AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 "Instaomelett" med tortillalefse oppå. Noen som vet hva jeg snakker om? Noen som har prøvd? Min omelettblanding setter seg alltid fast i panna, og det er fryktelig irriterende. Jeg vil ha en flat omelett som ikke setter seg fast. Noen som har tips eller har prøvd dette? Bruker Vita flytende smør med raps og solsikke som smøremiddel men omeletten setter seg alltid fast. Anonymkode: 30b04...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Whistler skrev (4 minutter siden): Teflonpanne og svakere varme. Ok, ja det kan jo hende det hjelper. Men bruker så lang tid da...Jeg synes alltid kokker har full pupp når de driver og kokkelerer. Anonymkode: 30b04...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, ja det kan jo hende det hjelper. Men bruker så lang tid da...Jeg synes alltid kokker har full pupp når de driver og kokkelerer. Anonymkode: 30b04...ddd Selvfølgelig hjelper det. Omelett skal stivne på svak varme - enten den er på instagram eller ei, Anonymkode: ac070...dac 10
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig hjelper det. Omelett skal stivne på svak varme - enten den er på instagram eller ei, Anonymkode: ac070...dac Ok da...Ikke vær så streng😊 Anonymkode: 30b04...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok, ja det kan jo hende det hjelper. Men bruker så lang tid da...Jeg synes alltid kokker har full pupp når de driver og kokkelerer. Anonymkode: 30b04...ddd Nei, det har de ikke. Hjelpes. Anonymkode: 0e137...65a 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det har de ikke. Hjelpes. Anonymkode: 0e137...65a Ikke? På tv freses sprakes det mens kokken har raske bevegelser og tydelig ikke god tid. Anonymkode: 30b04...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke? På tv freses sprakes det mens kokken har raske bevegelser og tydelig ikke god tid. Anonymkode: 30b04...ddd Nei. Anonymkode: 0e137...65a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke? På tv freses sprakes det mens kokken har raske bevegelser og tydelig ikke god tid. Anonymkode: 30b04...ddd Når de lager noe mat. Ikke all mat. Som for eksempel, ikke når de lager omelett 🙄 Anonymkode: 0b482...2cb 10
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når de lager noe mat. Ikke all mat. Som for eksempel, ikke når de lager omelett 🙄 Anonymkode: 0b482...2cb Greit, du uttaler deg som en dreven kokk. Jeg bøyer meg i støvet for kunnskap. Hva synes du om mitt valg av smørefett for matlaging, Vita flytende smør med Raps og Solsikkeolje? Anonymkode: 30b04...ddd
Whistler Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Valg av stekefett kommer jo helt an på hva man skal lage, og hvilken panne man velger å benytte. Ren rapsolje går aldeles greit til ganske mye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Jeg steker min på ganske høy varme, men i teflonpanne med vanlig smør i. Jeg har ikke opplevd at den har brent seg fast noen gang. Men jeg heller først egg i, så strør på ost og annen topping før jeg legger lefsa på toppen. Så snur jeg den litt etterhvert Anonymkode: 1db9a...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Aldri hatt problemer med det. Teflonpanne, lav varme, egg før ost. Anonymkode: 8e436...c42
Jadzia Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Litt olje i panna, slippbelegg, og mengden egg du bruker. Hvor mye egg bruker du til en omelett?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Greit, du uttaler deg som en dreven kokk. Jeg bøyer meg i støvet for kunnskap. Hva synes du om mitt valg av smørefett for matlaging, Vita flytende smør med Raps og Solsikkeolje? Anonymkode: 30b04...ddd Egg skal ikke stekes på høy varme, uavhengig av type fett man bruker. Det er sånn ekstremt grunnleggende kokkekunnskap. Anonymkode: 0e137...65a 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Jadzia skrev (1 minutt siden): Litt olje i panna, slippbelegg, og mengden egg du bruker. Hvor mye egg bruker du til en omelett? Jeg bruker ett egg, da lefsa som skal oppå ikke er av de kjempestore. Anonymkode: 30b04...ddd
Jadzia Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bruker ett egg, da lefsa som skal oppå ikke er av de kjempestore. Anonymkode: 30b04...ddd Litt olje, pass på at egget blir jevnt og at panna ikke er slitt. Det blåser seg litt opp, men de eneste gangene det sitter fast her, er hvis deler av panna mangler olje. Lager disse kjapt på 2-3 minutter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Jadzia skrev (1 minutt siden): Litt olje, pass på at egget blir jevnt og at panna ikke er slitt. Det blåser seg litt opp, men de eneste gangene det sitter fast her, er hvis deler av panna mangler olje. Lager disse kjapt på 2-3 minutter Jeg må kjøpe ny panne. Teflonpannen jeg bruker er jo 5 år... Det setter seg fast i midten. Anonymkode: 30b04...ddd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg må kjøpe ny panne. Teflonpannen jeg bruker er jo 5 år... Det setter seg fast i midten. Anonymkode: 30b04...ddd Bruk lavere varme. Verre er det ikke. Anonymkode: 0e137...65a
Taluno Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må kjøpe ny panne. Teflonpannen jeg bruker er jo 5 år... Det setter seg fast i midten. Anonymkode: 30b04...ddd Alderen på teflonpanne har lite å si, så lenge belegget er uskadet. Er det riper eller annen slitasje/skade så kan ting fort sette seg fast, uansett hvor mye smør/olje man bruker. Vita flytende er helt greit som smøring til omelett. Men som alle andre sier, omelett skal stekes på lav varme. Og ja, det tar lengre tid steke på svak varme, men resultatet er at man får en jevnt stekt omelett som ikke setter seg fast eller blir svidd. Hvor lang tid det tar kommer an på hvor stor pannen er, og hvor tykk omeletten er. Jeg lager ofte middagsomelett med masse grønnsaker i, da steker jeg på svak varme i 20-25 minutter. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå