AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #21 Skrevet 5. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du skiftet jobb underveis eller har du hatt den samme jobben siden du ble nyutdannet? Anonymkode: 2191f...65c Jeg har skiftet jobb to ganger, jobb 1 var jeg ett år, jobb 2 var ett år, så har jeg funnet meg til ro her jeg er nå. Anonymkode: 69bfd...7a8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #22 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har skiftet jobb to ganger, jobb 1 var jeg ett år, jobb 2 var ett år, så har jeg funnet meg til ro her jeg er nå. Anonymkode: 69bfd...7a8 Det forklarer saken. Jeg har aldri skiftet jobb, og dette er min første jobb etter jeg var nyutdannet. Det skal sies jeg brukte 4-5 måneder for å finne en IT-jobb som ikke krevde programmering. Da jeg ikke trivdes med det. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #23 Skrevet 5. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det forklarer saken. Jeg har aldri skiftet jobb, og dette er min første jobb etter jeg var nyutdannet. Det skal sies jeg brukte 4-5 måneder for å finne en IT-jobb som ikke krevde programmering. Da jeg ikke trivdes med det. Anonymkode: 2191f...65c Jeg forstår, håper det løser seg for deg! Krysser fingrene Anonymkode: 69bfd...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #24 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er dette bruttolønnen din inkludert alle tillegg? Anonymkode: 2191f...65c Årslønna mi er på 616k før kontaktlærertillegg Anonymkode: 68b64...383
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #25 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår, håper det løser seg for deg! Krysser fingrene Anonymkode: 69bfd...7a8 Takk for støtten Anonymkode: 2191f...65c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #26 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Årslønna mi er på 616k før kontaktlærertillegg Anonymkode: 68b64...383 Lønnen jeg har oppgitt er inkludert alle tillegg. Hva er bruttolønnen din inkludert alle tillegg? Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #27 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber som funksjonell tester i et privat konsulentselskap i Oslo. Har mastergrad og 5 års erfaring. Funksjonell testing vil si at jeg ikke jobber med programmering direkte. Jeg har hørt at noen av kollegaene mine ikke er fornøyde med meg. Lederen har ikke uttrykt dette, når jeg spurte dette direkte til vedkommende. Hva synes du om lønnen min og bør jeg skifte jobb? Anonymkode: 2191f...65c Det er lavt ja, hadde forstått det om du var nyansatt, men ikke etter fem år. Synes godt du kan være åpen om å ønske noe annet - da får du også se om de har noen andre muligheter til deg internt. Jeg var litt i samme situasjon som deg. Når jeg sa jeg begynte å søke andre jobber satte de opp min lønn med 70k. Når jeg byttet gikk jeg opp 90k til. Det er litt typisk at man må bytte jobb for å ikke bare få de årlige prosentene - gøy og godt for hjernen er det også å bytte! PS. Når du sier sjefen ikke liker deg tenker jeg bare å tipse deg om at en god sjef er det kanskje aller aller viktigste å se etter når man søker jobb. Man må ha personkjemi og bedriften/sjefen må kunne legge tilrette for at du skal trives og utvikle deg 😊 Anonymkode: 03f9c...169 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #28 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det skader vel ikke å sende noen søknader? Er ganske bra arbeidsmarked akkurat nå. Anonymkode: addea...f1b 🤣🤣🤣 Anonymkode: c5cb8...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #29 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lønnen jeg har oppgitt er inkludert alle tillegg. Hva er bruttolønnen din inkludert alle tillegg? Anonymkode: 2191f...65c Rundt 637k tror jeg Anonymkode: 68b64...383
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #30 Skrevet 5. januar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: 🤣🤣🤣 Anonymkode: c5cb8...b7b Skjønner ikke hvorfor du ler. Anonymkode: ad607...944
TLR Skrevet 5. januar 2022 #31 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er ingen jeg kan stole på. Med en gang jeg sier noe, så vet alle det. Det er slik det fungerer her. Det har skjedd med en tidligere kollega. Vedkommende som ble brukt som referanse sa det til en annen kollega. Da visste alle på jobben at vedkommende ikke har vært på hos "legen". Anonymkode: 2191f...65c Det er det man kaller et dårlig arbeidsmiljø. Kjedelig med folk som snakker for mye
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #32 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er lavt ja, hadde forstått det om du var nyansatt, men ikke etter fem år. Synes godt du kan være åpen om å ønske noe annet - da får du også se om de har noen andre muligheter til deg internt. Jeg var litt i samme situasjon som deg. Når jeg sa jeg begynte å søke andre jobber satte de opp min lønn med 70k. Når jeg byttet gikk jeg opp 90k til. Det er litt typisk at man må bytte jobb for å ikke bare få de årlige prosentene - gøy og godt for hjernen er det også å bytte! PS. Når du sier sjefen ikke liker deg tenker jeg bare å tipse deg om at en god sjef er det kanskje aller aller viktigste å se etter når man søker jobb. Man må ha personkjemi og bedriften/sjefen må kunne legge tilrette for at du skal trives og utvikle deg 😊 Anonymkode: 03f9c...169 Sjefen har sagt at han ikke liker, men har gitt inntrykk av det gjennom andre kollegaer. Når vedkommende snakker med meg, så oppfører vedkommende seg profesjonelt. Lederen klarer fint å skille mellom sak og person for å si det slik. Det er ikke til hinder for trivsel, men kanskje hindrer for lønn? Du har rett i at jeg har bare fått årlige prosentene i 5 år. Jeg trodde var det man fikk og slo meg til ro med det. Jeg var også så dum og godtok det første tilbudet de ga meg uten at jeg forhandlet om lønn først. Mener du virkelig at jeg bør være åpen om at ser etter andre muligheter. Konsulentselskapet jeg jobber i, er relativt liten. Uten at jeg vil si antallet, da jeg kan bli gjenkjent. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #33 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rundt 637k tror jeg Anonymkode: 68b64...383 Da tjener du ca 90.000 mer enn meg. Det er stor forskjell og kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #34 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjefen har ikke sagt at han liker, men har gitt inntrykk av det gjennom andre kollegaer. Når vedkommende snakker med meg, så oppfører vedkommende seg profesjonelt. Lederen klarer fint å skille mellom sak og person for å si det slik. Det er ikke til hinder for trivsel, men kanskje hindrer for lønn? Du har rett i at jeg har bare fått årlige prosentene i 5 år. Jeg trodde var det man fikk og slo meg til ro med det. Jeg var også så dum og godtok det første tilbudet de ga meg uten at jeg forhandlet om lønn først. Mener du virkelig at jeg bør være åpen om at ser etter andre muligheter. Konsulentselskapet jeg jobber i, er relativt liten. Uten at jeg vil si antallet, da jeg kan bli gjenkjent. Anonymkode: 2191f...65c Glemte "ikke", da endrer setningen mening. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #35 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da tjener du ca 90.000 mer enn meg. Det er stor forskjell og kan ikke sammenlignes. Anonymkode: 2191f...65c Ja… Så kanskje du BURDE tjene mer, og skifte jobb..? Anonymkode: 68b64...383
Gjest Nimbus2000 Skrevet 5. januar 2022 #36 Skrevet 5. januar 2022 (endret) k Endret 5. januar 2022 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #37 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): 🤣🤣🤣 Anonymkode: c5cb8...b7b Hvorfor ler du? Det er fakta. Anonymkode: addea...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #38 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jobber som funksjonell tester i et privat konsulentselskap i Oslo. Har mastergrad og 5 års erfaring. Funksjonell testing vil si at jeg ikke jobber med programmering direkte. Jeg har hørt at noen av kollegaene mine ikke er fornøyde med meg. Lederen har ikke uttrykt dette, når jeg spurte dette direkte til vedkommende. Hva synes du om lønnen min og bør jeg skifte jobb? Anonymkode: 2191f...65c Elendig lønn. Jeg er sykepleier uten videreutdanning og har 570 i grunnlønn. Anonymkode: 6c811...7be 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #39 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mener du virkelig at jeg bør være åpen om at ser etter andre muligheter. Ja! Selvfølgelig! ALLE ser seg om etter nye muligheter. Bare se på LinkedIn. Folk skifter jobb hele tiden😊 Anonymkode: addea...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #40 Skrevet 5. januar 2022 Det er da helt normalt å søke på andre jobber. Hvis du skal være redd for at noen du jobber med skal finne ut at du søker jobb, blir du jo værende der du er nå for alltid. Anonymkode: dc568...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå