Gå til innhold

Flere kvinner med økt sexlyst etter 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel hatt en relativ lav eller gjennomsnittlig sexlyst tidligere og det som kalles responsiv, men etter jeg fylte 40 for to år siden har sexlysten økt mer og mer. Den kan komme helt spontant og jeg er i lange perioder så kåt at jeg kan onanere tre ganger til dagen hver dag og likevel ha lyst på mer.  Jeg har også for første gang flere orgasmer etter hverandre (vet at dette er normalt, men for meg har det ikke vært det tidligere) De seksuelle tenningene har også endret seg. Jeg synes det er deilig å gå rundt å være kåt og se på menn som seksuelle objekter uten at de vet det 😅 Jeg har dessverre ingen sexpartner og er ofte fristet til å skaffe meg en FF, men jeg klarer nok ikke skille sex fra følelser dessverre. 
Jeg trodde tidligere at sexlysten ble redusert med alderen, men det er altså ikke min erfaring. Noen flere kvinner som har merket økt sexlyst etter 40? 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Statistikk viser at ca 60% av kvinner mister sexlyst i den alderen så du er nok i mindretall.

Endret av Lee Jones
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg mener også at jeg fikk større lyst etter at ungene var blitt større og jeg hadde passert 40. Alene nå og klarer meg godt med "fingerarbeid". I noen år etter skilsmissen bodde jeg på hybel og hadde hybelnabo som FF. Det var faktisk ganske ok så lenge det varte. Han fikk meg til å forstå gleden av egen innsats!! Jeg nærmer meg 60 nå og synes at det er like godt med egeninnsatsen ennå. Jeg liker dessuten å observere at menn (både yngre og eldre) en gang i blant titter etter meg (i alle fall innbiller jeg meg at de gjør det!)

Anonymkode: 400c3...cf0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt, følte en stor forskjell fra ca 39-40 år, og den har aldri vært større 😊

Anonymkode: 8b433...e01

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Lucythecat skrev (29 minutter siden):

Jeg har vel hatt en relativ lav eller gjennomsnittlig sexlyst tidligere og det som kalles responsiv, men etter jeg fylte 40 for to år siden har sexlysten økt mer og mer. Den kan komme helt spontant og jeg er i lange perioder så kåt at jeg kan onanere tre ganger til dagen hver dag og likevel ha lyst på mer.  Jeg har også for første gang flere orgasmer etter hverandre (vet at dette er normalt, men for meg har det ikke vært det tidligere) De seksuelle tenningene har også endret seg. Jeg synes det er deilig å gå rundt å være kåt og se på menn som seksuelle objekter uten at de vet det 😅 Jeg har dessverre ingen sexpartner og er ofte fristet til å skaffe meg en FF, men jeg klarer nok ikke skille sex fra følelser dessverre. 
Jeg trodde tidligere at sexlysten ble redusert med alderen, men det er altså ikke min erfaring. Noen flere kvinner som har merket økt sexlyst etter 40? 

Veldig!

Nå er jeg ganske nylig separert da, og da tok det jo helt av! (Har nettop hatt meg formiddagslur der jeg onanerte både før og etterpå!)

Savner også en fast partner, men har i grunn ikke tid til alt som følger med (les: følelser) så ordner meg selv så lenge.

Anonymkode: f1429...d57

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å få mer sexlyst igjen, men det handler nok mest om at tredveårene mine var fylt med traumatiske opplevelser og ettervirkningene av dem. Nå, når jeg så vidt begynner å slappe av og kan begynne å se frem til å få mitt eget liv tilbake, så kjenner jeg at det kommer sånn litt etter litt. Men det tar nok en stund før jeg får meg en partner jeg også, mest fordi jeg ikke stoler på mennesker lengre, så det vil ta meg lang tid å bli trygg på noen.

Anonymkode: 2f991...627

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Min erfaring er at kvinner over 40 år er fyrverkerier, mens kvinner under 40 er mer blanda drops.

Jeg har ikke hatt tilstrekkelig antall partnere til at de kan kalles et representativt utvalg, derfor må dette anses som observasjon, ikke dokumentasjon.

Skrevet

Et moment som kan ha betydning er at en del damer slutter på p-piller i den alderen. Det øker sexlysten for mange. Noe å tenke på for unge kvinner som går på p-piller. Det finnes gode alternativer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig!

Nå er jeg ganske nylig separert da, og da tok det jo helt av! (Har nettop hatt meg formiddagslur der jeg onanerte både før og etterpå!)

Savner også en fast partner, men har i grunn ikke tid til alt som følger med (les: følelser) så ordner meg selv så lenge.

Anonymkode: f1429...d57

Det var slik det var for meg også. Og det ble fort en behagelig vane!

Skrevet
2 minutter siden, Brunello said:

Et moment som kan ha betydning er at en del damer slutter på p-piller i den alderen. Det øker sexlysten for mange. Noe å tenke på for unge kvinner som går på p-piller. Det finnes gode alternativer

Det var ikke årsaken i mitt tilfelle. Gikk kun på p-piller en veldig kort stund. Men, ja det stemmer sikkert for mange  

Skrevet
Lucythecat skrev (Akkurat nå):

Det var ikke årsaken i mitt tilfelle. Gikk kun på p-piller en veldig kort stund. Men, ja det stemmer sikkert for mange  

Det er dokumentert at p-pillebruk kan gi dårlig sexlyst og tørr høne.

AnonymBruker
Skrevet

Damer trenger laang tid for å akseptere at de er sexy. Noen kommer aldri helt dit dessverre.

Anonymkode: 23844...844

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at kvinners sexlyst er høyest rundt 40, rundt samme tid som menns sexlyst daler... Upraktisk da.. Jeg er K39 år og håper sexlysten vokser hos meg også 👍😊

Anonymkode: e75c2...29d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tja, jeg mener også at jeg fikk større lyst etter at ungene var blitt større og jeg hadde passert 40. Alene nå og klarer meg godt med "fingerarbeid". I noen år etter skilsmissen bodde jeg på hybel og hadde hybelnabo som FF. Det var faktisk ganske ok så lenge det varte. Han fikk meg til å forstå gleden av egen innsats!! Jeg nærmer meg 60 nå og synes at det er like godt med egeninnsatsen ennå. Jeg liker dessuten å observere at menn (både yngre og eldre) en gang i blant titter etter meg (i alle fall innbiller jeg meg at de gjør det!)

Tror at mange damer kan ha god sex til over 60. De er mere trygge og tør mere. 

Så til dere damer nyt og ha det godt. Ikke tenk år, tenk nytelse. 

Anonymkode: 1ac61...33e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg merker det også. 

Anonymkode: 09d0e...d10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (15 minutter siden):

Men, hvorfor slutte i den alderen? Mer kondombruk? Er det så mange som får barn som 40+??

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror at mange damer kan ha god sex til over 60. De er mere trygge og tør mere. 

Så til dere damer nyt og ha det godt. Ikke tenk år, tenk nytelse. 

Anonymkode: 1ac61...33e

Hvorfor tar det slutt ved 60? Hva inntreffer da?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men, hvorfor slutte i den alderen? Mer kondombruk? Er det så mange som får barn som 40+??

Jeg kjenner flere par der mannen steriliserer seg i den alderen.

Anonymkode: 77273...514

AnonymBruker
Skrevet
Lee Jones skrev (51 minutter siden):

Statistikk viser at ca 60% av kvinner mister sexlyst i den alderen så du er nok i mindretall.

Hvilken statistikk? Lest kun det omvendte jeg. Er vel mer vanlig at menn begynner å slite da?

Anonymkode: c15c4...47a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...