Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår og idag har jeg vært rar i magen. Ikke diaré altså, men bare rar. Er løs(ere).

Idag har magen blitt SKIKKELIG tung nederst, og har hatt smerter som minner mageknip. 
Er dette noe som kan bety at fødsel er rundt hjørnet? Ønsker ikke føde før om minst en uke….

Anonymkode: a70db...f71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja vanskelig å si. Noen får løsere avføring eller diaré når fødselen nærmer seg eller er i gang.

Men du kan jo bare ha spist noe du har reagert på, fått et magevirus eller at babyen har snudd seg/«graver» seg nedover slik tarmsystemet blir presset på og påvirket. 

Skrevet

Hvordan føles magen når dj har vært på do? Er det fortsatt vondt? 
Blir magen din fysisk hard når du har mageknip? 

AnonymBruker
Skrevet
GulSitron skrev (2 minutter siden):

Hvordan føles magen når dj har vært på do? Er det fortsatt vondt? 
Blir magen din fysisk hard når du har mageknip? 

Ja, det gir seg ikke. Men er ikke vondt hele tiden. Mye rumling og slikt. Baby er veldig aktiv også-så kan jo være det :)  Føles ut som jeg må på do, men så kommer det ingenting.😅

Men har hatt mange kynnere idag, masse energi og slikt. La meg ned for å ta kvelden etter en full dag, og får lett kynnere nå når jeg ligger, noen kommer med «ilning» i korsryggen.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det gir seg ikke. Men er ikke vondt hele tiden. Mye rumling og slikt. Baby er veldig aktiv også-så kan jo være det :)  Føles ut som jeg må på do, men så kommer det ingenting.😅

Men har hatt mange kynnere idag, masse energi og slikt. La meg ned for å ta kvelden etter en full dag, og får lett kynnere nå når jeg ligger, noen kommer med «ilning» i korsryggen.  

Har nesten ikke hatt kynnere i tre-fire uker nå. Men ikveld kommer de av ingenting.. bare jeg snur meg i senga.

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere igjennom svangerskapet, og i uke 38 begynte jeg å få kynnere med litt smerter, litt mensenmurringer liksom. La meg tidlig og sov egt ganske godt - så våkna jeg av et popp etterfulgt av en skikkelig mensmurring. Da gikk vannet og dansen var i gang. 

Det kan jo være at kroppen din klargjør seg for fødsel med mer kynnere, litt vonde kynnere osv. kynnere er jo kroppen som øver seg litt. 

Bare hvil deg så mye du kan og ta det med ro, du trenger energi når du skal føde 😊

AnonymBruker
Skrevet
GulSitron skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde mye kynnere igjennom svangerskapet, og i uke 38 begynte jeg å få kynnere med litt smerter, litt mensenmurringer liksom. La meg tidlig og sov egt ganske godt - så våkna jeg av et popp etterfulgt av en skikkelig mensmurring. Da gikk vannet og dansen var i gang. 

Det kan jo være at kroppen din klargjør seg for fødsel med mer kynnere, litt vonde kynnere osv. kynnere er jo kroppen som øver seg litt. 

Bare hvil deg så mye du kan og ta det med ro, du trenger energi når du skal føde 😊

Takk for svar! Det er akkurat sånn jeg har det, mensmurringer..😊 Kommer både med og uten kynnere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk for svar! Det er akkurat sånn jeg har det, mensmurringer..😊 Kommer både med og uten kynnere.

Hvor langt er du på vei? 😊 

Kan være slik av og på i flere uker før det skjer noe 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Igår og idag har jeg vært rar i magen. Ikke diaré altså, men bare rar. Er løs(ere).

Idag har magen blitt SKIKKELIG tung nederst, og har hatt smerter som minner mageknip. 
Er dette noe som kan bety at fødsel er rundt hjørnet? Ønsker ikke føde før om minst en uke….

har det komt ut noe slimete gøsj som er gul/grønt og litt rødt i?

Anonymkode: 7ef67...85c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

har det komt ut noe slimete gøsj som er gul/grønt og litt rødt i?

Nei? 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? 😅

så bra da har ikke slimproppen kommet ;) Så bare slapp av det er nok sikkert minst 1-2uker igjen. 

Rier kjentes ut som sterke mensensmerter som kom fra korsryggen.

Fødselsrier kjentes ut som sterke smerter i skjelettet i skambeinet, i skjelettet rundt kjedeåpningen, oppå lårene og i korsryggen.

Løs mage er nok bare en advarsel om at du går mot fødsel om 1-2-3uker. Ikke noe stress.

Men hvis det fosser vann ut eller skvetter litt og litt hele tida, hvis du får de smertene jeg beskrev der da er det noe annet.

Det går nok helt fint ❤️ 

Nyt den siste tida, snart kommer baby så det kan være lurt å pakke fødebagen nå, kjøpe inn snaks til fødselen og til tida på barsel, pluss ta gravidbilder masse fine og så passe på å få sovet nok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

sikkert greit å ta det litt rolig ❤️  får sikkert "mageknip" av å være i bevegelse eller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

så bra da har ikke slimproppen kommet ;) Så bare slapp av det er nok sikkert minst 1-2uker igjen. 

Rier kjentes ut som sterke mensensmerter som kom fra korsryggen.

Fødselsrier kjentes ut som sterke smerter i skjelettet i skambeinet, i skjelettet rundt kjedeåpningen, oppå lårene og i korsryggen.

Løs mage er nok bare en advarsel om at du går mot fødsel om 1-2-3uker. Ikke noe stress.

Men hvis det fosser vann ut eller skvetter litt og litt hele tida, hvis du får de smertene jeg beskrev der da er det noe annet.

Det går nok helt fint ❤️ 

Nyt den siste tida, snart kommer baby så det kan være lurt å pakke fødebagen nå, kjøpe inn snaks til fødselen og til tida på barsel, pluss ta gravidbilder masse fine og så passe på å få sovet nok.

Takk for god informasjon❤️ Kom slim for 4-5 dager siden, men ikke noe farge. Så usikker på om det var den😅

Fødebagen er startet på. Gravidbilder var smart! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for god informasjon❤️ Kom slim for 4-5 dager siden, men ikke noe farge. Så usikker på om det var den😅

Jepp ville bare fullført baggen sånn den er gjort og shoppa inn masse snask til fødsel/barselrom og tatt bilder helst i dag. ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fødselen har en tendens til å komme litt sånn uventet ;) Hilsen 3barns mamma ;) heheeh

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

sikkert greit å ta det litt rolig ❤️  får sikkert "mageknip" av å være i bevegelse eller?

Har egentlig vært ganske rolig de andre dagene, kun idag det har vært mye. Kynnerne har vært sterkere enn noen gang, og det kommer en slags nedpress følelse med dem (kjennes ut som om man blir sittet på blæra når den er full). Melka renner også når kynnerne kommer🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fødselen har en tendens til å komme litt sånn uventet ;) Hilsen 3barns mamma ;) heheeh

Tviler ikke, sier jo at tredje er en luring😅 

AnonymBruker
Skrevet

Våknet 7:30 idag og følte meg litt rar. 10 min på sofaen før jeg måtte på do og var løs i magen. Pleier ALLTID å spise før jeg i det hele tatt må noe😅 Dette var også rart.

Kjørte hjem fra sentrum idag, og hadde to vonde sviende tak nederst i magen som også tok litt i korsryggen. Satt mest i sidene på skambenet..? 
Spennende tider i vente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...