Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Hei fine damer. Det sies at kvinner først går ut av et forhold 7 åf på overtid, for å kunne vite at hun har prøvd og stått i det meste samt at hun er stødig i sin avgjørelse når barna begynner å stille spørsmål. Jeg er på overtid, har gitt han beskjed om at vi skal gå hvert til vårt og dele 50/50 ansvar for barna. Han nekter og vil ikke forholde seg til temaet, så jeg står fast med hva som er neste skritt. Han møtte ikke til mekling. Han ble ikke med til familievernkontoret. Han vil ikke flytte ut og jeg kan ikke finne noe annet og i tillegg betale på felles hus/regninger. Har du vært i denne situasjonen og hvordan løste du det helt konkret? Takk
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Hvem eier hus/leilighet? Jeg vet ingenting om mekling, men kan de komme hjem til folk? Har han en venn du kan prate med om situasjonen som kan hjelpe han å rasjonalisere? Anonymkode: 32cd5...45c
Nymerïa Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Forretningskvinne skrev (4 minutter siden): Han møtte ikke til mekling. Han ble ikke med til familievernkontoret. Jeg regner med at du møtte opp. Hvis jeg har forstått dette rett, så blir det journalført at han ikke møtte opp og så får det være hans sak. Her får andre som har vært gjennom dette korrigere meg hvis jeg tar feil. Er dere gift? 13
Crazydoglady Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 (endret) Snakk med med en advokat (familierett eller noe sånt) Endret 5. januar 2022 av Crazydoglady 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Du kan vel begjære huset tvangssolgt. Anonymkode: df5c3...15c 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Har vært borti dette med ei venninne. Hun regelrett tømte huset for sine saker, (kjørte det til foreldrene), og bestilte verdivurdering. Bestill 3 uavhengige. Ble en lang prosess, da mannen her også nektet for at det var slutt. Anonymkode: df5c3...15c 8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Crazydoglady skrev (5 minutter siden): Snakk med med en advokat (familierett eller noe sånt) De får ikke gjort noe særlig, han bor jo i eget hjem. Og de tar ca 3 000 kroner timen for å dra dette ut. Anonymkode: f3d06...521
Crazydoglady Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De får ikke gjort noe særlig, han bor jo i eget hjem. Og de tar ca 3 000 kroner timen for å dra dette ut. Anonymkode: f3d06...521 Hva så? Han har jo likevel ingen rett til å nekte å signere, nekte å kjøpe ut partner (eller selge om det må til). Skjønner at advokat alene ikke kan trylle bort problemet, men de vet vell hvordan best håndtere det og hvor man begynner for å løse problemet. 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Crazydoglady skrev (2 minutter siden): Hva så? Han har jo likevel ingen rett til å nekte å signere, nekte å kjøpe ut partner (eller selge om det må til). Skjønner at advokat alene ikke kan trylle bort problemet, men de vet vell hvordan best håndtere det og hvor man begynner for å løse problemet. Jeg er jurist selv. Hvis TS ikke har råd til å betale felles hus/regninger noen måneder mens hun legger press på situasjonen, har hun definitivt ikke råd til juridisk hjelp. Som uansett ikke kan gjøre noe særlig fra eller til. Anonymkode: f3d06...521 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 Hvis du flytter ut kan du kreve husleie av ham for din del. Gjør det i så fall raskt, for det kan ikke ha tilbakevirkende kraft. meglingsattest får du selv om han ikke møter. Anonymkode: fe6f4...af6 3
Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvem eier hus/leilighet? Jeg vet ingenting om mekling, men kan de komme hjem til folk? Har han en venn du kan prate med om situasjonen som kan hjelpe han å rasjonalisere? Anonymkode: 32cd5...45c Vi er 50/50, men jeg har spyttet inn mye egenkapital og han 0. Ønsker ikke helt å gå til hans venner
Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #12 Skrevet 5. januar 2022 NymeriaRhoynar skrev (22 minutter siden): Jeg regner med at du møtte opp. Hvis jeg har forstått dette rett, så blir det journalført at han ikke møtte opp og så får det være hans sak. Her får andre som har vært gjennom dette korrigere meg hvis jeg tar feil. Er dere gift? Jeg møtte til mekling og har attest og verdivurdering.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Vil han ikke så får du kaste ham ut -sikkert ikke helt lovlig, men skift låser når han er borte,og få en verdivurdering. Håper du har tinglyst din egenkapital. Anonymkode: 23544...dcd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Sikkert superslemt, men du kunne jo bare leid en leilighet til ham og flyttet alle tingene hans dit. Men da blir det kanskje problemer på mange andre måter og med husleia i tillegg. Anonymkode: 32cd5...45c
Crazydoglady Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er jurist selv. Hvis TS ikke har råd til å betale felles hus/regninger noen måneder mens hun legger press på situasjonen, har hun definitivt ikke råd til juridisk hjelp. Som uansett ikke kan gjøre noe særlig fra eller til. Anonymkode: f3d06...521 Tja, jetg er ufør og leier bolig (ikke billig i dag akkurat), har ikke mye til overs, men hyret advokat når jeg trengte det. Alternativet var jo verre og saken løste seg fint og omkostningene måtte motparten ta så jeg fikk jo dekt det meste av utgifter. Så med mindre du sier at det ikke er noe som kan gjøres med mindre mannen tar til fornuft så vil det fortsatt være rådet mitt. Med mindre man vet selv hvor man begynner og konkret hva som kan gjøres, kontakt en advokat å få ballen til å rulle, få kontroll på hvilke alternativ man har og hvordan man kommer i gang med prosessen. Nekter å tro at man ikke kan gjøre noe som helst. Å skaffe seg en ny bolig før man aner noe som helst om tidsperspektiv og hvor lenge man kan forvente å måtte betale på to boliger skjønner jeg frister lite om man ikke har veldig masse penger. For det første blir det jo en stor økonomisk usikkerhet og for det andre så er det jo potensielt penger man egentlig ikke har råd til å bruke. Hun har jo et sted å bo liksom. Får man frigjort lån og egenkapital så slipper man jo kanskje å flytte flere ganger å leie i mellom og, viss man kan kjøpe seg noe med en gang. Og gjør man ingenting så skjer det iallefall ingenting. Han driter vell i at hun flytter ut om hun fortsatt må betale halvparten av lånet. Det er vell bare en gavepakke. Også trenger man jo ikke nødvendigvis å få advokat for å føre saken å gjøre masse jobb. Man kan komme langt med en eller et par konsultasjoner og bare få klarlagt hva man skal gjøre, hvordan og i hvilken rekkefølge, frister osv Endret 5. januar 2022 av Crazydoglady
Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #16 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vil han ikke så får du kaste ham ut -sikkert ikke helt lovlig, men skift låser når han er borte,og få en verdivurdering. Håper du har tinglyst din egenkapital. Anonymkode: 23544...dcd Hei Det er ikke mulig å kaste ut 110 kg som ikke vil ut og barn som ser på. Jeg ønsker gjerne tips til hvordan noen som har vært i dette gikk fram. Jeg ønsker ikke krig, men vil heller ikke bli værende slik det er. 7
Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #17 Skrevet 5. januar 2022 NymeriaRhoynar skrev (49 minutter siden): Jeg regner med at du møtte opp. Hvis jeg har forstått dette rett, så blir det journalført at han ikke møtte opp og så får det være hans sak. Her får andre som har vært gjennom dette korrigere meg hvis jeg tar feil. Er dere gift? Ja jeg møtte og har attest og det står han ikke møtte. Men dette hjelper ikke med at han ikke vil forholde seg til "mitt" brudd med han.
Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er jurist selv. Hvis TS ikke har råd til å betale felles hus/regninger noen måneder mens hun legger press på situasjonen, har hun definitivt ikke råd til juridisk hjelp. Som uansett ikke kan gjøre noe særlig fra eller til. Anonymkode: f3d06...521 Hei Jurist. Mener du at en advokat ikke kan bistå med å få fart på sakene? Hva gjør man da? Det må jo finnes tusenvis av damer som har sittet i det samme og kommet ut på andre siden. Noen her som kan dele sin historie. Trenger sårt konkrete ting.
Forretningskvinne Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2022 Crazydoglady skrev (10 minutter siden): Tja, jetg er ufør og leier bolig (ikke billig i dag akkurat), har ikke mye til overs, men hyret advokat når jeg trengte det. Alternativet var jo verre og saken løste seg fint og omkostningene måtte motparten ta så jeg fikk jo dekt det meste av utgifter. Så med mindre du sier at det ikke er noe som kan gjøres med mindre mannen tar til fornuft så vil det fortsatt være rådet mitt. Med mindre man vet selv hvor man begynner og konkret hva som kan gjøres, kontakt en advokat å få ballen til å rulle, få kontroll på hvilke alternativ man har og hvordan man kommer i gang med prosessen. Nekter å tro at man ikke kan gjøre noe som helst. Å skaffe seg en ny bolig før man aner noe som helst om tidsperspektiv og hvor lenge man kan forvente å måtte betale på to boliger skjønner jeg frister lite om man ikke har veldig masse penger. For det første blir det jo en stor økonomisk usikkerhet og for det andre så er det jo potensielt penger man egentlig ikke har råd til å bruke. Hun har jo et sted å bo liksom. Får man frigjort lån og egenkapital så slipper man jo kanskje å flytte flere ganger å leie i mellom og, viss man kan kjøpe seg noe med en gang. Og gjør man ingenting så skjer det iallefall ingenting. Han driter vell i at hun flytter ut om hun fortsatt må betale halvparten av lånet. Det er vell bare en gavepakke. Også trenger man jo ikke nødvendigvis å få advokat for å føre saken å gjøre masse jobb. Man kan komme langt med en eller et par konsultasjoner og bare få klarlagt hva man skal gjøre, hvordan og i hvilken rekkefølge, frister osv Hva var din situasjon, siden motparten måtte betale? Tror neppe min motpart vil havne der. Jeg er ikke ufør men vurderer hvordan jeg skal bruke pengene smartest for å komme til en løsning. Altså han VIL IKKE HA BRUDD, men fortsette i dette døde forholdet og beholde fasaden med familiesamholdet.
Crazydoglady Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Forretningskvinne skrev (1 minutt siden): Hva var din situasjon, siden motparten måtte betale? Tror neppe min motpart vil havne der. Jeg er ikke ufør men vurderer hvordan jeg skal bruke pengene smartest for å komme til en løsning. Altså han VIL IKKE HA BRUDD, men fortsette i dette døde forholdet og beholde fasaden med familiesamholdet. Det var heving av bilkjøp. Havarert bil og forhandler som nektet å ta noe ansvar. Så ikke helt likt. Men om ting går til retten og en part er skyldig i at man havner der så blir vell deilig gjerne idømt å betale saksomkostninger om de taper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå