AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har spist en del avokado de siste dagene, og i går fikk jeg plutselig litt reaksjon i huden. Den ble rød, litt knudrete, varm, klødde og svei pittelitt, jeg våknet sånn, og så blusset det opp en liten stund på ettermiddagen, for så å roe seg litt igjen. Jeg har antydning til det enda, men kjennes ut som det er på vei vekk. Eneste jeg har gjort annerledes er den avokadoen, kan det være den? 🤔 Merker ikke noe på mage, kløe i munn/svelg osv. Anonymkode: 6f1ba...562
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Det kan hende du har fått en allergisk reaksjon på avokado, men det er ingen sammenheng med rosacea. Rosacea er en bakterie som lever i huden, hvor noen får reaksjoner på den, og den kommer ikke fra å ha spist for mye avokado. Anonymkode: 0857d...856 1
absinthia Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Du fikk nok elveblest. Har du lateksallergi? https://www.klikk.no/helse/doktoronline/helseleksikon/allmennmedisin/allergi/lateksallergi/ ..eller har du nylig hatt en virusinfeksjon/ fått ny vaksinedose? Jeg hadde nemlig 6-7 uker med tilbakevendende elveblest i munn og svelg, som iblant kunne kjennes ut i øregangene, når jeg spiste enkelte ting, her i høst. Rett før jul, sluttet det å komme. Reagerte blant annet på avokado. - Skikkelig plagsomt!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 absinthia skrev (1 time siden): Du fikk nok elveblest. Har du lateksallergi? https://www.klikk.no/helse/doktoronline/helseleksikon/allmennmedisin/allergi/lateksallergi/ ..eller har du nylig hatt en virusinfeksjon/ fått ny vaksinedose? Jeg hadde nemlig 6-7 uker med tilbakevendende elveblest i munn og svelg, som iblant kunne kjennes ut i øregangene, når jeg spiste enkelte ting, her i høst. Rett før jul, sluttet det å komme. Reagerte blant annet på avokado. - Skikkelig plagsomt! Aldri testet meg for lateksallergi, men er allergisk mot en del annet, så skal ikke forundre meg! 😝 Jeg er uvaksinert, hadde covid i slutten av Desember. Takk for at du delte din erfaring! ☺️ Anonymkode: 6f1ba...562
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå