AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Skandinavia er veldig positiv til det. Island har nylig innført dette og Finland diskuterer det. Hva tror du er fordelene og ulempene ved en 4 dagers arbeidsuke? Anonymkode: 7920e...dea
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Ulempen er at det funker ikke for alle typer arbeidsplasser og bransjer. Rett og slett. Det blir ikke nok tid til å bli ferdig med arbeidet. Anonymkode: e0995...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Island har ikke innført dette i stor skala. Arbeidsuken der er fortsatt 40 timer til norm, men noen har kuttet til 37-35 timer i uka, altså omtrent det samme som en norsk arbeidsuke og kaller dette for redusert arbeidstid. Har familie på Island og de jobber mye mer enn meg for mindre lønn og et langt dårligere boligmarked hvor det er veldig vanskelig å komme seg inn. Hadde aldri byttet med de. Anonymkode: 71d5d...262
Balian d'Ibelin Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 På Island fungerte det veldig bra https://www.bbc.com/news/business-57724779 Ser ikke noen grunn til at det ikke skal fungere like bra i Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Synes fire dager i uka er for mye. ☺️ Anonymkode: ee202...180 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Ja takk!! Mindre jobb og mer tid til familie! ❤️ Anonymkode: ebaf8...b22 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Synes langhelgene er fryktelig kjedelige... Har fire-dagers uke annenhver uke, og 4,5 dager annenhver... Anonymkode: efdaf...576 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 At bare en normal arbeidsuke hadde vært fint. At å få den "vanlige" reduserte arbeidstiden pga ubekvem arbeidstid/turnus som mange andre yrkesgrupper har hadde vært luksus. 4 dagers arbeidsuke? Ekstrem luksus. (Kommer aldri til å skje. Finnes ikke nok folk.). Lege. Hurra for PUA og den "frivillige" UTA'en. Anonymkode: de6f3...ce4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 30 minutter siden, AnonymBruker said: Synes langhelgene er fryktelig kjedelige... Har fire-dagers uke annenhver uke, og 4,5 dager annenhver... Anonymkode: efdaf...576 Hvordan kan en langhelg bli kjedelig? Selv ikke da alt i nærområdet var stengt under pandemien hadde jeg problemer med å finne på noe. Anonymkode: ee202...180 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan en langhelg bli kjedelig? Selv ikke da alt i nærområdet var stengt under pandemien hadde jeg problemer med å finne på noe. Anonymkode: ee202...180 Ikke alle har familie eller venner å fylle tiden med. Det er begrenset hvor mye tid jeg trenger til å trene, rydde/vaske, gå tur, se film/serie, lese bøker. Noen langhelger i blant er absolutt digg, men ikke hele tiden. Anonymkode: efdaf...576
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke alle har familie eller venner å fylle tiden med. Det er begrenset hvor mye tid jeg trenger til å trene, rydde/vaske, gå tur, se film/serie, lese bøker. Noen langhelger i blant er absolutt digg, men ikke hele tiden. Anonymkode: efdaf...576 Jeg fyller tiden fint uten familie og venner. Hadde tatt førtidspensjon på et blunk om jeg fikk muligheten 😄 Anonymkode: ee202...180 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå