Gå til innhold

Kutte ut uvaksinerte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du, som fullvaksinert, fant ut at noen i din nære omgangskrets ikke ville vaksinere seg pga. frykt for bivirkninger av vaksinen, ville du fortsatt truffet vedkommende/ vedlikeholdt relasjonen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

• Liker 11
Skrevet
Stellia skrev (26 minutter siden):

Hvis du, som fullvaksinert, fant ut at noen i din nære omgangskrets ikke ville vaksinere seg pga. frykt for bivirkninger av vaksinen, ville du fortsatt truffet vedkommende/ vedlikeholdt relasjonen? 

Jeg ville avstått fra å invitere kjente uvaksinerte til en samling/selskapelighet sammen med vaksinerte for å beskytte de uvaksinerte mot smitte.

• Liker 2
Gjest Chroma
Skrevet

Bare at noen kan stille det spørsmålet synes jeg er trist. 

Skrevet

Selvfølgelig. Men jeg vil være bevisst på at jeg kan være en mulig fare for den uvaksinerte.

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke kuttet ut vedkommende hvis personen hadde fått beskjed av legen sin om at de ikke skal ta den. Men dette gjelder svært få. De aller fleste kan ta vaksinen.

Hvis personen ikke hadde hatt en helsemessig grunn hadde jeg ikke villet være rundt denne personen. Hadde ikke nødvendigvis kuttet personen ut helt men hadde tatt litt avstand.

• Liker 3
Skrevet
Stellia skrev (37 minutter siden):

Ja, det ville jeg. Det er jo den uvaksinerte personen som utsetter seg for potensiell fare, jeg er beskyttet av vaksinen jeg...

• Liker 4
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om folk er vaksinerte eller ikke

• Liker 17
Skrevet

Selvfølgelig. Jeg baserer ikke relasjonene mine på folks vaksinestatus. Blir rett og slett kvalm av spørsmålet, ønsker ikke å leve i et samfunn som setter folk i bås på denne måten. (Er selv vaksinert). 

• Liker 13
Skrevet
Stellia skrev (53 minutter siden):

Vaksinepresset vil ingen ende ta…

Det er frivillig vaksinere seg. Så hvilken vaksinasjonsstatus folk har bryr jeg meg ikke om. Selv lot jeg meg presse i desember og fikk 2.dose på mandag, hva andre gjør er opp til dem. Ekskluderer ingen, ikke er jeg så frekk at jeg spør heller.

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Selvfølgelig, men jeg hadde nok sikkert mast om at det er dumt å ikke vaksinere seg. Med mindre personen ikke kan ta vaksinen av en eller annen grunn. Da er det noe annet. Ellers synes jeg det er dumt å la være, men hadde aldri kuttet ut noen på grunn av de er uvaksinert. Hadde nok vært ekstra forsiktig også rundt den personen for å ikke smitte hun eller han. 

Skrevet

Tråden stenges grunnet rommets retningslinjer. Lomvi, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...