AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Del Skrevet 5. januar 2022 Hørte nylig på en podkast med Lilli Bendris og Camillo Løken som handler om livet etter døden og astralplanet. Veldig interessant tema, og de prater blant annet om hvordan man drar med seg energier som man har når man lever inn i døden. Astralplanet blir en slags mellomstasjon og består av flere dimensjoner man reiser igjennom,. F.eks en ikke troende person som ikke tror på livet etter døden eller det åndelige, vil manifestere dette inn i døden, og oppleve mørke i starten. En bitter person vil dra dette med seg det, osv... I denne dimensjonen blir man da til sjelen utvikler seg og finner sin vei videre. Hva tenker dere om dette? Synes det er veldig interessant, og har selv ingen tro på at akkurat vi hver enkelt person har én enkel sjel ene og alene som kun har fått dette ene lille livet på jorda utlevert, et liv som kun er som et lite sekund i det åndelige og det enorme universelle. Det er så mye mer. Anonymkode: 48361...b29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Del Skrevet 5. januar 2022 Dette er bare tull, fantasi og ønsketenking. Det finnes ikke et eneste vitenskapelig bevis på at dette er reelt, begge disse to tjener penger på å lure overtroiske og lettlurte personer med pseudovitenskap og store ord. Anonymkode: 92b5b...0e5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Del Skrevet 5. januar 2022 Hva jeg tenker om det? Svada, fra ende til annen. Anonymkode: 573d2...5e0 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 5. januar 2022 #4 Del Skrevet 5. januar 2022 Interessant er det, men som brukeren over skriver, det er bare svada. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. januar 2022 #5 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er bare tull, fantasi og ønsketenking. Det finnes ikke et eneste vitenskapelig bevis på at dette er reelt, begge disse to tjener penger på å lure overtroiske og lettlurte personer med pseudovitenskap og store ord. Anonymkode: 92b5b...0e5 Akkurat dette her tenker jeg og. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. januar 2022 #6 Del Skrevet 5. januar 2022 (endret) Lilli Bendris er nok snill på sin måte, men hun tjener faktisk så mye på godtroende dumme mennesker. Så det ligger nok en god del kynisme i hennes natur. Selvfølgelig er det bare tull hun kommer med. Hun er på nivå med Durek. Bare at Durek er litt tikk tikk i hodet, ved siden av å være narsissist. Benris er bare utspekulert. Endret 5. januar 2022 av SoWhat? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. januar 2022 #7 Del Skrevet 5. januar 2022 Dette er jo bare tull, hvorfor skulle det liksom finnes noe slikt? Noe så konkret? Jeg tror på mye overnaturlige og uforklarlige ting. Fordi man ikke har en beviselig fasit på det ene eller det andre så holder jeg meg åpen for veldig mye. Men når folk sier de har sannheten så vet du at de er løgnere og bedragere. Ingen mennesker vet hva som kommer etter døden. Noen kan TRO at de vet, men ingen vet. Og det burde oppegående folk skjønne. Så både de som tjener seg rike på andres godtroenhet og de som tror på de som sier at de har fasiten er jo ikke helt riktig nagla. Lilli vet ikke mer enn deg og meg om dette. Det hun vet mer om enn deg og meg er hvordan man skal lure folk for penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Del Skrevet 5. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (15 minutter siden): Interessant er det, men som brukeren over skriver, det er bare svada. Dere som sier at dette er svada, hvordan vet dere det så sikkert? Hvordan kan dere med sikkerhet sitte her å påstå noe dere ikke har opplevd selv, lurer jeg på? Ikke en gang forskere kan si med sikkerhet hva forklaringen på nær døden opplevelser er, og det forskes stadig mer. Anonymkode: 48361...b29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 5. januar 2022 #9 Del Skrevet 5. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere som sier at dette er svada, hvordan vet dere det så sikkert? Hvordan kan dere med sikkerhet sitte her å påstå noe dere ikke har opplevd selv, lurer jeg på? Ikke en gang forskere kan si med sikkerhet hva forklaringen på nær døden opplevelser er, og det forskes stadig mer. Anonymkode: 48361...b29 Hvorfor er det meg du siterer og stiller dette spørsmålet? Jeg er ikke den eneste som har sagt det er tull. Selvfølgelig vet jeg ikke, men det gjør heller ikke de som tror. Endret 5. januar 2022 av Balian d'Ibelin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Del Skrevet 5. januar 2022 loveli skrev (4 minutter siden): Dette er jo bare tull, hvorfor skulle det liksom finnes noe slikt? Noe så konkret? Jeg tror på mye overnaturlige og uforklarlige ting. Fordi man ikke har en beviselig fasit på det ene eller det andre så holder jeg meg åpen for veldig mye. Men når folk sier de har sannheten så vet du at de er løgnere og bedragere. Ingen mennesker vet hva som kommer etter døden. Noen kan TRO at de vet, men ingen vet. Og det burde oppegående folk skjønne. Så både de som tjener seg rike på andres godtroenhet og de som tror på de som sier at de har fasiten er jo ikke helt riktig nagla. Lilli vet ikke mer enn deg og meg om dette. Det hun vet mer om enn deg og meg er hvordan man skal lure folk for penger. Eneste jeg ser som virkelig påstår at noe er sannheten er de som sier at det ikke finnes noe mer, enda de ikke vet. Bare se her i tråden. Lilli sier det hun ser, og så får det jo være opp til hver enkelt å tro hva de vil om det. Men ikke påstå hardnakket at noe dere ikke vet noe som helst om bare er svada, vet ikke hvordan noen kan tro at de er i stand til å gjøre det. Anonymkode: 48361...b29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Del Skrevet 5. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det meg du siterer og stiller dette spørsmålet? Jeg er ikke den eneste som har sagt det er tull. Spørsmålet var rettet til alle som skrev det samme. Valgte ditt innlegg tilfeldig siden det ble så mange å sitere. Hadde uansett satt pris på å få svar på spørsmålet. Hvordan kan du f.eks si med sikkerhet at det bare er svada? Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. januar 2022 #12 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere som sier at dette er svada, hvordan vet dere det så sikkert? Hvordan kan dere med sikkerhet sitte her å påstå noe dere ikke har opplevd selv, lurer jeg på? Ikke en gang forskere kan si med sikkerhet hva forklaringen på nær døden opplevelser er, og det forskes stadig mer. Anonymkode: 48361...b29 Nei, ingen vet, og ikke forskere vet hva som skjer etter døden. De har bare teorier. Så hvorfor skal Bendris vite noe ingen andre vet? 🙂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Del Skrevet 5. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det meg du siterer og stiller dette spørsmålet? Jeg er ikke den eneste som har sagt det er tull. Selvfølgelig vet jeg ikke, men det gjør heller ikke de som tror. Nei, men du og de som ikke tror kan ikke si at noe er svada, bare for at dere ikke tror det. Anonymkode: 48361...b29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Del Skrevet 5. januar 2022 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Nei, ingen vet, og ikke forskere vet hva som skjer etter døden. De har bare teorier. Så hvorfor skal Bendris vite noe ingen andre vet? 🙂 Ja det er bare teorier, og det er nettopp det som gjør dette temaet så interessant. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Del Skrevet 5. januar 2022 Nei det tror jeg ikke på det der at det er forskjellig fra om personen er troende eller ikke og bitter eller glad osv. Døden er lik for alle og hvis det fins et astralplan er den også ganske lik Anonymkode: b91b4...c7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. januar 2022 #16 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eneste jeg ser som virkelig påstår at noe er sannheten er de som sier at det ikke finnes noe mer, enda de ikke vet. Bare se her i tråden. Lilli sier det hun ser, og så får det jo være opp til hver enkelt å tro hva de vil om det. Men ikke påstå hardnakket at noe dere ikke vet noe som helst om bare er svada, vet ikke hvordan noen kan tro at de er i stand til å gjøre det. Anonymkode: 48361...b29 *raises hand* Jeg kaller det også svada og jeg sier IKKE at det ikke finnes noe mer. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Del Skrevet 5. januar 2022 Entern skrev (4 minutter siden): *raises hand* Jeg kaller det også svada og jeg sier IKKE at det ikke finnes noe mer. 😉 Har full forståelse for at noen tror at det er svada, men å si at det er det med sikkerhet er noe annet. Det er det ingen som er opplyste nok om innen dette temaet til å gjøre😊 Å tro kan vi alle gjøre på hver vår måte. Jeg har tro på at det finnes mer, og alt som kommer fram rundt dette tar jeg i mot med undring. Anonymkode: 48361...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 5. januar 2022 #18 Del Skrevet 5. januar 2022 Tenker det var der Brødrene Dahl lette etter spektralsteinene 🤷♀️ Jeg mener det er jo en like god teori som alle andre slik jeg ser det🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. januar 2022 #19 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har full forståelse for at noen tror at det er svada, men å si at det er det med sikkerhet er noe annet. Det er det ingen som er opplyste nok om innen dette temaet til å gjøre😊 Å tro kan vi alle gjøre på hver vår måte. Jeg har tro på at det finnes mer, og alt som kommer fram rundt dette tar jeg i mot med undring. Anonymkode: 48361...b29 Jeg respekterer din tro 😊 Er enig i at man skal ha et åpent sinn 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 5. januar 2022 #20 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dere som sier at dette er svada, hvordan vet dere det så sikkert? Hvordan kan dere med sikkerhet sitte her å påstå noe dere ikke har opplevd selv, lurer jeg på? Ikke en gang forskere kan si med sikkerhet hva forklaringen på nær døden opplevelser er, og det forskes stadig mer. Vi kan ikke med sikkerhet si at det de påstår er feil og ikke eksisterer, fordi det er helt umulig å bevise. Jeg kan godt hevde at i en galakse langt unna, finnes det enhjørninger som promper ut engler - og ingen kan med sikkerhet bevise at dette ikke er sant. Men når det finnes nøyaktig absolutt ingen bevis eller rasjonelle grunner til å tro at det som hevdes er sant, kan vi allikevel med sikkerhet si at de som hevder dette kommer med svada. Ikke fordi det er umulig at det er sant, men fordi de helt tydelig kommer med påstander de ikke har noe som helst grunnlag for å komme med. Vi trenger ikke å sjekke alla galakser i universet for å konkludere at det er svada å hevde at det finnes enhjørninger som promper engler - selv om vi ikke med sikkerhet kan si at det ikke er sant. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå