AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Jeg skal levere søknad til læreplass denne uken og trenger noen tips. Har fått noen tips fra skolen. Jeg har vært i praksis i denne bedriften nå i ett år så de kjenner meg godt. Men jeg burde vel likevel levere CV og søknad? bedriften har ikke annonsert læreplass på nettet så jeg skal levere det personlig. Hva sier jeg når jeg skal levere søknaden? (Hei, jeg vil gjerne søke læreplass hos dere! for eksempel??) Dette er en populær lærebedrift så jeg vil gjøre dette ordentlig:) Ja jeg ble anbefalt å søke allerede nå siden det er mange som skal være lærling i faget i år. Noen andre tips dere kommer på? Hva skjer i tiden etter at jeg har levert søknad? Er det intervju osv?:) Anonymkode: a5d38...c5d
Hareena Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Ja, du skal levere full CV med vitnemål og søknad og den skal være skrevet som om du skulle søke et sted du ikke har vært. Selvsagt kan du skrive om hvorfor du trives i bedriften og med oppgavene, men legg vekt på det faglige. Bruk rådene fra skolen. (Absolutt ingen smilefjes, dette er ikke some) De fleste bedrifter er opptatt av lavt fravær. Hvis vitnemålet ditt kan dokumentere dette, kan du også poengtere det i søknaden. Hvis du eller dine foreldre kjenner noen som jobber med rekruttering, kan du be om gjennomlesning og råd om hva som evt kan forbedres eller spør en lærer/rådgiver på skolen. Og - ja, du kan bruke ditt eget forslag når du skal levere søknaden forutsatt du vet hvor eller til hvem den skal leveres, men du kan med fordel forhøre deg på forhånd om de foretrekker e-post eller papirsøknader (hvis de ikke har nettside med lenke til rekrutteringsmodul) Dette går fint, det er alltid bruk for dyktige, pliktoppfyllende lærlinger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå