Klementina123 Skrevet 5. januar 2022 #1 Del Skrevet 5. januar 2022 (endret) Hei! Jeg er en 27 år gammel kvinne med samboer. Barneønsket har vært et stort tema for oss helt siden vi møttes og nå ønsker vi å bli en familie. I går var jeg hos fastlegen for å fjerne spiralen. Jeg gruet meg veldig til smertene, men det gikk over all forventning og var over på ett blunk! Ellers bruker jeg ingen eggløsningstester o.l., men har hatt en fast følgesvenn i mange mange år: appen "Flo". Den viser at eggløsning er den 11.januar. Som vil si at blå dager starter fra og med fredag Endret 19. januar 2022 av Klementina123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 5. januar 2022 #2 Del Skrevet 5. januar 2022 Spennende! Gleder meg til å følge deg i prosessen ✨ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 5. januar 2022 Jeg har kjent på en helt tydelig blanding av følelser helt siden vi bestemte oss for å prøve å bli gravide. Jeg veksler mellom å føle lykkerus til å få full panikk. Fra å kjenne at jeg gleder meg til å føle uro. Har fått uvirkelighetsfølelse, rett og slett. Tenk at vi frivillig velger bort dette flotte livet og hverdagen som vi kjenner den, til å takke ja til et liv og hverdag fylt med slitsomhet, søvnmangel, smerter og sorger, bekymringer og depresjon/sinne! Vi er fullstendig klar over at lykkefølelsen daler når man er småbarnsforeldre, og jammen gjør vi dette likevel! Vi mennesker er klin gærne! Det var kveldens utblåsing! Jeg synes det er godt å få ut tankene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 19. januar 2022 Det er en uke til mensen, og jeg har de siste dagene hatt følgende symptomer: - ømme bryster - kvalme - angst - gråtetrang Er dette samme symptomer som ved graviditet også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 19. januar 2022 #5 Del Skrevet 19. januar 2022 Hei! Jeg vil gjerne følge deg på veien videre 🌸 her er det også en uke til (forhåpentligvis ikke) mensen!! Dine symptomer kan både være tidlig graviditet og PMS. Det er vanskelig å skille disse symptomene dessverre 😅 man må nesten bare vente til man kan teste. Masse lykke til og håper du får positiv test! 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 23. januar 2022 Jeg tok en test i morges da jeg våknet med kvalme. Den viste negativ. Det er fremdeles 4 dager til menstruasjon, men ville gi det et forsøk siden jeg har vært plaget av mye kvalme og brekninger i det siste. Det kan såklart skyldes andre ting også. Har også lagt merke til at ømheten i brystene også er borte. Nå er jeg ekstra observant naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 23. januar 2022 #7 Del Skrevet 23. januar 2022 Klementina123 skrev (På 5.1.2022 den 20.58): Jeg har kjent på en helt tydelig blanding av følelser helt siden vi bestemte oss for å prøve å bli gravide. Jeg veksler mellom å føle lykkerus til å få full panikk. Fra å kjenne at jeg gleder meg til å føle uro. Har fått uvirkelighetsfølelse, rett og slett. Tenk at vi frivillig velger bort dette flotte livet og hverdagen som vi kjenner den, til å takke ja til et liv og hverdag fylt med slitsomhet, søvnmangel, smerter og sorger, bekymringer og depresjon/sinne! Vi er fullstendig klar over at lykkefølelsen daler når man er småbarnsforeldre, og jammen gjør vi dette likevel! Vi mennesker er klin gærne! Det var kveldens utblåsing! Jeg synes det er godt å få ut tankene. Hei! Jeg vil gjerne følge deg videre! Har hatt akkurat de samme tankene faktisk! TENK å velge vekk det fantastiske livet med drinker, fester, spontanitet, søvn og reiser!!! 