Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen barnehagelærere/førskolelære som har tatt 2 års videreutdanning i spes ped? 

Vet at man i barnehagen ikke får betalt for mastergrad, så ønsker meg vekk fra barnehagen. 

Med en mastergrad i spes ped, ser jeg for meg å jobbe i f.eks ppt. 

Hvor jobber du som har denne utdanningen? 

Anonymkode: 355f6...433

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen barnehagelærere/førskolelære som har tatt 2 års videreutdanning i spes ped? 

Vet at man i barnehagen ikke får betalt for mastergrad, så ønsker meg vekk fra barnehagen. 

Med en mastergrad i spes ped, ser jeg for meg å jobbe i f.eks ppt. 

Hvor jobber du som har denne utdanningen? 

Så spennende planer, go for it! Jeg drømte en stund om å ta master i spes.ped/ logopedi etter 20 år som barnehagelærer/ ped.leder, men hadde ikke økonomi til å ta det på fulltid, og følte meg for gammel til å ta det over 4 år deltid. Endte med å ta Spes.ped 1 og 2, totalt 30 studiepoeng og jobber nå som spesialpedagog i skolen, elsker det. 

I PPT er det jo krav om mastergrad og testkompetanse, høres spennende ut. Vet også om bekjente som jobber på fagsentrene i Oslo og som logopeder i kommuner med den utdannelsen! Lykke til! 

Anonymkode: b78c1...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

Spesialpedagog i skolen virker og spennende, jeg trodde man måtte ha master for det. Vurderer deltid jeg og, men 4 år med skole frister ikke akkurat 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk for svar 😊

Spesialpedagog i skolen virker og spennende, jeg trodde man måtte ha master for det. Vurderer deltid jeg og, men 4 år med skole frister ikke akkurat 😄

Nei, 4 år med studier er lenge, så har du mulighet for 2 år er jo det best. 

Tror nok jeg var veldig heldig, da skoler helst vil at du skal ha undervisningskompetanse/ være grunnskolelærer i tillegg til spes.ped. Men med 180 stp/ bachelor som barnehagelærer og minimum 60 studiepoeng, et årsstudium i spesialped som jeg har 30+30, ikke totalt 30 som jeg sa i sist svar, kan man bli ansatt som spesialpedagog i skolen, om du primært jobber med elever med vedtak om spesialundervisning. 

Anonymkode: b78c1...c84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...