AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Noen barnehagelærere/førskolelære som har tatt 2 års videreutdanning i spes ped? Vet at man i barnehagen ikke får betalt for mastergrad, så ønsker meg vekk fra barnehagen. Med en mastergrad i spes ped, ser jeg for meg å jobbe i f.eks ppt. Hvor jobber du som har denne utdanningen? Anonymkode: 355f6...433
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen barnehagelærere/førskolelære som har tatt 2 års videreutdanning i spes ped? Vet at man i barnehagen ikke får betalt for mastergrad, så ønsker meg vekk fra barnehagen. Med en mastergrad i spes ped, ser jeg for meg å jobbe i f.eks ppt. Hvor jobber du som har denne utdanningen? Anonymkode: 355f6...433 Så spennende planer, go for it! Jeg drømte en stund om å ta master i spes.ped/ logopedi etter 20 år som barnehagelærer/ ped.leder, men hadde ikke økonomi til å ta det på fulltid, og følte meg for gammel til å ta det over 4 år deltid. Endte med å ta Spes.ped 1 og 2, totalt 30 studiepoeng og jobber nå som spesialpedagog i skolen, elsker det. I PPT er det jo krav om mastergrad og testkompetanse, høres spennende ut. Vet også om bekjente som jobber på fagsentrene i Oslo og som logopeder i kommuner med den utdannelsen! Lykke til! Anonymkode: b78c1...c84 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Takk for svar 😊 Spesialpedagog i skolen virker og spennende, jeg trodde man måtte ha master for det. Vurderer deltid jeg og, men 4 år med skole frister ikke akkurat 😄 Anonymkode: 355f6...433
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for svar 😊 Spesialpedagog i skolen virker og spennende, jeg trodde man måtte ha master for det. Vurderer deltid jeg og, men 4 år med skole frister ikke akkurat 😄 Anonymkode: 355f6...433 Nei, 4 år med studier er lenge, så har du mulighet for 2 år er jo det best. Tror nok jeg var veldig heldig, da skoler helst vil at du skal ha undervisningskompetanse/ være grunnskolelærer i tillegg til spes.ped. Men med 180 stp/ bachelor som barnehagelærer og minimum 60 studiepoeng, et årsstudium i spesialped som jeg har 30+30, ikke totalt 30 som jeg sa i sist svar, kan man bli ansatt som spesialpedagog i skolen, om du primært jobber med elever med vedtak om spesialundervisning. Anonymkode: b78c1...c84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå