AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Starter innlegget med å si at jeg har time hos legen. Jeg spør her for å sjekke om andre har opplevd lignende og hva det evnt var. i august fikk jeg bihulebetennelse 2 ganger like etter hverandre. Det førte til mye slim bak i halsen. Noe som har ført til konstant kremting og jevnt rennende nese siden. Samtidig føles det som om jeg har sår hals hele veien ned til lungene, om dere forstår hva jeg mener? jeg hoster tørt og føler meg «raspete», men utenom slim i halsen som ofte må kremtes opp (fungerer ikke å hoste opp?!?) og ofte rennende nese så er det ikke noen tegn til sykdom på vei. Om det gir mening. Alle koronatester har vært negative og jeg har tatt 2 vaksiner. Så tror ikke dette er et resultat av korona, med mindre jeg har hatt det uten at det har gitt utslag. Nå har det plaget meg lenge og merket nå like før jul at den «såre/raspete» følelsen nedover i brystet har blitt litt mer fremtreden. Som om jeg har løpt skikkelig fort og lenge, også har blitt ubehagelig andpusten. Og jeg må oftere kremte opp slim. Men det er aldri nok slim til at det kan «spyttes» ut. Det bare blir i halsen. Stemmen min er som før, det må nevnes. Og jeg føler meg helt fin ellers. Har ingen astma (med mindre dette brått er det, men da er det nytt for meg) og ingen spesielle allergier. Reagerer på mye støv, men da bare nyser jeg en del. har noen her vært borti lignende? som nevnt i starten av innlegget - jeg har time hos lege, jeg vet også at ingen her «vet» hva jeg evnt feiler. Anonymkode: 8d490...92b
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #2 Skrevet 21. januar 2022 Jeg fikk plutselig astma nå i høst, og har etter det vært plaget med kremting og «grums» i halsen. Har ikke hatt dette problemet før jeg fikk diagnosen. Anonymkode: 9c300...562
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #3 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk plutselig astma nå i høst, og har etter det vært plaget med kremting og «grums» i halsen. Har ikke hatt dette problemet før jeg fikk diagnosen. Anonymkode: 9c300...562 hvordan stiller man den diagnosen? Anonymkode: a39cf...fb4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Jeg fikk plutselig tyngre pust innimellom. Tenkte ikke så mye over det. Hadde litt tett nese i forkant, så tenkte det var pga av forkjølelse. Etterhvert ble pusten mye verre og jeg ble til slutt sendt med ambulanse til sykehuset. Der stilte de diagnosen etter å ha lyttet/tatt røntgen/pratet med meg om astma/allergi i familien. Måtte ha behandling i respirator før jeg etterhvert klarte å puste selv igjen. Anonymkode: 9c300...562
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #5 Skrevet 21. januar 2022 I mindre alvorlige tilfeller stiller en gjerne diagnosen på bakgrunn av en spirometri-måling (måling av lungefunksjon). Anonymkode: 9c300...562
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #6 Skrevet 24. januar 2022 Ts her! takk for svar! Jeg har startet på en hestekur med penicillin. Og skal deretter på en hestekur av noen tabletter mot hovne slimhinner i bihule. jeg er født med noe trange neseganger og litt skjevt septum, så legen vil undersøke om det kan ha noe å gjøre med saken. Så evnt operere nesa for å få mer luft inn. Helt greit siden jeg sliter med å få nok oksygen igjennom nesa. Men jeg tror ikke dette er det virkelige problemet til følelsen jeg har i brystet. skal ikke fraskrive det helt, men det er som om det er to forskjellige problemer med brystet og bihulene. Igjen; kan selvsagt være en sammenheng. Moren min har astma, så mulig jeg har utviklet det. Hmmm.. Anonymkode: 8d490...92b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #7 Skrevet 24. januar 2022 Jeg sliter med det samme. Si ifra hvordan det går da? Hvilken hestekur skal du på? Jeg har fått antibiotika, og deretter noen runder med prednisolon. Hjalp ingenting. Ser ut til at det har sammenheng med allergi. Anonymkode: 440f0...f9f
sprett Skrevet 24. januar 2022 #8 Skrevet 24. januar 2022 Tror det er relativt vanlig at astmatikere også har problemer med bihulene. Og diagnosen er jo også tildeles arvelig. Sier ikke at du har astma altså. Regner med legen din hadde sjekket for det da du var hos ham/henne. Jeg fikk prednisolon kur og mange andre medisiner for å få ned betennelsesreaksjonen og forebygge nye forverringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå