Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke kontroll på når jeg sist hadde mensen, da jeg generelt er lite seksuelt aktiv - og ofte hopper over mensen (vet det er dumt…). Jeg hadde samleie den 14/10 - og med en annen mann den 6, 7 & 9/11. Da tok jeg forøvrig en angrepille den 6, før jeg hentet meg ut nye p-piller den 09. Vet jeg blødde en del etter den 9 (men usikker på når), siden jeg kjøpte meg en bukse den datoen som jeg blødde igjennom. 

Har fått mye tyn for at jeg sa eventuelt er usikker på barnefar, men håper å få noen konstruktive tilbakemeldinger her - da jeg er så usikker på hva jeg skal tenke/gjøre. 

Jeg hadde blødninger mellom den 9-13 (usikker på akk når) men dette trodde jeg og til en viss grad gynokologen var på bakgrunn av angrepillen, eller at jeg hadde fått mensen. Men så viser det seg nå - at jeg er gravid (målt den 03.01) i uke 10+1 (det som står på bildet). Hvilken dato er det da mest sannsynlig at ble gravid? 

Jordmor mente 14/10, men alle kalkulatorer på nettet tilsier 6/7/8… altså babyverden og fhi.no.. 

Forvirret, men håper noen kan dele noen tanker om hva dere tror.

Så, hva tror dere? Takknemlige for alle svar!🙏🏽
Forøvrig 27 år, og fikk beskjed at jeg er veldig fruktbar…

hilsen fortvilet halvmamma som ikke vet om hun skal glede seg, grue seg eller forhaste seg.. 

Endret av Lisasn
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo ut som du mest sannsynlig ble gravid med han siste da. Men abort jeg kanskje en løsning siden dette er et veldig planlagt svangerskap?

Anonymkode: 6818c...6a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan bestille tidlig ultralyd privat. Den som utfører ultralyden kan si termin, og dermed også når barnet ble unnfanget. Endelig termin (og unnfangelsesdato) får du vite på ordinær ultralyd i uke 18, men alle mine har fått den samme datoen på tidlig ultralyd utført mellom uke 10 og 14.

Anonymkode: e1ac2...71d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med sex 14/10 et jo abort straks for sent nå? Ta en tidlig ultralyd veldig rakt så får du eksakt svar på befruktningsdato

Anonymkode: b4336...d10

• Liker 4
Skrevet (endret)

Var hos gyno på tidlig ultralyd nå 3.1,  men hun mente at det var 80% sannsynlighet for han første - altså 14/10. Men får det ikke til å stemme med ukene… Som sagt skjønner ikke dette med uker og sykluser, for føler at om det er skjedd etter den 6/11 burde jeg vel bare ha vært 8+ mtk uker? Blir litt forvirret.. Har bestilt ny time fredag så de forhåpentligvis kan være litt mer spesifikke… 

Og angrepillen den 06/11 tok jeg 6t etterpå, og lente meg dog på den frem til jeg hentet ut p-pilllene igjen den 9..🤷🏽‍♀️😕

Endret av Lisasn
Skrevet (endret)

Har hatt tidlig ultralyd, men de sa det var vanskelig siden jeg ikke kan konstanterer siste mens.. 😕 men trodde det skulle være mulig med tanke på at det er 24 dagers mellomrom.. men det kunne variere med tanke på befruktningstid ol.. så er så forvirret - og alle kalkulatorer på nettet gjør meg så usikker 😢

Endret av Lisasn
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med sex 14/10 et jo abort straks for sent nå? Ta en tidlig ultralyd veldig rakt så får du eksakt svar på befruktningsdato

Fikk ingen eksakt befruktningsdsto pga usikker dag med siste mens..:/

AnonymBruker
Skrevet

Skal du beholde barnet da?

Hvis du uansett skal ta abort så spiller det vel ingen rolle, men det er snart for sent hvis du ble gravid med han 14/10-fyren.

Hva sier disse mannfolkene til dette da? Du har vel snakket med de? De er også potensielt fedre og burde lyttes til hva gjelder om du skal ta abort.

Anonymkode: 9b689...7d6

• Liker 3
Skrevet (endret)

De er informert, en ønsker hvis det er det jeg vil - en ønsker ikke.
Jeg er klar over at det er en stor avgjørelse, og det er jo dette som gjør det hele vanskelig.. 

Endret av Lisasn
AnonymBruker
Skrevet
Lisasn skrev (47 minutter siden):

Jeg har ikke kontroll på når jeg sist hadde mensen, da jeg generelt er lite seksuelt aktiv - og ofte hopper over mensen (vet det er dumt…). Jeg hadde samleie den 14/10 - og med en annen mann den 6, 7 & 9/11. Da tok jeg forøvrig en angrepille den 6, før jeg hentet meg ut nye p-piller den 09. Vet jeg blødde en del etter den 9 (men usikker på når), siden jeg kjøpte meg en bukse den datoen som jeg blødde igjennom. 

Har fått mye tyn for at jeg sa eventuelt er usikker på barnefar, men håper å få noen konstruktive tilbakemeldinger her - da jeg er så usikker på hva jeg skal tenke/gjøre. 

Jeg hadde blødninger mellom den 9-13 (usikker på akk når) men dette trodde jeg og til en viss grad gynokologen var på bakgrunn av angrepillen, eller at jeg hadde fått mensen. Men så viser det seg nå - at jeg er gravid (målt den 03.01) i uke 10+1 (det som står på bildet). Hvilken dato er det da mest sannsynlig at ble gravid? 

Jordmor mente 14/10, men alle kalkulatorer på nettet tilsier 6/7/8… altså babyverden og fhi.no.. 

Forvirret, men håper noen kan dele noen tanker om hva dere tror.

Så, hva tror dere? Takknemlige for alle svar!🙏🏽
Forøvrig 27 år, og fikk beskjed at jeg er veldig fruktbar…

hilsen fortvilet halvmamma som ikke vet om hun skal glede seg, grue seg eller forhaste seg.. 

Hvordan konkluderte hun med at du er veldig fruktbar?

Anonymkode: 46016...81a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er altså en måned mellom den første sexen med mann nr 1 og mann nr2? I så fall tenker mann nr to. En venninne av meg tok angrepille etter en ons lørdag og hadde sex igjen mandag, hun ble gravid.

Anonymkode: 043c6...c06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På tidlig ultralyd kan de definitivt definere hvor langt du er på vei med få dagers slingringsmonn. Prøv en ny gynekolog. 

• Liker 3
Gjest bienvilleparish
Skrevet (endret)

Jeg ble gravid  9-10 oktober og er 14+6(uke15) idag. Høres ut som det er han siste for din del. Hvordan kan du være 4 uker kortere enn meg på vei hvis du ble gravid 4 dager etter meg? 

Endret av bienvilleparish
AnonymBruker
Skrevet

Om det står at du er 10 uker, så stemmer det vel ganske godt med den siste. Om du da går ut ifra at du hadde mensen omtrent to uker før disse datoene, så skal det stemme ganske godt ut i fra den kalkulatoren jeg brukte, hvertfall.

Anonymkode: f972b...0ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 10+1 i dag, ble gravid ca 10.11. Tror det definitivt må være han siste.

Anonymkode: 62c59...b5b

Skrevet

Takk for svar!🙏🏽

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva som skal være så innviklet med dette? Trenger ikke være hjernekirurg for å forstå at du er blitt gravid i november.

Anonymkode: 1b0f2...754

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner ikke hva som skal være så innviklet med dette? Trenger ikke være hjernekirurg for å forstå at du er blitt gravid i november.

Anonymkode: 1b0f2...754

Give her a break. Tydeligvis så skjønte ikke engang gynekologen det.

Anonymkode: 0da56...982

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Lisasn skrev (1 time siden):

Var hos gyno på tidlig ultralyd nå 3.1,  men hun mente at det var 80% sannsynlighet for han første - altså 14/10. Men får det ikke til å stemme med ukene… Som sagt skjønner ikke dette med uker og sykluser, for føler at om det er skjedd etter den 6/11 burde jeg vel bare ha vært 8+ mtk uker? Blir litt forvirret.. Har bestilt ny time fredag så de forhåpentligvis kan være litt mer spesifikke… 

Og angrepillen den 06/11 tok jeg 6t etterpå, og lente meg dog på den frem til jeg hentet ut p-pilllene igjen den 9..🤷🏽‍♀️😕

Angrepillen fungerer bare om du ikke enda har hatt eggløsning. Angrepillen er ikke en abortpille, men en utsettelse av eggløsning.

Skal ikke si jeg vet hva som er riktig. Men om de som kan dette sier 14/10, så ville nå jeg trodd på dem.

Anonymkode: 5e213...318

• Liker 1
Skrevet

Siden det er flere uker mellom de to partnerne, vil det vel være ganske lett å se på en ultralyd hvem som er faren.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...