Gå til innhold

Menn mest attraktive rundt 30-35

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Triggerwarning: jeg bruker generaliseringer

De fleste kvinner ønsker noen som er omtrent på sin egen alder. Men i tenårene og 20-årene synes de fleste det er best med et par år eldre. I 40- og 50-årene er det et par år yngre som gjelder. Og blant eldre vil kvinner gjerne ha noen som er 5-10 år yngre enn seg selv. Damers preferanse snur rundt starten/midten av 30-årene. 

Bare noe å tenke på for dere menn 30+ som tror yngre damer alltid vil være interessert. 

Anonymkode: 4a219...194

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn peaker i 30 års alderen, ja.

Anonymkode: 219e9...d80

• Liker 5
Skrevet

Ja, ganske enig i det altså.

• Liker 1
Skrevet

Tråder som dette, både om kvinner og menn, er helt idiotiske. Det kommer absolutt ikke noe fornuftig ut av de. Bare idiotiske kommentarer om det motsatte kjønn.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 minutter siden):

Tråder som dette, både om kvinner og menn, er helt idiotiske. Det kommer absolutt ikke noe fornuftig ut av de. Bare idiotiske kommentarer om det motsatte kjønn.

Ja, når det dukker opp en tråd om MENN så er det plutselig idiotisk. Når det dukker opp en tråd om KVINNER, så er det biologi og naturlig. Tror nok mennene over 40 sliter litt med å innse at deres peak også var når de var ung, det gjelder ikke bare kvinner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Brunello said:

Enig. Og generaliseringer i det hele tatt om "attraktivitet" syns jeg er enda mer meningsløse. Som om alle generelt tiltrekkes av det samme og at det derfor er en definerbar egenskap ved en person. Not!

Anonymkode: be6a1...0ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Men i tenårene og 20-årene synes de fleste det er best med et par år eldre.

Nja det er ofte mer enn et par år da, 2-5 år eldre er vel vanligst. I snitt er mannen 3.5 år eldre enn kvinnen ved inngåelse av ekteskap.

Du har helt rett i at damer snur et sted etter fylte 40. Da vil de gjerne ha sin egen alder eller yngre. Ser det på datingsider og, der kan man se aldersspennet de søker.

Det er nok ikke alltid så realistisk da, hvis det ikke er kun sex det handler om. Masse unge menn blir valgt bort, og mange yngre damer plukker ut attraktive eldre menn fremfor jevnaldrende. Dermed går nok ikke matematikken helt opp. I tillegg til at en del menn også kan ha preferanser, og ikke bare tar det de får.

Anonymkode: 527b0...c0a

Gjest Anonymus51
Skrevet

Jag er mann 51, fortsatt mørk i håre, og løper årlig halvmaraton. Som 30-åring kunne jeg knapt løpe en halv mil og druknet i småbarn.

Peak meg her og peak meg der

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, når det dukker opp en tråd om MENN så er det plutselig idiotisk. Når det dukker opp en tråd om KVINNER, så er det biologi og naturlig. Tror nok mennene over 40 sliter litt med å innse at deres peak også var når de var ung, det gjelder ikke bare kvinner. 

Dette svaret er akkurat så idiotisk som jeg mener det blir. Jeg skriver i mitt innlegg at det gjelder tråder både om menn og kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste kvinner ønsker noen som er omtrent på sin egen alder. Men i tenårene og 20-årene synes de fleste det er best med et par år eldre. I 40- og 50-årene er det et par år yngre som gjelder. Og blant eldre vil kvinner gjerne ha noen som er 5-10 år yngre enn seg selv. Damers preferanse snur rundt starten/midten av 30-årene. 

Bare noe å tenke på for dere menn 30+ som tror yngre damer alltid vil være interessert. 

Man kommer ikke bort fra at langt flere menn har langt yngre kjærester enn det kvinner har. Menn som bikker 30 begynner å få livet, økonomien, sosial status, bolig og sånne ting på plass. Er da de blir mest attraktiv. Jo feitere lommeboken er jo mere attraktive blir de. Er jo en grunn til at 60-70 åringer kan ha unge babes som kone/kjæreste. 

Motsatt ser du aldri dette. Hvis ei dame er rik så skal hun minimum ha en som er like rik/samme status som henne eller rikere. 

Menn bryr seg ikke om hva dama jobber med så lenge hun er omgjengelig, har gode verdier, snill og omsorgsfull person. 

Anonymkode: dae0d...b37

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At menn når toppen i fysisk attraktivitet tidlig i 30-årene er vel helt i tråd med det som har blitt skrevet her inne over lenger tid; menn "peaker" en god stund senere enn kvinner, men "peaker" like fult. At det ikke er en eneste lang oppadgående kurve rent fysisk tror jeg alle er klare over.

At eldre kvinner helst vil ha noen som er 5-10 år yngre enn seg selv hadde det vært interessant med en kilde på. Forskningen viser tilsynelatende at kvinner generelt foretrekker noe eldre partnere, så grunnlaget for påstanden ville vært nyttig. 

Sitat

Begge kjønn har også alderspreferanser. Kvinner ønsker seg generelt noe eldre partnere (to til fire år eldre).

https://snl.no/partnerpreferanser

Brunello skrev (4 timer siden):

Jeg synes temaet kan være veldig interessant så lenge en klarer å forholde seg noenlunde rolig og nysgjerrig til problemstillingen. Tendenser i partnervalg og hvordan dette gir seg utslag i og påvirkes av andre trender i samfunnet er jo et kjempespennende tema. Samtidig er det klart at det forutsetter at en faktisk er interessert i tematikken og ikke kun ute etter kjønnskamp, og der virker mange av disse trådene å rakne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. Og generaliseringer i det hele tatt om "attraktivitet" syns jeg er enda mer meningsløse. Som om alle generelt tiltrekkes av det samme og at det derfor er en definerbar egenskap ved en person. Not!

Anonymkode: be6a1...0ef

Signerer denne. Jeg har alltid blitt tiltrukket av menn rundt min egen alder og er veldig takknemlig for det. Jeg er nå 40, og legger absolutt mest merke til menn som er 5 år +/- min egen alder. Min ektemann er 5 år eldre enn meg, men jeg skulle gjerne sett at han var 5 år yngre enn meg i stedet 😆 Men men!

Anonymkode: 69587...99d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Brunello said:

Det kommer ofte en del fakta ut av det. Problemet med det er bare at de fleste KG-lesere er damer på 35+ som blir så innmari butthurt av å lese at menn liker yngre (mer attraktive) jenter.

Anonymkode: a7809...360

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer ofte en del fakta ut av det. Problemet med det er bare at de fleste KG-lesere er damer på 35+ som blir så innmari butthurt av å lese at menn liker yngre (mer attraktive) jenter.

Kan vi ta denne her nå, en gang for alle? Det er IKKE misunnelse det handler om, det er omtanke. Fatter du? Svært mange kvinner på 35+ har selv opplevd eller kjenner noen som har blitt utnyttet/misbrukt av eldre menn da de var ungjenter. For all del, en liten andel skades ikke av det men sannsynligheten for at de skades av det og ser tilbake på det med avsky og anger, er ganske stor.

Anonymkode: 25cdb...be1

• Liker 5
Skrevet

Selv har jeg aldri fått så mye oppmerksomhet fra kvinner som etter jeg fylte 40🤷🏼‍♂️ Er nok store forskjeller der ute☺️

Eneste som kan måle seg med oppmerksomhet var tiden jeg jobbet som leder i en stor virksomhet.. men da er oppmerksomhet fra kvinner bare idiotisk fordi det er i kraft ens posisjon, ikke fordi man er den man er. Da er det helt uinteressant.

AnonymBruker
Skrevet

Er dame og er ikke enig. De fleste menn peaker rundt 20-25 så går det nedover derfra. Egentlig syns jeg mange flere gutter var kjekke når jeg var 18 enn jeg gjør nå som 34, men det hadde kanskje mer med hormoner enn utseende å gjøre. 

Anonymkode: 1ce2e...f3e

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg var på mitt kjekkeste rundt 22-23 år. Det var da jeg burde/kunnet skaffet meg familie, nå er løpet kjørt som 35 åring.

Endret av Anonymburker
  • Liker 1
Gjest Trøst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er nok heller innlegg som dette som besudler debatten. Jeg er fortsatt ung selv, og finner det litt problematisk når en godt voksen mann ønsker å sikte seg inn på både sex og forhold med en svært mye yngre kvinne. Da handler det åpenbart om at mannens motiv er overfladisk rettet, for en 18-åring/20-åring har sjeldent noe til felles med en mann som er 15-20+ år eldre enn seg selv. Dessuten er disse kvinnene svært attraktive også for menn på sin egen alder, og de kan bade i oppmerksomhet av kjekke menn. 

Skal ikke generalisere for mye, men det skurrer som oftest alltid når eldre menn går etter mye yngre kvinner. På en annen side er det ikke noe jeg har tenkt å legge meg bort i, det viktigste er at man er lykkelig, og om en ung kvinne og en eldre mann er lykkelige sammen, så er jo ingenting bedre enn det.

Det er ingen som fornekter at mennene finner de unge kvinnene attraktive, det er jo åpenbart. Og vi kvinner har selv vært der, i slutten av tenårene og begynnelsen av 20-årene, og opplevd oppmerksomheten, spesielt den uønskede, seksuelle typen fra eldre menn. Personlig fikk jeg ganske mye oppmerksomhet også som 14-åring av eldre menn, og jeg vet mange kvinner kan skrive under på det samme. 

Samtidig er der ingen generell regel som "alle" følger og man kan være attraktiv uavhengig av alder. Derfor blir denne debatten egentlig litt "meh", for man forholder seg ikke til de individuelle menneskene, man ser på et stort bilde og forholder seg ikke til detaljer. For noen, spesielt menn, er kanskje alder det viktigste, men for de fleste er det nok mange andre kvaliteter de verdsetter mer hos et menneske. 

Det er nok ingen som blir "butthurt" (unntaket er vel de som generelt er usikre, ser ned på andre mennesker og hele den pakka der), man får nok heller en bismak i munnen. De fleste voksne kvinner ønsker ikke å være med en mann som går etter så unge kvinner uansett. 😅

Har sett mange attraktive menn i 20-årene og mange i 30-årene. Gidder ikke vurdere når de "peaket" etter min personlige smak, jeg ser dem slik de er her og nå. Jeg tenker dette er en håpløs debatt sånn egentlig, og ikke noe jeg kjenner jeg har behov for å bry meg med eller diskutere videre. Heller ikke relevant for meg selv som ikke ønsker forhold eller barn. Ville bare dele tankene jeg har gjort meg opp. 

Endret av Trøst
Skrevet
miss summers skrev (20 timer siden):

Ja, ganske enig i det altså.

Jepp !   Dette synes jeg når jeg var 17-18, og mener fortsatt det samme nå som 45. Ca 27 - 35

AnonymBruker
Skrevet

En ting er hva kvinner 40-60 ønsker seg, noe annet er hva de må ta til takke med. Som regel ender de opp med den samme aldersforskjellen, +5-10.

Anonymkode: f6e91...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...