Gå til innhold

Hva gjør vakttårnet i Jehovas vitner og hvorfor heter de det.

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst at noen Jehovas vitner skal svare meg hvorfor heter det vakttårnet det høres jo ut som de overvåker medlemmene i Jehovas vitner når de heter det men hva gjør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (Akkurat nå):

Jeg vil helst at noen Jehovas vitner skal svare meg hvorfor heter det vakttårnet det høres jo ut som de overvåker medlemmene i Jehovas vitner når de heter det men hva gjør de.

Vakttårnet er medlemsbladet deres, det har ingenting med overvåkning å gjøre.

Anonymkode: 98f87...44a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å takk Jehova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vakttårnet – Forkynner av Jehovas rike er et blad som utgis av Jehovas vitner gjennom Vakttårnets bibel- og traktatselskap. Bladet ble til da Charles Taze Russell og hans medarbeidere bestemte seg for å utgi et tidsskrift i 1879. Russell inngikk en avtale med utgiveren av et kristent tidsskrift som het The Last Trumpet, som ikke lenger kunne ta hånd om utgivelsen av tidsskriftet sitt, og dermed fikk bladet Watch Tower overta Trumpets 5000 abonnenter.
https://no.wikipedia.org/wiki/Vakttårnet_–_Forkynner_av_Jehovas_Rike

Anonymkode: adbfd...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Formålet med Vakttårnet er å opphøye Jehova Gud som universets Overherre. Bladet iakttar begivenhetene i verden og peker på hvordan de oppfyller bibelens profetier. Det trøster alle folkeslag med det gode budskap om at Guds rike om kort tid skal tilintetgjøre dem som undertrykker sine medmennesker, og at det skal gjøre jorden til et paradis. Det oppfordrer sine lesere til å vise tro på Guds regjerende Konge, Jesus Kristus, som utøste sitt blod for at menneske skulle kunne oppnå evig liv. Vakttårnet er blitt utgitt av Jehovas vitner helt siden 1879 (på engelsk). Det er upolitisk og bruker Bibelen som autoritet."

Anonymkode: 88d0b...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vakttårnet er faktisk mer enn bare et blad, det er også et økonomisk selskap som kanaliserer pengene til bakmennene i Warwick. 

Anonymkode: 4e0e0...96a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

@sofiemyr kan sikkert svare deg , hun er tidligere medlem .

Anonymkode: dc87f...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå har jeg fått mye av svarene jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Navnet kommer fra oppfordringen i Bibelen om å være på vakt etter tegn om Jesu tilbakekomst. Selskapets opprinnelige navn var Zion’s Watchtower Bible Tract society. 

Forøvrig - alle midler som kommer inn brukes til bygging og vedlikehold av rikets saler, stevner etc, alle regnskap er åpne i alle menigheter både lokalt og nasjonalt. Skuffende lite predikantpamper som ruller seg i pengebunker og kjører dyre biler med andre ord 🤓

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...