AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #81 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner flere som jobber i statenseid foretak (ikke statsfinansiert) med to års erfaring og mastergrad med 560 000… eksempel på slike foretak Statkraft, Statnett blant annet. Departementene betaler LITE , så hadde holdt meg unna dem. Anonymkode: 8980b...edb Det er bra. Men nå har jeg 5 års erfaring, og føler meg ubrukelig da folk her nevner at jeg har dødende stilling. Det er en kjip beskjed og få, da jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 2191f...65c
Gjest bienvilleparish Skrevet 5. januar 2022 #82 Skrevet 5. januar 2022 Jeg tjener 550.000 og jeg er lastebilsjåfør med grunnskoleutdanning..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #83 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det mange utenfor IT-bransjen misforstår er et det ikke er arbeidstakers marked for alle stillinger innenfor IT. TS sin stilling som funksjonell tester er et godt eksempel på en type stilling innenfor IT som er døende, og som derfor tjener dårligere og det er vanskelig å finne en ny arbeidsplass for. Hovedsakelig er det stillinger som krever programmering som er ettertraktet når det kommer til IT-bransjen. Anonymkode: a1593...682 Det er riktig. Det som er mulig å outsource, er blitt outsourcet til utlandet. Det er riktig at det er kun stillinger som krever programmering som er ettertraktet. Jeg har skjønt at lønnen for sånne som meg, skal være 600.000. Jeg ligger 50.000 bak. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #84 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Elendig lønn. Jeg er sykepleier uten videreutdanning og har 570 i grunnlønn. Anonymkode: 6c811...7be Hvor jobber du? Hvor mange års ansiennitet har du? Jeg er også sykepleier, har to videreutdanninger, 20 år + ansiennitet og samme grunnlønn.... Og ja, TS, du tjener altfor lite.... Ville bytter jobb, mer lønn og mer trivsel, dersom jeg var deg. Anonymkode: c797a...c35
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #85 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor jobber du? Hvor mange års ansiennitet har du? Jeg er også sykepleier, har to videreutdanninger, 20 år + ansiennitet og samme grunnlønn.... Og ja, TS, du tjener altfor lite.... Ville bytter jobb, mer lønn og mer trivsel, dersom jeg var deg. Anonymkode: c797a...c35 OUS. 6 års ansiennitet. Anonymkode: 6c811...7be
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #86 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har 6 års utdannelse og 10 års ansiennitet, og like over 600 000 i året, som lærer. Bare til sammenligning. Anonymkode: 68b64...383 Jepp. Samme her. Lektor med Opprykk. 608 000 i året. Ti års ansennitet. Da har jeg vel 20k ekstra i kontaktlærertillegg. Tar vel noe slikt som 11 år å tjene inn tapt arbeidsfortjeneste på det 'opprykksåret'. Anonymkode: f14a6...877
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #87 Skrevet 5. januar 2022 oxycodone skrev (20 minutter siden): Jeg tjener 550.000 og jeg er lastebilsjåfør med grunnskoleutdanning.. Ja. Men da jobber du vel mer enn 37 timer i uka? Anonymkode: f14a6...877
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #88 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): OUS. 6 års ansiennitet. Anonymkode: 6c811...7be Hm, mulig jeg må flytte.... Anonymkode: c797a...c35
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #89 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor jobber du? Hvor mange års ansiennitet har du? Jeg er også sykepleier, har to videreutdanninger, 20 år + ansiennitet og samme grunnlønn.... Og ja, TS, du tjener altfor lite.... Ville bytter jobb, mer lønn og mer trivsel, dersom jeg var deg. Anonymkode: c797a...c35 Jeg forstår at jeg tjener alt for lite. Men jeg må finne ut hva jeg kan jobbe med, siden det er ikke bare å bytte fra ett døende stilling til noe nytt. Jeg prøver, og skal finne ut av det. Anonymkode: 2191f...65c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #90 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår at jeg tjener alt for lite. Men jeg må finne ut hva jeg kan jobbe med, siden det er ikke bare å bytte fra ett døende stilling til noe nytt. Jeg prøver, og skal finne ut av det. Anonymkode: 2191f...65c Kan jeg spørre hvorfor du fullførte en 5 års grad i informatikk om du ikke liker programmering? Anonymkode: 2eb89...5b7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #91 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår at jeg tjener alt for lite. Men jeg må finne ut hva jeg kan jobbe med, siden det er ikke bare å bytte fra ett døende stilling til noe nytt. Jeg prøver, og skal finne ut av det. Anonymkode: 2191f...65c Ønsker deg lykke til 🍀 Anonymkode: c797a...c35
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #92 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor du fullførte en 5 års grad i informatikk om du ikke liker programmering? Anonymkode: 2eb89...5b7 Du har rett i at jeg har fullført mastergrad i informatikk, som innebærer endel emner innenfor programmering. Valgbare emner har ikke vært innenfor programmering og det samme gjelder masteroppgaven. Jeg jobbet som utvikler i studietiden, men fant ikke motivasjonen for å jobbe med programmering i arbeidslivet da jeg hadde kommet til siste året på masteren. Jeg synes rett og slett, det ble for kjedelig å jobbe med programmering hele dagen. Det var annerledes når jeg var student. Det er årsaken. Tro meg, det er mange av oss. Vi kan/kunne programmering og vil ikke programmere. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #93 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ønsker deg lykke til 🍀 Anonymkode: c797a...c35 Har fått jobbtilbud ett annet sted i landet, takket nei, da familiesituasjonen ikke tillot det. Krevde og flytte med barn og familie til et ukjent sted. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #94 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du har rett i at jeg har fullført mastergrad i informatikk, som innebærer endel emner innenfor programmering. Valgbare emner har ikke vært innenfor programmering og det samme gjelder masteroppgaven. Jeg jobbet som utvikler i studietiden, men fant ikke motivasjonen for å jobbe med programmering i arbeidslivet da jeg hadde kommet til siste året på masteren. Jeg synes rett og slett, det ble for kjedelig å jobbe med programmering hele dagen. Det var annerledes når jeg var student. Det er årsaken. Tro meg, det er mange av oss. Vi kan/kunne programmering og vil ikke programmere. Anonymkode: 2191f...65c Skjønner. Håper du kommer opp i lønn. Anonymkode: 2eb89...5b7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #95 Skrevet 6. januar 2022 Jeg har 2 års høyskole og tjener over 850´ Master er bortkastet innen IT spør du meg. Og også i min klasse var det 4-5 (av 100) som virkelig kunne programmere. Anonymkode: 24059...9de
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #96 Skrevet 6. januar 2022 Gi blaffen i om funksjonell testing kanskje er døende TS, det som er det viktige er om du har vilje og litt evne til å lære noe nytt? Man må hele tiden lære seg nye ting innen IT, nesten uansett hva slags fagfelt innen IT man jobber med. Jeg kjenner nesten ingen som har jobbet med det samme hele tiden, folk som har jobbet f. eks. med drift har lært seg opp til å bli utviklere, litt det motsatte og noen kombinerer. Så kombineres dette også med automatisert testing/dev ops. kunnskap osv. Et annet alternativ kan være å jobbe noe mer med det administrative innen it, f. eks. lisenser/applikasjoner/salg e.l. hvis man ikke er motivert for den tekniske delen. Evt. kan man også ta den tyngre veien å starte opp noe selv, men da må man være motivert og helst ha en kundegruppe klar. Det du sier om sjefen din i et av innleggene er derimot ikke så bra. Du skriver at h*n ikke har sagt direkte til deg at h*n ikke er fornøyd, men har latt sine meninger gå gjennom andre? Dette er absolutt ikke holdbart, den type ledere bør man styre unna, så dersom dette er bedriftskulturen (Å snakke om andre heller en til ) så ville jeg heller søkt meg bort. Anonymkode: 0c9fc...1ce
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #97 Skrevet 6. januar 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har 2 års høyskole og tjener over 850´ Master er bortkastet innen IT spør du meg. Og også i min klasse var det 4-5 (av 100) som virkelig kunne programmere. Anonymkode: 24059...9de Master er ofte nyttig når det kommer til jobber innenfor IT som ikke er programmering. Men som utvikler så taper du egentlig penger på å ta en master i stedet for bare en bachelor. Anonymkode: a1593...682 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #98 Skrevet 6. januar 2022 Mastersyken lever enda altså. Jeg kunne programmere litt når jeg var 16 år og tok ekstrajobb som konsulent når jeg var 18. Hadde ikke "master" og det gikk ganske greit uten ja. Anonymkode: 24059...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå