egenhand. Jeg gikk på Sonans (R1 matte), men fikk ingen oppfølgning etc. Måtte som sagt gjøre alt på egenhånd. Vær obs på det iallfall! 15,000 kr rett ut av vinduet egentlig. Alt handler om selvdisiplin. R1 matte er ikke så vanskelig som folk skal ha det til, er tross alt VG2 pensum.. Er sikker på at du greier det, du må bare ville nok! Der aller viktigste er å bruke masse tid på det! Gjør oppgaver til du blir grønn i trynet. Brukte rundt 900 timer på å øve. Altså ca 5 timer hver dag i 6 måneder. Kom inn på drømmestudiet etterpå! De 900 timene var 1000 % verdt det, selv om jeg hatet livet noen ganger.. TUSEN takk!💞 Anonymkode: 2f930...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Del Skrevet 5. januar 2022 Husk å sjekk om du melder deg opp til ny eller gammel læreplan (du kan velge). Og pass på at gjør oppgaver (og kjøper bok) til rett læreplan! 😊 Lykke til! Anonymkode: 32e25...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå