Gå til innhold

Noen som husker de gamle skrivebøkene brukt på kontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Så, jeg leter etter de gamle skrivebøkene som ble brukt på kontor og i butikker (og over alt) rundt om i "gamle dager", før datamaskiner og internett. Noen av de jeg var mest kjent med hadde hardt omslag i grønn tekstil og var større enn A4 men ikke så store som A3.

Av en enda eldre type var det omslag i forskjellige farger, gjerne sjatteringer i grått/svart. Men det er de grønne jeg er på utkikk etter.

Noen var med vanlige linjer, andre var regnskapsbøker oppdelt med 3-5 vertikale linjer nedover, noen var også selvsagt i ruter for ren matematikk.

Jeg er spesielt på utkikk etter de grønne, men alle de gamle er interessante. Jeg må nok lete på bruktbutikker, følge med på finn.no osv., men jeg vil så gjerne finne et bilde av denne typen notatbok, og helst finne navnet på produsent -blir enklere å lete da.

Noen som har slike bøker liggende fra gammelt av som kan hjelpe meg?

Anonymkode: 82abc...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bumper denne for kvelden jeg, og kanskje en gang i morgen eller noe ;)

Skulle bare så gjerne hatt et bilde! Har lett rundt på google, men får bare resultater på notatbøker av nyere tid..!

Skrevet

Ja, husker de godt. Jeg jobbet i bokhandel på 80 og 90-tallet og der solgte vi disse. De kom i flere størrelser og var forholdsvis dyre! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror typen heter «protokoll» (hvis man kjøper tilsvarende i dag, A4-skrivebøker med stiv perm).  

Anonymkode: 7fa3e...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror typen heter «protokoll» (hvis man kjøper tilsvarende i dag, A4-skrivebøker med stiv perm).  

Emo har blå slike, «rubrikkprotokoll f.eks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (4 timer siden):

Ja, husker de godt. Jeg jobbet i bokhandel på 80 og 90-tallet og der solgte vi disse. De kom i flere størrelser og var forholdsvis dyre! 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Emo har blå slike, «rubrikkprotokoll f.eks.

Dere er gull!! Tusen hjertlig takk!!! :kghjerte::strix:

Akkurat det jeg lette etter, er at det fortsatt er mulig å kjøpe nye, det er jo også en bonus!

åhh, jeg takker dere av hele mitt hjerte nå ❤️

AnonymBruker
Skrevet

ser at det er mulig å kjøpe nye* (skriveleif)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...