AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #1 Skrevet 5. januar 2022 Bestevennina mi ville reise til utlandet fordi hun er lei av Norge, hun har flyttet fra byen hun bodde i til et annet men det hjalp ikke da hun forsatt jobber i gamle byen. hun studerer for å få studielån så hun kan «bo for seg selv» da hun absolutt måtte flytte hjemmefra. Så hun bruker skole som en middel, men har ingen problem med å gå til skolen. Hun er lei av folkene, og føler hun ser dem overalt, samt som hun vil ha ny start. Ikke fordi hun er super glad i skole, hun går i utgangspunktet for å kunne bo i et annet land, men bruker skole som løsning. jeg sa til henne det er dumt å reise til et annet land i håp om at du bil få bedre liv. Du sliter psykisk og det er bare nytt sted, men samme liv. Og forklarte henne at studielån blir dyrt å betale hvis du ombestemmer meg Hun har ikke utdanning, jobb eller noe av bunn. Nå beskjylder hun meg for at hun ikke reiste for et år siden og kasta bort et helt år fordi jeg sa ikke gå. Når jeg klart og tydelig sa min mening men sa jeg støtter henne hvis hun går og det kan gå bra. Men det ikke høres lurt ut! nå er hun drit sur på meg. Den siste uken ringte hun meg 2 ganger og sa jeg ønskeg jeg ikke hørte på deg jeg er så sur. Jeg beskjylder deg ikke jeg ønsket jeg ikke kastet bort et år. men idag på morgen fikk jeg masse meldinger hvor hun faktis sier «Jeg gidder ikke å snakke. Jeg trenger tid for meg selv, jeg skal ikke høre på deg fra nå av. Jeg vet du er redd for å reise til et fremmed land , men du trengte ikke å stoppe meg fra å gjøre det samme. Kanskje hvis du vil være en god venn. Du kunne ha bare støttet meg. På samme måte som jeg støttet deg når du ville gifte deg med han selv om jeg tenkte du ikke burde. Fordi det er det en god venn gjør. De støtter drømmene dine. I steden for å stoppe deg fra å nå dem. Spesielt når du visste hvor mye det å reise betydde for meg. Fra nå av jeg skal ikke snakke med deg om noen ting viktig. » »Jeg skal ikke ta råd fra deg fra nå av og jeg skal aldri høre på deg. Og jeg var så dum som gjorde det. Jeg skal bare gjøre det jeg fuckings vil. Fordi det er jeg som lever dette livet og ikke du » Jeg forstår ikke, har jeg gjort noe galt ved å ikke pushe henne? Anonymkode: c5398...c11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #2 Skrevet 5. januar 2022 Ikke ta det så tungt, jeg tror venninna di bare bruker deg som synebukk for å få utløp for sinne psykiske problemer. Svært ufint av henne. Du gjorde ikke noe galt, ut fra hva du skriver her. Anonymkode: 1fdfd...29c 16
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke ta det så tungt, jeg tror venninna di bare bruker deg som synebukk for å få utløp for sinne psykiske problemer. Svært ufint av henne. Du gjorde ikke noe galt, ut fra hva du skriver her. Anonymkode: 1fdfd...29c *sine Anonymkode: 1fdfd...29c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #5 Skrevet 5. januar 2022 Enten trenger hun en syndebukk som årsak til at hun ikke vågde å reise, eller så er hun lei av at du er en bedreviter som alltid skal fortelle henne hvordan hun bør leve livet sitt. Du vet nok best selv hvilke av de to alternativene som passer best. Forøvrig syns jeg uansett det er tåpelig å skylde på deg for at hun ikke reiste. Hun er vel voksen og burde klare å høre andres mening om hennes valg i livet uten at hun å gi andre skylden for valgene hun tar.. Anonymkode: 160f1...b89 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Skrevet 5. januar 2022 Hahaha, omtaler du i fullt alvor det å si hva du mener som «veiledning»? Herregud så arrogant, jeg håper ikke du var nedlatende da du delte meningen din med henne. Anonymkode: 8185a...166 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Skrevet 5. januar 2022 Ba hun deg om veiledning? Om ikke skulle du bare holdt kjeft. Anonymkode: 378ba...c1b 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Veiledning? Er du rådgiveren hennes?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 IKKE GIFT DEG MED HAM! Anonymkode: 80727...ce5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 Hun er koko. Blokker. Anonymkode: 3473a...a60
Gjest Skogsalv Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Nå kjenner ikke jeg dynamikken dere vanligvis har,men jeg trodde venner var noen som var ærlige . Å støtte betyr ikke alltid at man er enig . Tror hun at en Pollyanna type venn,er en god venn ?? Hun er utrolig frekk i måten hun snakker til deg på . - eier ingen respekt virker det som. Tydelig hun sliter. Sett grenser om vennskapet skal fortsette. Ingen fortjener å bli snakket til på den måten. Du er ikke hennes søplebøtte.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Jeg er regelrett sluttet å gi råd til andre, da det mange ganger har slått tilbake på meg selv😬😩 Anonymkode: 2d946...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Det er rimelig arrogant at du mener dine egne meninger er veiledning. Som om din mening er noe mer riktig enn andres! Din mening er nettopp det - en mening, ikke en objektiv sannhet. Anonymkode: 21b58...11b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Mulig hun har rett, at det er derfor du blir så sår? At du rådet henne basert på deg selv er ikke et godt råd, du burde rådet henne basert på henne og det hun ønsker hvis du absolutt må gi råd liksom. Dessutenhar hun nok rett om giftermålet ditt, det er ofte enklere å se slik fra utsiden.. Anonymkode: c518f...650
nomore82 Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Du er arrogant og hun tar ikke ansvar for eget liv. Dere bør ikke bruke så mye mer tid på hverandre. 1
Gjest hellokitty Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Kan hende hun er sur på seg selv men at det er lettere å la deg gå ut over deg. Kanskje du er den eneste som har turt å fortelle henne sannheten og at hun ikke har villet innse og innrømme at det faktisk stemmer. Jeg hadde en sånn venninne, hun spurte meg bare for å svare med» jeg spør bare søsteren min jeg hun en enig meg meg». Det car en strategi hun brukte. Hun tålte ikke sannheten. Vi er ikke venner lenger, orket rett og slett ikke mer. Hun levde i en egen fantasiverden.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mulig hun har rett, at det er derfor du blir så sår? At du rådet henne basert på deg selv er ikke et godt råd, du burde rådet henne basert på henne og det hun ønsker hvis du absolutt må gi råd liksom. Dessutenhar hun nok rett om giftermålet ditt, det er ofte enklere å se slik fra utsiden.. Anonymkode: c518f...650 Har ikke rådet henne basert på meg, men hennes situasjon. ja, en ting er å ha lyst på noe. Men en ting er om tingen faktis er lurt i følge økonomi, helsen og psyken til en. Anonymkode: c5398...c11 1
Gjest Raptuza Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 Folk er som regel ikkje interessert i råd dei ikkje har bedt om. Det kan derimot opplevast både respektlaust og overstyrandes
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Raptuza skrev (20 minutter siden): Folk er som regel ikkje interessert i råd dei ikkje har bedt om. Det kan derimot opplevast både respektlaust og overstyrandes Hun ville ha råd Anonymkode: c5398...c11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Raptuza skrev (20 minutter siden): Folk er som regel ikkje interessert i råd dei ikkje har bedt om. Det kan derimot opplevast både respektlaust og overstyrandes Jeg ga generelt min mening? Anonymkode: c5398...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå