Cyndaquil Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Inspirert av skjenkestopp tråden. Jeg lurer på HVORFOR skjenkestopp fører til at det går dårlig for restauranter? En gjeng eller familie hadde gledet seg til å dra ut å spise sammen, er det da plutselig ikke verd å gjøre om man ikke kan drikke alkohol? Maten er jo like god? Mye annet godt man kan drikke? Brus, iste , smoothie osv. hyggen med familie/venner blir det samme, maten blir det samme. Det eneste som endrer seg er hva man må drikke. Og det er et så stort problem at resturantene stenger dørene eller sliter med å få det til å gå rundt ? Kan noen forklare meg hvorfor? 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Restaurantene tjener mer på salg av alkohol. Anonymkode: 6e88e...3f0 13
Morten1 Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Mange ønsker jo å kunne nyte en øl eller ett-2 glass vin til maten, det er den totale opplevelsen, ikke kun maten eller kun alkoholen. Enkelte retter er faktisk bedre med ett glass vin også 8
Morpheus Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Hvis du fikk kun veganske retter når du spiste ute? Hadde du giddet? Når menyen er drastisk redusert, er også kundekretsen. 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Morpheus skrev (1 minutt siden): Hvis du fikk kun veganske retter når du spiste ute? Hadde du giddet? Når menyen er drastisk redusert, er også kundekretsen. Den nye noma i Danmark virker digg da. Den ville jeg prøvd Anonymkode: 59c51...c68
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Cyndaquil skrev (4 minutter siden): Inspirert av skjenkestopp tråden. Jeg lurer på HVORFOR skjenkestopp fører til at det går dårlig for restauranter? En gjeng eller familie hadde gledet seg til å dra ut å spise sammen, er det da plutselig ikke verd å gjøre om man ikke kan drikke alkohol? Maten er jo like god? Mye annet godt man kan drikke? Brus, iste , smoothie osv. hyggen med familie/venner blir det samme, maten blir det samme. Det eneste som endrer seg er hva man må drikke. Og det er et så stort problem at resturantene stenger dørene eller sliter med å få det til å gå rundt ? Kan noen forklare meg hvorfor? Tydelig at du ikke evner å sette pris på et godt sammensatt måltid. Brus og iste er ok på BK. Anonymkode: 36cf0...d64 10
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Jeg drikker ikke alkohol, og synes det er kjipt at favorittrestauranten min må stenge fordi den ikke tjener nok uten alkoholsalg. Synes folk kunne støtte opp om næringen i denne tiden og gå på de restaurantene som er åpne. Hvis vi vil ha igjen noen bransje etter at regjeringen(e)s herjinger en gang er ferdig. Anonymkode: 63528...1f4 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den nye noma i Danmark virker digg da. Den ville jeg prøvd Anonymkode: 59c51...c68 Eller den er kanskje vegetarisk Anonymkode: 59c51...c68
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Restaurantene påstår jo at omtrent alt overskuddet de har består av det de tjener på å selge alkohol. Selv spiser jeg ikke ute fordi jeg syns det er det rene vanvidd å betale 300 kroner for en enkelt middag og 140 kroner for et halvfullt glass med vin. Anonymkode: 7d14b...aaa 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Restaurantene påstår jo at omtrent alt overskuddet de har består av det de tjener på å selge alkohol. Selv spiser jeg ikke ute fordi jeg syns det er det rene vanvidd å betale 300 kroner for en enkelt middag og 140 kroner for et halvfullt glass med vin. Anonymkode: 7d14b...aaa Glad du ikke er min venninne. Man får da billigere mat enn 300 kr? Gleden ved å spise ute sammen er mye mer enn å bli mett, liksom. Anonymkode: 09f1b...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Tror mange også lar være å reise ut å spise mat/middag grunnet smittesituasjonen og de strenge tiltakene. Anonymkode: bafd2...4e6 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Cyndaquil skrev (9 minutter siden): Inspirert av skjenkestopp tråden. Jeg lurer på HVORFOR skjenkestopp fører til at det går dårlig for restauranter? En gjeng eller familie hadde gledet seg til å dra ut å spise sammen, er det da plutselig ikke verd å gjøre om man ikke kan drikke alkohol? Maten er jo like god? Mye annet godt man kan drikke? Brus, iste , smoothie osv. hyggen med familie/venner blir det samme, maten blir det samme. Det eneste som endrer seg er hva man må drikke. Og det er et så stort problem at resturantene stenger dørene eller sliter med å få det til å gå rundt ? Kan noen forklare meg hvorfor? det er nok heller covid-19 som forårsaker det du. Anonymkode: 94f26...22c 2
Whistler Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Cyndaquil skrev (9 minutter siden): Inspirert av skjenkestopp tråden. Jeg lurer på HVORFOR skjenkestopp fører til at det går dårlig for restauranter? ............. Fordi mange norske restauranter åpenbart ikke lever av å selge måltider, og velger å holde stengt når det er eneste mulighet.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Det er fordi det finnes endel alkoholikere i Norge, dessverre. Anonymkode: a32b7...477 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Morten1 skrev (15 minutter siden): Mange ønsker jo å kunne nyte en øl eller ett-2 glass vin til maten, det er den totale opplevelsen, ikke kun maten eller kun alkoholen. Enkelte retter er faktisk bedre med ett glass vin også Om det var matforbud, så ville folk fremdeles dratt til restaurant for å drikke. Anonymkode: a32b7...477
Cuntzilla Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Jeg går fremdeles ut og spiser, men mye mindre, og det er ikke bare fordi de ikke har alkohol. Det er fordi det er en pandemi på gang. Skjønner godt at flere steder må stenge, noen tjener mest på alkoholen, i tillegg er jo det å pare mat og drikke en kunst, en utdannelse til og med. For deg er drikke bare en tørsteslukker, for andre er det en elementær del av retten. Så nei, maten smaker faktisk ikke det samme med en smoothie til i stedet for en rødvin. Eier du ikke smaksløker? 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Restaurantene påstår jo at omtrent alt overskuddet de har består av det de tjener på å selge alkohol. Selv spiser jeg ikke ute fordi jeg syns det er det rene vanvidd å betale 300 kroner for en enkelt middag og 140 kroner for et halvfullt glass med vin. Anonymkode: 7d14b...aaa Hvis du fyller vinglassene fulle så har du nok uansett misforstått opplevelsen med mat og vin sammen. Anonymkode: 7679d...7f4 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Tja spiste på Egon på lørdag, eneste åpne matstedet her nå, pleier å være masse folk til vanlig, også under pandemien, nå var det nesten ingen, så tror det går like mye på at folk er opptatt av tiltakene og covidsituasjonen. Anonymkode: 81b9f...da9 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 For restaurantene har en mye lavere inntjening på mat og brus enn de har på alkohol. "Verste" er jo de som bare bestiller vann fra krana, da tjener de nesten ingenting på deg. Når de har lavere inntjening så koster det mer å ha ansatte på jobb, utgifter som strøm, innkjøp osv blir dyrere. Så klart kommer det også færre fordi færre ønsker å spise et måltid ute uten muligheten for alkohol servert. Det betyr ikke at folk er alkoholikere som enkelte så uvitne påstår, men at man gjerne har forskjellige behov for servering. Jeg drikker helst brus/vann til maten, men har full forståelse for at andre ønsker et glass vin. Jeg er ikke brusoholiker for valget jeg tar akkurat. Anonymkode: 29185...c7e 6
Morten1 Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Om det var matforbud, så ville folk fremdeles dratt til restaurant for å drikke. Anonymkode: a32b7...477 Tror heller folk hadde valgt ett utested for å drikke enn en restaurant, men men.. Å dra for å oppleve en sosial matopplevelse er noe annet enn å dra ut for å drikke og være sosial. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå