AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Pga en ekstra liten kar som plutselig meldte sin ankomst trenger jeg tips til smal beltestol for de to eldste. De har i dag Besafe Izi flex i-size, men de er ganske brede. Hadde håpet å slippe å bytte bil🙈 Anonymkode: f163f...15f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Må legge til at problemet er å nå tak i selefestet, bredden foran er ikke så viktig. Anonymkode: f163f...15f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Hvor gamle og store er de eldste da? Britax Adventure, evt Britax Discovery er smale stoler. Men når stolen i seg selv er smal, så blir det jo mindre plass å sitte i stolen også, så størrelsen på barnet har noe å si for hvilken stol som kan anbefales. Plasseringen av stolene i bilen har også innvirkning på plassen. Ofte vil bakovervendt i midten gi bedre plass på sidene. To beltestoler ved siden av hverandre er ofte vanskelig Anonymkode: 79549...29e 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gamle og store er de eldste da? Britax Adventure, evt Britax Discovery er smale stoler. Men når stolen i seg selv er smal, så blir det jo mindre plass å sitte i stolen også, så størrelsen på barnet har noe å si for hvilken stol som kan anbefales. Plasseringen av stolene i bilen har også innvirkning på plassen. Ofte vil bakovervendt i midten gi bedre plass på sidene. To beltestoler ved siden av hverandre er ofte vanskelig Anonymkode: 79549...29e Barna er ganske smale, så der er det ikke noe problem. Bakovervendt i midten er jo utrolig kronglete da? Anonymkode: f163f...15f
Gjest Chroma Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 For at det skal være trygt må du finne stoler som passer barna, ikke bare bilen. Det hjelper ikke med en stol som passer bilen hvis barna får beltet feil plassert osv.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Chroma skrev (Akkurat nå): For at det skal være trygt må du finne stoler som passer barna, ikke bare bilen. Det hjelper ikke med en stol som passer bilen hvis barna får beltet feil plassert osv. Det forstår jeg🙄🙄 Ikke det jeg spurte om Anonymkode: f163f...15f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Barna er ganske smale, så der er det ikke noe problem. Bakovervendt i midten er jo utrolig kronglete da? Anonymkode: f163f...15f Det blir en vanesak, man klarer å tilpasse seg hvis man må. Min tredje satt i midten fra nyfødt. Beltestoler på hver side. Gikk helt greit for min del. Anonymkode: 79549...29e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Bakovervendt i midten er eneste mulig løsning for deg, i praksis. Anonymkode: ba4cc...e67
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det forstår jeg🙄🙄 Ikke det jeg spurte om Anonymkode: f163f...15f Du spør jo etter smale stoler, ikke stoler som passer barna dine. Høyde og vekt på barna er vesentlig for å kunne gi gode råd. Anonymkode: 9e01d...0b6
Gjest Chroma Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du spør jo etter smale stoler, ikke stoler som passer barna dine. Høyde og vekt på barna er vesentlig for å kunne gi gode råd. Anonymkode: 9e01d...0b6 Nettopp.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du spør jo etter smale stoler, ikke stoler som passer barna dine. Høyde og vekt på barna er vesentlig for å kunne gi gode råd. Anonymkode: 9e01d...0b6 Barna mine er så smale at de passer alle bilstoler. 5 og 7 år. Sånn Anonymkode: f163f...15f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Barna mine er så smale at de passer alle bilstoler. 5 og 7 år. Sånn Anonymkode: f163f...15f Herregud 😅 Om de er så smal, vil de absolutt ikke passe inn i alle bilstoler. Anonymkode: 7ea6d...d6c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Barna mine er så smale at de passer alle bilstoler. 5 og 7 år. Sånn Anonymkode: f163f...15f Hvis de er så smale passer de ikke de største stolene, så igjen, det er feil. Anonymkode: 9e01d...0b6
Gjest Chroma Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna mine er så smale at de passer alle bilstoler. 5 og 7 år. Sånn Anonymkode: f163f...15f Dette er grunnen til at folk spør, nettopp fordi smale og lette barn ikke passer i hvilken som helst stol. Du må ta de med og prøve forskjellige stoler og så prøve de i bilen.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 Jeg spør etter smale beltestoler.. Hvilke som passer barna kan jeg vel vurdere etter hvert.. Det trenger ikke de som gir meg råd om smale stoler tenke på, men flott at det har blitt påpekt mange ganger i denne tråden. Jeg har tre barn og er et oppegående menneske. Stol på at jeg ikke kjøper stoler som barna mine ikke har det trygt og godt i. Sånn. Jeg spør igjen; Kjenner noen til smale beltestoler? Anonymkode: f163f...15f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 21.49): Herregud 😅 Om de er så smal, vil de absolutt ikke passe inn i alle bilstoler. Anonymkode: 7ea6d...d6c Men jeg spør jo etter smale stoler, ikke brede. Hvis du ikke vet svaret på det spørsmålet jeg stilte så forstår jeg ikke hvorfor det skal svares? Anonymkode: f163f...15f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #17 Skrevet 7. januar 2022 Chroma skrev (På 5.1.2022 den 22.41): Dette er grunnen til at folk spør, nettopp fordi smale og lette barn ikke passer i hvilken som helst stol. Du må ta de med og prøve forskjellige stoler og så prøve de i bilen. Her jeg bor har vi kun barnas hus. Vi har prøvd alle konfigurasjoner de har der, men de har ikke sørlig mange stoler på lager. Derfor spør jeg her. Da ender jeg kanskje med et par stoler det er verdt å bestille/teste ut.. Anonymkode: f163f...15f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #18 Skrevet 8. januar 2022 Igjen, jeg tror ikke du finner, TS. For stoler er jo smale nede, hvis de ikke har sånne "horn", men de er uansett brede oppe, pga disse side-beskyttelser. Og da får du uansett ikke to ved siden av hverandre i baksette, og bruke isofix. Jo mindre du har veldig stor bil. Uten isofix vil den ytterste bilstolen stå litt på skrå? men det kommer kanskje an på bilen.. uansett, jeg har sett finn-annonser der de har fjernet de øvre sidebeskyttelse-puttene på stolene, for å få tre beltestoler i baksette på en bil. Men det virker så usikkert at da kan man vel like greit bruke bilpute i midten. Be safe izi up fix er smal. Men igjen, det er den dele som jeg uthevet, som jeg tror blir begrensing. foreslår altså igjen at du prøver heller babyen i midten. Så deler du eldste og mellomste i baksette, kan også føre til roligere baksette. 😄 At de ikke slår hverandre hele tiden. Anonymkode: ba4cc...e67
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Igjen, jeg tror ikke du finner, TS. For stoler er jo smale nede, hvis de ikke har sånne "horn", men de er uansett brede oppe, pga disse side-beskyttelser. Og da får du uansett ikke to ved siden av hverandre i baksette, og bruke isofix. Jo mindre du har veldig stor bil. Uten isofix vil den ytterste bilstolen stå litt på skrå? men det kommer kanskje an på bilen.. uansett, jeg har sett finn-annonser der de har fjernet de øvre sidebeskyttelse-puttene på stolene, for å få tre beltestoler i baksette på en bil. Men det virker så usikkert at da kan man vel like greit bruke bilpute i midten. Be safe izi up fix er smal. Men igjen, det er den dele som jeg uthevet, som jeg tror blir begrensing. foreslår altså igjen at du prøver heller babyen i midten. Så deler du eldste og mellomste i baksette, kan også føre til roligere baksette. 😄 At de ikke slår hverandre hele tiden. Anonymkode: ba4cc...e67 Takk for svar. Problemet hos oss er egentlig ikke de vingene men det å få på bilbeltet. Det blir så trolig trangt i mellom stolene bak der. Anonymkode: f163f...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå