Gå til innhold

Hva gjør du med cravings

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du spiser du drikker du når du får cravings?

Anonymkode: b6a08...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da prøver jeg å finne ut hva og hvorfor jeg craver noe - som regel er det noe jeg trenger av næring i mat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner etter om jeg er sulten eller bare kjeder meg. Drikker et stort glass med iiiiskaldt vann. 

Anonymkode: 5c19e...d45

• Liker 1
Skrevet

Prøver å kjenne på om det bare er cravings eller sult. Hvis jeg konkluderer med sult og det er lenge til mat, så tar jeg et knekkebrød eller en banan. Hvis det er cravings forsøker jeg å ikke gi etter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går ofte og legger meg. 

Anonymkode: f8cfa...db6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får lite cravings når jeg først har bestemt meg. Dersom jeg ikke er helt fast bestemt på å være sunn, så kan jeg sprekke. Skulle de komme likevel, så gjør jeg noe. Går på tur, trener, en eller annen aktivitet. Jo mer aktivitet-jo mindre tid til å ligge på sofaen og spise og drikke.

Anonymkode: 6e348...5ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er cravings? 

Anonymkode: 81335...af3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva er cravings? 

Anonymkode: 81335...af3

at man får et intenst behov for å feks spise noe søtt. «Søtsug» feks 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Craver jeg godterier eller lignende går jeg ofte og legger meg. Lite annet som hjelper. Det er heldigvis ikke så altfor ofte. Craver jeg andre ting så spiser jeg litt av det, men det er ofte fordi jeg craver ting som en brødskive, et glass biola eller en frukt. Jeg er litt rar sånn sett. 

Anonymkode: 9ceec...76f

AnonymBruker
Skrevet

Bruker norske ord om følelsen.

Anonymkode: f3950...a2b

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser kjeks, sjokolade, chips, godteri, is, alt ettersom hva som frister og er tilgjengelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser en frukt, da pleier det å gå over.

Anonymkode: 8cc47...477

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bruker norske ord om følelsen.

Anonymkode: f3950...a2b

Det står du fritt til å gjøre 

• Liker 3
Skrevet

Enten spiser jeg sjokolade, eller så spiser jeg sushi. Det er det jeg pleier å få "cravings" etter.

Spiser aldri smågodt eller noe sånt godteri. Kun sjokolade.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 18.52):

Hei, AnonymBruker! 
Hils på min venn Komma, (,) hun kan gjøre mye nytte for seg. Du finner henne stort sett ved siden av Punktum. 
Ha en finfin dag!

Anonymkode: 1aa21...32f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ignorerer dem :)

Eller, drikker først en del vann, for det kan være tørste. Så drikker jeg en kopp te. Om jeg fremdeles har cravings tar jeg et knekkebrød med pålegg.

Eneste unntaket er om jeg har mensen, da spiser jeg noen få (3 vanligvis) ruter melkesjokolade.

Anonymkode: 89339...09c

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, AnonymBruker! 
Hils på min venn Komma, (,) hun kan gjøre mye nytte for seg. Du finner henne stort sett ved siden av Punktum. 
Ha en finfin dag!

Hva er poenget ditt? Mener du at kun de som er flinke i rettskriving skal få skrive på forumet? Finn en arena hvor du kan få utløp for dette, f.eks i den delen av forumet som heter "Språk og navn."

• Liker 3
Skrevet

Prøver å være bevisst på det når det kommer og minne meg på at det ikke er sult, men en annen underliggende grunn til at kroppen krever noe.

Hvis det er søtsug så går jeg meg en tur eller spiser frukt (som av og til tilfredsstiller behovet, men som oftest ikke). 

Hvis det er f.eks. craving etter kjøtt så prøver jeg å få i meg noe med protein. Av og til kan det være at kroppen mangler noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Ikke sunne alternativer, ikke frukt, ikke tyggis eller noe drikke. 

Tøft i begynnelsen. Men når det blir en vane at man aldri møter dette behovet så venner kroppen seg til det. 

Kjenner jeg en sjelden gang på sug etter noe spør jeg meg selv om jeg har lyst på ett tørt knekkebrød. Har jeg ikke det så er jeg ikke sulten, og da spiser jeg ikke. 

Anonymkode: 38a90...360

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er poenget ditt? Mener du at kun de som er flinke i rettskriving skal få skrive på forumet? Finn en arena hvor du kan få utløp for dette, f.eks i den delen av forumet som heter "Språk og navn."

Nei, jeg mener at det må gå an å legge inn en minimumsinnsats med innleggene sine slik at man gjør seg forstått. Et komma er da vel ikke så vanskelig?

Blir samme prinsipp som ikke å gidde å bruke blinklys - man gidder ikke fordi man er lat. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...