AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Hei! Jeg driver en liten aksjeselskap hvor jeg selger ting på nett gjennom ebay - får hjelp fra mor til pakking av produkter, og far som tar bilder. Er det slikt at de må føres opp som ansatte? De hjelper kun til når det er behov... men lurer også på hvordan jeg skal gå frem med å betale dem "lønn" for arbeidet? Det var lettere når jeg solgte under ENK for da kunne jeg bare overføre til dem, men i et aksjeselskap så er vel det ikke lov? Anonymkode: 2f466...812
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #2 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 19.01): Hei! Jeg driver en liten aksjeselskap hvor jeg selger ting på nett gjennom ebay - får hjelp fra mor til pakking av produkter, og far som tar bilder. Er det slikt at de må føres opp som ansatte? De hjelper kun til når det er behov... men lurer også på hvordan jeg skal gå frem med å betale dem "lønn" for arbeidet? Det var lettere når jeg solgte under ENK for da kunne jeg bare overføre til dem, men i et aksjeselskap så er vel det ikke lov? Anonymkode: 2f466...812 Hvor mye får de betalt? Du kan vel bare overføre fra din egen lønn? Det blir jo det samme i et ENK, da alt du tar ut privat blir regnet som lønn og må beskattes. Anonymkode: a1971...89a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #3 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye får de betalt? Du kan vel bare overføre fra din egen lønn? Det blir jo det samme i et ENK, da alt du tar ut privat blir regnet som lønn og må beskattes. Anonymkode: a1971...89a Og en ting til. Er det snakk om større beløp som du ikke kan ta fra din egen lønn, så må de jo ansettes slik at de skatter av det selv. Anonymkode: a1971...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå