Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Prøvde nett å sette over 137,- kr til ein privat konto i Danmark, men fekk besjed om at mottakar-kontoen var ugyldig....!?? Kva betyr dette? Korleis kan ein få overført pengar til nokon i Danmark?
Malama Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Du trenger mer enn bare kontonummeret, men det skal være mulig (gjør det på jobb hver eneste uke, men det er jo litt annerledes, gjør det ikke rett fra nettbanken) Har du IBAN (Det internasjonale bankkontonummeret)? Ellers vil du trenge en del andre opplysninger, mottankers bank og sånn, og det er mulig det må gjøres manuelt. Helt hvordan dette gjeøres tror jeg kanskje avhenger litt fra bank til bank. Jeg har aldri prøvd å gjøre det personlig, så jeg vet ikke...
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Du trenger både iban nr (som er kontonr med to bokstaver og to tall først) og swiftadressen som er "koden" for banken.
Malama Skrevet 17. oktober 2005 #4 Skrevet 17. oktober 2005 I norge er IBAN kontonummer med to tall og to bokstaver forran ja, men i andre land er det annerledes. I england er det fleks to bokstaver, noen takk, tre fire bokstsaver til og deretter en del tall. Noen IBAN er godt over 20 tegn. For danmark gjelder følgende for kontonummer: "11-14 tall eller IBAN 18 bokstaver/tall" ifølge min bank
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #5 Skrevet 17. oktober 2005 Takk skal de ha!! Har fått tak i rette opplysningane no, skal straks innom banken min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå