Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg planlegger sommerferien. Er singel for før første gang på 15 år, og skal på ferie alene. Tenker å reise på sykkelferie (uten noen gruppe, bare meg) i et europeisk land, kanskje Sveits eller Belgia. Er det noen som har gjort det før og har noen erfaringer tips til steder o.l.?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal ha sykkelferie, så er kanskje ikke Sveits det beste valget.

Anonymkode: 032dc...470

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Om du skal ha sykkelferie, så er kanskje ikke Sveits det beste valget.

Anonymkode: 032dc...470

Tror det skal gå fint. Syklet rundt på fjell og daler i Norge i fjor, så da går det nok også i Sveits. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke trygt for en kvinne å sykle sånn alene på ferie. 

Anonymkode: 7678c...d92

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke trygt for en kvinne å sykle sånn alene på ferie. 

Anonymkode: 7678c...d92

Har ikke tenkt å sykle midt i byer. Ser ikke at det er mer farlig enn å reise rundt ellers alene. 

Skrevet

Kjempeide, jeg tror du kommer til å få en flott tur. Det er mange steder å finne info på nettet. MANGE. 

Hvis du har lyst på en litt enklere variant finnes det mange firmaer som spesialiserer seg på å lage fine sykkelturer, og som organiserer overnatting, bagasjefrakt og kart/sykkelkomputer med forslag til rute. Så kan du bare sette deg på sykkelen og ha fine dagsturer på egenhånd. Eller så kan du bare legge opp din egen tur selvsagt.

Jeg foreslår facebook-gruppa Sykkelprat som et startsted. Det er mange der med erfaring fra laange sykkelturer. https://www.facebook.com/groups/1717138135186165

Skrevet
Viktualia skrev (39 minutter siden):

Kjempeide, jeg tror du kommer til å få en flott tur. Det er mange steder å finne info på nettet. MANGE. 

Hvis du har lyst på en litt enklere variant finnes det mange firmaer som spesialiserer seg på å lage fine sykkelturer, og som organiserer overnatting, bagasjefrakt og kart/sykkelkomputer med forslag til rute. Så kan du bare sette deg på sykkelen og ha fine dagsturer på egenhånd. Eller så kan du bare legge opp din egen tur selvsagt.

Jeg foreslår facebook-gruppa Sykkelprat som et startsted. Det er mange der med erfaring fra laange sykkelturer. https://www.facebook.com/groups/1717138135186165

Ja, kjenner til turer med klarlagt ruter. Behagelig at de frakter bagasje, men det blir dyrt. Jeg vil helier organisere alt selv. Synes airbnb overnatting er supert, veldig variert hva man får, og sosialt. Skal se på linken, tusen takk. Har vært på sykkeltur før, men da med kjæresten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...