😅😅 For ikke å nevne fødse som man må gjennom!! Har gått gjennom en del runder med de samme tankene. Sluttet på p-piller for to år siden, og har utsatt prøvingen helt til nå. Ble uventet gravid i desember og kjente da på en slags ro og lykke jeg aldri hadde sett for meg. Tenker nå at det er fult mulig at livet rett og slett kan bli MYE bedre og fylt med glede og kjærlighet. Om man er to om det får man nok også tid til noen av tingene man likte før barn, kanskje ikke alt. Jeg mistet dessverre, men ble etter opplevelsen med å vente barn sikker på at det er dette vi vil ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 23. januar 2022 #8 Del Skrevet 23. januar 2022 Klementina123 skrev (7 minutter siden): Jeg tok en test i morges da jeg våknet med kvalme. Den viste negativ. Det er fremdeles 4 dager til menstruasjon, men ville gi det et forsøk siden jeg har vært plaget av mye kvalme og brekninger i det siste. Det kan såklart skyldes andre ting også. Har også lagt merke til at ømheten i brystene også er borte. Nå er jeg ekstra observant naturligvis. Hei! Så spennende. Noen av symptomene du beskriver kan kanskje være graviditet ja eller PMS. Jeg gikk på p-piller i 8 år og sluttet på dem for to år siden. De første syklusene etter var jeg heeeelt sikker på at jeg var gravid hver syklus da jeg hadde PMS. Jeg var kvalm, dårlig, nedstemt osv. Jeg var rett og slett ikke forberedt på hvor dårlig jeg blir av PMS uten hormonell prevensjon… Krysser fingrene for at det sitter en spire der! Absolutt mulig! 🤞🤞☺️Er også mulig kroppen trenger litt tid på å komme tilbake til normal syklus etter spiralen er tatt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 23. januar 2022 #9 Del Skrevet 23. januar 2022 Klementina123 skrev (2 timer siden): Jeg tok en test i morges da jeg våknet med kvalme. Den viste negativ. Det er fremdeles 4 dager til menstruasjon, men ville gi det et forsøk siden jeg har vært plaget av mye kvalme og brekninger i det siste. Det kan såklart skyldes andre ting også. Har også lagt merke til at ømheten i brystene også er borte. Nå er jeg ekstra observant naturligvis. Så spennende med alle disse symptomene. Spesielt siden du nettopp har fjernet spiralen! Hadde jo vært veldig gøy om det gikk på første forsøk for dere 🙊 det kan også hende at dette er vanlige pms symptomer som du ikke har hatt før pga spiralen. Blir spennende dager i vente 😄 4 dager før mens er ganske tidlig, er ikke sikkert egget har festa seg enda 😊 lykke til 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementina123 Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 20. februar 2022 Da fikk jeg positiv test. Etter bare to prøveperioder... Vi prøvde vel ikke egentlig første gang heller da vi testet ut jente-metoden. Dvs vi hadde samleie en gang en uke før eggløsning. Men jammen våknet jeg opp i helgen, kjente at noe var annerledes siden mensen ikke hadde kommet, kjøpte tester , dro hjem, tisset og så to streker... så sånn sett klaffet det på første forsøk... Det er mange følelser i sving nå. Jeg må bare spørre, pleier dere å lage ny dagbok når dere finner ut dere har blitt gravide? For dette er vel en prøverdagbok.. Skal jeg hive meg på gravid-dagboka? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 20. februar 2022 #11 Del Skrevet 20. februar 2022 Gratulerer så mye!! 🥰 Forstår at det er mange følelser i sving. Det er nok litt forskjellig når folk lager graviddagbok. Noen med en gang, andre når de har vært på ultralyd, eventuelt har kommet til uke 12. Du må bare kjenne på hva som er riktig for deg! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 20. februar 2022 #12 Del Skrevet 20. februar 2022 Gratulerer så mye 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 6. mars 2022 #13 Del Skrevet 6. mars 2022 Hurra! Gratulerer! Så kjekt at det klaffet så fort 😊 hvordan går det med deg nå? 😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå