AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Jeg går av med min master i juni og vi har en stor avgangsseremoni som jeg ønsker at hun kan komme og delta på. Å ta en master er noe stort for meg derfor ønsker jeg at en person som er viktig i livet mitt er tilstede. Forholdet våres er etablert og vi har kjent hverandre 2,5 år, møtt hverandre mange ganger og har et godt forhold sammen. Hun er entreprenør, har egen bedrift + at hun er også student. Jeg er både student og jobber ved ved siden av og bor alene. UDI skriver følgende: Din mulighet for å få visum Hvis du skal besøke kjæresten din: Du vil vanligvis ikke få visum. Men du kan likevel få visum hvis du har svært mye som knytter deg til hjemlandet ditt. I tillegg må forholdet deres være etablert. Det betyr at dere har vært sammen lenge og har møtt hverandre flere ganger. Anonymkode: 9d0a7...742
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Om dere har barn sammen er sannsynlig større. Hvis ikke, får du bare prøve deg fram. Noen ganger går og andre ganger ikke avhengig av saksbehandler. Sannsynligheten er også mye større om det er etnisk norsk mann som søker på vegne av sin marokkanske kvinnelige kjæreste. Anonymkode: 42085...461 1
Hareena Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Hun må vel bare prøve å søke turistvisum (Schengen 90 dager). Når det gjelder marokkanske statsborgere står det på UDIs sider: «På grunn av situasjonen i hjemlandet ditt kan det være vanskelig for søkere fra landet ditt å få visum. » Hun må i alle fall kunne dokumentere at hun har økonomiske midler til å klare seg gjennom 90 dager. Hvis ikke må du garantere for henne, men det blir kanskje problematisk i og med at du er student med kun deltidsjobb. Hun må også dokumentere sterk tilknytning til hjemlandet så som slekt, eget selskap, studieplass - alt som kan sannsynliggjøre at hun returnerer innen visumets utløp, Jeg er redd det ikke vil være enkelt å få innvilget visum. Tenker det er bedre at hun kontakter den norske ambassaden i hjemlandet enn at du søker råd på kg. Rådet i innlegget over om at det er bedre du søker for henne ser jeg ikke helt for meg. Håper dere lykkes på tross av noe dårlige odds! 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Hareena skrev (3 minutter siden): Hun må vel bare prøve å søke turistvisum (Schengen 90 dager). Når det gjelder marokkanske statsborgere står det på UDIs sider: «På grunn av situasjonen i hjemlandet ditt kan det være vanskelig for søkere fra landet ditt å få visum. » Hun må i alle fall kunne dokumentere at hun har økonomiske midler til å klare seg gjennom 90 dager. Hvis ikke må du garantere for henne, men det blir kanskje problematisk i og med at du er student med kun deltidsjobb. Hun må også dokumentere sterk tilknytning til hjemlandet så som slekt, eget selskap, studieplass - alt som kan sannsynliggjøre at hun returnerer innen visumets utløp, Jeg er redd det ikke vil være enkelt å få innvilget visum. Tenker det er bedre at hun kontakter den norske ambassaden i hjemlandet enn at du søker råd på kg. Rådet i innlegget over om at det er bedre du søker for henne ser jeg ikke helt for meg. Håper dere lykkes på tross av noe dårlige odds! Yes. Hun må nok det. Hun har tatt kontakt og de sier at hun må prøve seg. (På grunn av situasjonen i hjemlandet ditt kan det være vanskelig for søkere fra landet ditt å få visum.) Dette fordi Marokko har stengte grenser per dags dato pga omicron varianten. Anonymkode: 9d0a7...742
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Hareena skrev (6 minutter siden): Hun må vel bare prøve å søke turistvisum (Schengen 90 dager). Når det gjelder marokkanske statsborgere står det på UDIs sider: «På grunn av situasjonen i hjemlandet ditt kan det være vanskelig for søkere fra landet ditt å få visum. » Hun må i alle fall kunne dokumentere at hun har økonomiske midler til å klare seg gjennom 90 dager. Hvis ikke må du garantere for henne, men det blir kanskje problematisk i og med at du er student med kun deltidsjobb. Hun må også dokumentere sterk tilknytning til hjemlandet så som slekt, eget selskap, studieplass - alt som kan sannsynliggjøre at hun returnerer innen visumets utløp, Jeg er redd det ikke vil være enkelt å få innvilget visum. Tenker det er bedre at hun kontakter den norske ambassaden i hjemlandet enn at du søker råd på kg. Rådet i innlegget over om at det er bedre du søker for henne ser jeg ikke helt for meg. Håper dere lykkes på tross av noe dårlige odds! Det er ikke mulig å søke for henne. Hun må søke selv. Jeg har kun muligheten for å sende invitasjon evt garantere. Anonymkode: 9d0a7...742
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går av med min master i juni og vi har en stor avgangsseremoni som jeg ønsker at hun kan komme og delta på. Å ta en master er noe stort for meg derfor ønsker jeg at en person som er viktig i livet mitt er tilstede. Forholdet våres er etablert og vi har kjent hverandre 2,5 år, møtt hverandre mange ganger og har et godt forhold sammen. Hun er entreprenør, har egen bedrift + at hun er også student. Jeg er både student og jobber ved ved siden av og bor alene. UDI skriver følgende: Din mulighet for å få visum Hvis du skal besøke kjæresten din: Du vil vanligvis ikke få visum. Men du kan likevel få visum hvis du har svært mye som knytter deg til hjemlandet ditt. I tillegg må forholdet deres være etablert. Det betyr at dere har vært sammen lenge og har møtt hverandre flere ganger. Anonymkode: 9d0a7...742 Dette er viktig. Man får bare besøksvisum hvis det ikke er tvil om at man kommer til å returnere ved endt visum/ikke kommer til å søke om asyl eller annet opphold. Grunnen til at mange fra Marokko får avslag på besøksvisum er de ikke har arbeid, eiendom, skoleplass, familieforpliktelser osv som binder seg til hjemlandet. Kan man dokumentere dette er det større sjanse for å få visum. Anonymkode: 9566b...872 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om dere har barn sammen er sannsynlig større. Hvis ikke, får du bare prøve deg fram. Noen ganger går og andre ganger ikke avhengig av saksbehandler. Sannsynligheten er også mye større om det er etnisk norsk mann som søker på vegne av sin marokkanske kvinnelige kjæreste. Anonymkode: 42085...461 Dette er feil, TS. Ikke hør på dette. 1. Om man har barn sammen oppfyller man vanskeligere returforutsetninger. 2. Schengen-regelverket er det samme uavhengig av saksbehandler. I dette tilfellet er det danske saksbehandlere i Rabat som behandler søknaden. 3. Det er alltid personen i utlandet som må levere inn søknaden sin selv. Anonymkode: 9566b...872 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er feil, TS. Ikke hør på dette. 1. Om man har barn sammen oppfyller man vanskeligere returforutsetninger. 2. Schengen-regelverket er det samme uavhengig av saksbehandler. I dette tilfellet er det danske saksbehandlere i Rabat som behandler søknaden. 3. Det er alltid personen i utlandet som må levere inn søknaden sin selv. Anonymkode: 9566b...872 Snakker av erfaring. En venninne fikk ikke, mens den andre fikk. Det jeg skrev er det som skiller dem ellers er situasjonen helt likt. Selvfølgelig er det avhengig av saksbehandler, og det innrømmer UDI selv i sine rapporter. Det er umulig å unngå forskjellsbehandling, når det skal gjøres en skjønnsmessig (subjekt) vurdering av saken. Anonymkode: 42085...461 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går av med min master i juni og vi har en stor avgangsseremoni som jeg ønsker at hun kan komme og delta på. Å ta en master er noe stort for meg derfor ønsker jeg at en person som er viktig i livet mitt er tilstede. Forholdet våres er etablert og vi har kjent hverandre 2,5 år, møtt hverandre mange ganger og har et godt forhold sammen. Hun er entreprenør, har egen bedrift + at hun er også student. Jeg er både student og jobber ved ved siden av og bor alene. UDI skriver følgende: Din mulighet for å få visum Hvis du skal besøke kjæresten din: Du vil vanligvis ikke få visum. Men du kan likevel få visum hvis du har svært mye som knytter deg til hjemlandet ditt. I tillegg må forholdet deres være etablert. Det betyr at dere har vært sammen lenge og har møtt hverandre flere ganger. Anonymkode: 9d0a7...742 Legg ved alt av dokumentasjon på hennes tilhørighet i Marokko, som eiendom, jobb, studieplass, familie osv. Anonymkode: 3215f...178
Hareena Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ikke mulig å søke for henne. Hun må søke selv. Jeg har kun muligheten for å sende invitasjon evt garantere. Anonymkode: 9d0a7...742 Du siterte feil innlegg, det er ikke jeg, men #2 som skriver dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå