AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Jeg jobber som funksjonell tester i et privat konsulentselskap i Oslo. Har mastergrad og 5 års erfaring. Funksjonell testing vil si at jeg ikke jobber med programmering direkte. Jeg har hørt at noen av kollegaene mine ikke er fornøyde med meg. Lederen har ikke uttrykt dette, når jeg spurte dette direkte til vedkommende. Hva synes du om lønnen min og bør jeg skifte jobb? Anonymkode: 2191f...65c 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Jeg tjener 600k I bank uten utdanning og med 7 års erfaring så ja jeg ville definitivt tenkt at du burde se deg rundt etter noe annet som gir mer lønn. Anonymkode: 8bc64...818 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Har Master med lignende utdannelse og erfaring som deg ts. Jeg tjener 540 000,- ikke akkurat fornøyd nei, men er så sabla vanskelig å finne annen jobb. Anonymkode: 9dc0c...d54 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har Master med lignende utdannelse og erfaring som deg ts. Jeg tjener 540 000,- ikke akkurat fornøyd nei, men er så sabla vanskelig å finne annen jobb. Anonymkode: 9dc0c...d54 Hvilken utdanning har du? Bor du også i Oslo? Anonymkode: 2191f...65c 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Det skader vel ikke å sende noen søknader? Er ganske bra arbeidsmarked akkurat nå. Anonymkode: addea...f1b 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skader vel ikke å sende noen søknader? Er ganske bra arbeidsmarked akkurat nå. Anonymkode: addea...f1b Det stemmer, men jeg kan vel ikke gå på mange intervjuer uten at de på jobben legger merke til det. I tillegg er det slik at jeg har bare èn referanse, sjefen har tidligere jobben. Kan ikke bruke veilederne på masteroppgaven igjen, da det har gått 5 år. Jeg kan ikke bruke noen av kollegaene mine heller. Dersom en person vet det, så vet alle det. Det vil jeg helst unngå. Ønsker bare å høre hva de andre tenker her. Anonymkode: 2191f...65c 1
TLR Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber som funksjonell tester i et privat konsulentselskap i Oslo. Har mastergrad og 5 års erfaring. Funksjonell testing vil si at jeg ikke jobber med programmering direkte. Jeg har hørt at noen av kollegaene mine ikke er fornøyde med meg. Lederen har ikke uttrykt dette, når jeg spurte dette direkte til vedkommende. Hva synes du om lønnen min og bør jeg skifte jobb? Anonymkode: 2191f...65c Du har en mastergrad og tjener såpass lite pluss et dårlig miljø når noen klager på deg. Se deg om etter ny jobb fort. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 TLR skrev (Akkurat nå): Du har en mastergrad og tjener såpass lite pluss et dårlig miljø når noen klager på deg. Se deg om etter ny jobb fort. De har bare klaget på meg en gang, men jeg er klar over at jeg tjener lite. Hvor ekstremt er lønnsnivået mitt? Folk i staten tjener vel samme som meg, gjør de ikke det? Anonymkode: 2191f...65c 1
TLR Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer, men jeg kan vel ikke gå på mange intervjuer uten at de på jobben legger merke til det. I tillegg er det slik at jeg har bare èn referanse, sjefen har tidligere jobben. Kan ikke bruke veilederne på masteroppgaven igjen, da det har gått 5 år. Jeg kan ikke bruke noen av kollegaene mine heller. Dersom en person vet det, så vet alle det. Det vil jeg helst unngå. Ønsker bare å høre hva de andre tenker her. Anonymkode: 2191f...65c Forstår at du ikke vil si det på jobben. Angående referanser det må være personer som du stoler på. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har kun et fagbrev og tjener nesten det dobbelte av deg. Du burde definitivt tjene bedre. Anonymkode: 8015e...579 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Til sammenligning bor jeg på sørlandet, har bacehlor og 7 års erfaring, jeg tjener 100K mer enn deg. Her nede er det i hvertfall arbeidstakers marked og mange muligher for å få jobb innen IT. Ikke alle stillinger er utlyst, så bruk nettverket ditt, linkedin og bemanningsbyråer er mitt tips. Lykke til! Anonymkode: 69bfd...7a8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 TLR skrev (Akkurat nå): Forstår at du ikke vil si det på jobben. Angående referanser det må være personer som du stoler på. Det er ingen jeg kan stole på. Med en gang jeg sier noe, så vet alle det. Det er slik det fungerer her. Det har skjedd med en tidligere kollega. Vedkommende som ble brukt som referanse sa det til en annen kollega. Da visste alle på jobben at vedkommende ikke har vært på hos "legen". Anonymkode: 2191f...65c 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Ei jeg kjenner tjener 610.000 med akkurat samme arbeidsoppgave. Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen jeg kan stole på. Med en gang jeg sier noe, så vet alle det. Det er slik det fungerer her. Det har skjedd med en tidligere kollega. Vedkommende som ble brukt som referanse sa det til en annen kollega. Da visste alle på jobben at vedkommende ikke har vært på hos "legen". Anonymkode: 2191f...65c Tror de mente en du kan stole på sier noe fint om deg i referanseintervjuet 😊 Og hvorfor ikke være åpen om at du ønsker nye utfordringer? Du har jo vært der i 5 år. Helt normalt å se seg om etter en ny erfaring da. Da slipper du å lyve. Du må nok sikkert jobbe litt kveld/overtid for å kompensere for tiden intervjuene tar, men det går vel bra? Jeg har selv brukt min nåværende leder som referanse nylig og det har vært en fin opplevelse. Anonymkode: addea...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til sammenligning bor jeg på sørlandet, har bacehlor og 7 års erfaring, jeg tjener 100K mer enn deg. Her nede er det i hvertfall arbeidstakers marked og mange muligher for å få jobb innen IT. Ikke alle stillinger er utlyst, så bruk nettverket ditt, linkedin og bemanningsbyråer er mitt tips. Lykke til! Anonymkode: 69bfd...7a8 Har du skiftet jobb underveis eller har du hatt den samme jobben siden du ble nyutdannet? Anonymkode: 2191f...65c 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har 5 års utdannelse, 20 års ansinnitet, og tjener 535000. Anonymkode: 9e035...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 5 års utdannelse, 20 års ansinnitet, og tjener 535000. Anonymkode: 9e035...5c0 Trodde det var bare meg som tjente dårlig. Er dette bruttolønnen din inkludert alle tillegg? Anonymkode: 2191f...65c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har 6 års utdannelse og 10 års ansiennitet, og like over 600 000 i året, som lærer. Bare til sammenligning. Anonymkode: 68b64...383 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Etter såpass mange år i arbeidslivet er det erfaringen som avgjør lønn og ikke utdanningen din, og 550k er definitivt for lite i ditt tilfelle. Hvis du bytter jobb så klarer du lett 600-650k. Anonymkode: 68861...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 6 års utdannelse og 10 års ansiennitet, og like over 600 000 i året, som lærer. Bare til sammenligning. Anonymkode: 68b64...383 Er dette bruttolønnen din inkludert alle tillegg? Anonymkode: 2191f...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå