Gå til innhold

Ta eldste barnet på skikurs...ta med babyen også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Eldste barnet skal starte skikurs. En av foreldrene må også være med. Problemet er at jeg er alene med begge barna i en periode fremover. Yngste er bare 8 mnd gammel. Kan jeg ta med babyen med meg? Hun kan sitte i vognen?

Hva mener dere?

Anonymkode: 3c84c...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvsagt kan du det. Så lenge den lille er godt kledd og har vognpose/dyne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du enten bør skaffe barnevakt til minste eller finne noen andre voksne som kan være med eldste på kurs. 

Grunnen til at de skal ha med en voksen er antagelig at den voksne må være tilstede og ha fokus på kurset. Da er det dumt om baby plutselig trenger oppmerksomhet. 

Anonymkode: c4d5a...0f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker at du enten bør skaffe barnevakt til minste eller finne noen andre voksne som kan være med eldste på kurs. 

Grunnen til at de skal ha med en voksen er antagelig at den voksne må være tilstede og ha fokus på kurset. Da er det dumt om baby plutselig trenger oppmerksomhet. 

Ja det er det jeg også tenker 😟 uff

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er eldste?

Anonymkode: c1e76...010

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Neida. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er eldste?

3

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor gammel er eldste?

Han er 3 og det første gang han skal stå på ski

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han er 3 og det første gang han skal stå på ski

Ts

Da ville jeg nok ordnet barnevakt eller at en annen voksen følger, slik at du kan gi oppmerksomheten til eldste og hjelpe til der ved behov. Ikke lett å ha med småsøsken på sånne ting (jeg har forsøkt..)

Anonymkode: aab11...596

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt ordnet barnevakt. 3åringen kommer til å falle og trenge mye hjelp

Anonymkode: 1d3ea...2c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Selv om du er alene, har du kanskje andre personer rundt deg som kan hjelpe til? 
Hva med å spørre ei venninne, et søsken, en av dine foreldre eller noen andre du kan stole litt på, om de kan bli med dere. 
Det du primært trenger, er jo et ekstra sett hender, og en som kan distrahere baby mens du er opptatt. (Eller ta over med 3-åringen mens du tar baby.) 

Det MÅ ikke være foreldrene som deltar på skiskolen. Det kan jo være bestemor, eller tante eller en annen voksen. (Eller forskjellig voksen fra gang til gang.) 

AnonymBruker
Skrevet

I verste fall, hvis du ikke får til å få hjelp av noen, kanskje bæretøy til babyen kan være noe? Min baby var i alle fall stort sett som en drøm så lenge han fikk sitte i bæreselen på den alderen

Anonymkode: eedf8...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du kjenner din eldste best. 

Jeg har tre barn, med to av dem ville et evt småsøsken gått knirkefritt å ha med. Det ville faktisk fungert som en motivasjon. Men det siste barnet hadde trengt at jeg var der uten baby. 

Anonymkode: a8f10...e14

Skrevet

Når den eldste er så liten, vil jeg tippe du må være klar til å hjelpe til og at det kan bli vanskelig å ha med den yngste.

(Ikke det du spør om, men jeg ville nok i utgangspunktet ikke valgt en sånn aktivitet så tidlig om jeg var alene med to barn, da jeg tenker så små barn ikke egentlig trenger det).

Skrevet

Ring til dem som arrangerer. De vet det sikkert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I verste fall, hvis du ikke får til å få hjelp av noen, kanskje bæretøy til babyen kan være noe? Min baby var i alle fall stort sett som en drøm så lenge han fikk sitte i bæreselen på den alderen

Anonymkode: eedf8...5f7

Men skal mor gå på ski med baby i bæresele? Hva om mor faller? 

Ikke populært å komme tråkkende i skiløypa til fots, da ødelegger man skisporet. Veldig irriterende! 

Anonymkode: e7b53...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...